הרב אמנון בזק טוען כי הקביעה של הרב שלמה אבינר לפיה יש לעזוב בית כנסת שבו נשים אומרות קדיש היא "פגיעה מצערת ופוגעת ומעוררת תמיהה", כלשונו.

בשבת האחרונה פורסמה בעלון 'עולם קטן' שאלה בה נשאל הרב אבינר "האם אפשר להתפלל בבית כנסת בו נשים אומרות קדיש בקול?". על כך השיב הרב אבינר כי יש "לחפש בית כנסת אחר".

 

בתגובה לדבריו אומר הרב בזק כי "הקביעה שאי אפשר להתפלל בבית כנסת שבו נשים אומרות קדיש בקול מצערת ופוגעת. ישנן עמדות שונות בנושא אמירת קדיש על ידי נשים: יש שאסרו לגמרי, יש שאסרו בבית הכנסת אך התירו בבית פרטי וכיו"ב, ויש שהתירו גם בבית כנסת, מנהג שהיה קיים גם בדורות הקודמים, כפי שמובא, למשל, בדברי הגר"מ פיינשטיין: "בכל הדורות נהגו שלפעמים הייתה נכנסת אשה ענייה לבית המדרש לקבל צדקה, או אבלה לומר קדיש".

הרב בזק ממשיך ואומר כי "מבחינה עניינית, העמדה הייחודית שהרב אבינר דוגל בה, שאינה שוללת כנראה את עצם אמירת קדיש על ידי אישה בבית כנסת, אולם פוסלת את בית הכנסת אם היא אומרת את הקדיש בקול, מעוררת תמיהה: בקהילות רבות מקובל, למשל, שאישה מברכת 'הגומל' בבית הכנסת, וכפי שציין הגרע"י יוסף, שבמקום השראת שכינה אין לחוש שמא תהיה בכך בעיית של חוסר צניעות (ומעיקר הדין כך אפילו לגבי קריאת התורה בטעמים). על אחת כמה וכמה כשמדובר בקדיש, שנאמר יחד עם גברים. הפוסקים שהתירו לומר קדיש לא חילקו בין אמירתו בקול או בשקט, ובהם הגרי"ד סולובייצ'יק והגר"ש ישראלי, שכתב: "אם האישה תאמר קדיש בקול רגיל בעזרת נשים יש מקום להתיר".

"מובן, שזכותו של רב לפסוק כדעה הנראית לו, אך פסילת דעות והחרמת בתי כנסת איננה מכבדת את רבני הקהילות ואת גדולי הרבנים שתמכו בדעות אחרות", חתם.