הרב אבינר נגד רפורמת פירון: לא נמכור את ילדינו בכסף נוצרי - סרוגים

הרב אבינר נגד רפורמת פירון: לא נמכור את ילדינו בכסף נוצרי

בעקבות הודעתם של שר החינוך ושר האוצר על הארכת שנת הלימודים במימון הקרן לידידות אומר הרב שלמה אבינר כי חל איסור מוחלט לקבל כסף מהקרן הזו ומסתמך על פסק של הרב קוק לפיו מי שמקבל כסף מנוצרים: "יש לו חלק בהעברת נשמות ישראל מן היהדות על ידי מיסיון חלילה"

author-image
הרב אבינר נגד רפורמת פירון: לא נמכור את ילדינו בכסף נוצרי
  לא לכספים מנוצרים. הרב אבינר ושר החינוך (פלאש90)

הרב שלמה אבינר יוצא בחריפות נגד הודעת שר החינוך ושר האוצר להאריך את שנת הלימודים במימון הקרן לידידות.

כזכור, ביום חמישי פרסמנו בסרוגים על מסיבת העיתונאים של השרים לפיד ופירון בה הציגו את תכניתם להארכת שנת הלימודים בשלושה שבועות. התכנית שעלותה מעל 300 מיליון ש"ח לשנה ממומנת על ידי משרד האוצר, השלטון המקומי, ומפעל הפיס. חלק מהמימון לתכנית יגיע גם מהקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין, שתקציב לתכנית כ-30 מיליוני שקלים לצורך הארכת הארכת שנת הלימודים בכיתות ג-ד.

בתגובה להודעה על חלקה של הקרן לידידות במימון התכנית, אומר הרב אבינר ל'סרוגים' "'הקרן לידידות' הוא שם תמים של ארגון ששמו המלא הוא 'הקרן הבינלאומית לידידות בין נוצרים ויהודים'."

"הרב קוק פסק להלכה כמו שמובא באגרות הראי"ה לפיו אסור אפילו לחולים אנושים לקבל תרופות מארגונים נוצרים, והעושה כן יש לו חלק בהעברת נשמות ישראל מן היהדות על ידי מיסיון חלילה.", אומר הרב אבינר ומוסיף "אנחנו לא נמכור ילדינו בכסף נוצרי, ה' ישמרנו."

לדבריו שורה ארוכה של פוסקים בדורנו קבעו כי חל איסור מוחלט לקבל כסף מהקרן לידידות כשהוא מונה בין השאר את הרב אברהם שפירא זצ"ל, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, הרב עובדיה יוסף זצ"ל ויבדל"א הרב דוב ליאור, הרב יעקב שפירא, הרב צפניה דרורי, בד"ץ העדה החדרית, בית הדין של חב"ד ועוד פוסקים מכל גווני הקשת.

"גם הרבנות הראשית לישראל החליטה בוועדה למניעת התפשטות המסיון משנת תשס"ט כי הוועדה מצטרפת לאיסור הרבנים בעניין קבלת כסף מהקרן לידידות" מצטט הרב אבינר.

"מי שעומד בראש הקרן הזו, (הרב יחיאל אקשטיין א"י), כתב בספר שלו 'המסע הביתה' ש'בכמה מובנים זה מה שנהפכתי להיות, יהודי בשביל ישו', אז איך אנחנו יכולים לקבל כספים מגוף כזה?! ובכלל יש חששות מאוד גדולים שהמימון של הקרן נועד כדי שהיא תוכל להכניס תכנים הקשורים לפעילות הקרן".

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה בה הרב אבינר יוצא נגד קבלת כסף מנוצרים. בעבר חשף הרב אבינר כי ארגונים נוצריים הציעו לו 50 מיליון שקל בשנה, אך הוא סרב: " כשהוא מסביר: "הם באמת עוזרים הרבה ברמה הפוליטית, אבל הם גם אוהבים את נשמתנו, ורוצים להעבירה אליהם. לכן, עם אותם נוצרים, פוליטיקה – כן, עסקים – כן. חברות – לא, כסף – לא. כי הם אויבי נשמתנו, אויבים בנשמה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
המסיונר הוא רב והרב פירון לא,נכון?
| 02-12-2013 18:45
2
והשילומים מגרמניה לא היו מנוצרים?
יעלה | 02-12-2013 21:23
זה כן היה בסדר??
3
איזו גדלות של הרב אבינר
אילן אלפונטה | 02-12-2013 22:42
רבנו הקדוש שללא חת יוצא נגד הפופוליסט וחבריו. זאת האמת וצריך להיזהר מהנצרות בשיא הקיצוניות
4
סיוע של נוצרים
ניסים | 03-12-2013 6:21
בירושלים של סוף המאה ה-19 התקיים ברחוב הנביאים בית חולים לילדים של נוצרי אדוק בנו של מסיונר ושמו דר מקס סנדרצקי . הרבנים של אז בדקו האם מתנהלת פעולה מסיונרית בבית החולים וכשהתברשאין הדבר כך לא רק שהתירו את ההליכה לבית חולים זה אלא שגם השתתפו במימון בית החולים מסתבר שאפשר לבדוק לפני שפוסלים ואם אין בעיה אז אין בעיה ולא צריכים להפחיד את הציבור באמירות מפחידות של "נוצרים עליך ישראל"
5
ניסים, אקשטיין מגדיר את עצמו כיהודי למען יש"ו
| 03-12-2013 9:40
הדבר בדוק! זאת בדיוק המטרה שלהם, והם מצליחים בה.
6
שי פירון - תיזהר לגעת במחנה ישראל!
t | 04-12-2013 15:32
רשעות
7
ל 2 החוצפן
שיר | 05-12-2013 14:31
השילומים מגרמניה היו מכסף של יהודים שנישדד מהם. והם עדין לא הגיעו לעשירית מהרכוש השדוד עצמו. אל תעלה את השואה בשביל לתקוף!!!
8
ל7 שעונה לא לעניין
בלה | 03-04-2014 16:27
מה זה משנה בכלל . למה הכסף הזה כשר וזה טרף. איך אתה יודע שהשילומים הגיעו מכספי היהודים? האם ההתנגדות היא בגלל שאז הכסף הגיע רק לאשכנזים ועכשיו לכולם?
9
הרב אבינר כבר עלה על הסיפרור לפני 20 שנה, וכתב על זה
חיים | 05-06-2014 17:14
חוברת "האויב הנוצרי" - זו הגאונות של הרב. רק היום רבנים אחרים מתעוררים