מיקי זוהר סלל את הדרך להוריד את סמוטריץ' מהעץ - סרוגים

מיקי זוהר סלל את הדרך להוריד את סמוטריץ' מהעץ

חה"כ מיקי זוהר הקדים את ידידו חה"כ בצלאל סמוטריץ' ובכך יתר את קידום חוק החסינות דווקא בידי סמוטריץ'. משם הדרך להוריד אותו מתיק המשפטים סלולה. ומי ישלם את המחיר המוסרי?

מיקי זוהר סלל את הדרך להוריד את סמוטריץ' מהעץ
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הגשת הצעת חוק החסינות על ידי ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) סללה את הדרך להוריד את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהעץ שנקרא תיק המשפטים.

סמוטריץ' נופף לכל עבר בתמיכה בחוק החסינות שיגיש בעצמו, הודיע שזו הדרך שהוא מאמין בה, אפילו את הרב דרוקמן– שאת ההבנה במערכת הפוליטית מקבל מפוליטיקאים ממפלגת האם, הוא גרר  איתו על העץ הנ"ל- של תמיכה בחסינות תמורת תיק המשפטים. ועכשיו "פוף" הכל יכול להיעלם. ואת הבעייתיות המוסרית של שינוי הכללים בעיתוי הזה הוא ישאיר לציונות הדתית להתמודד.

מוכשר ככל שיהיה סמוטריץ' מעולם לא הצליח לשכנע מדוע הוא נדרש לתיק יותר מאשר יריב לוין שמדבר על המהלכים המשפטיים הללו מאז נחת בשדה הפוליטי. מלבד איזו מסורת שהוא מחזיק מימיי בנט ושקד אין באמת יומרה מדוע יקבל סמוטריץ' את התיק. יש את אלו שישר יגידו שהמגזר נשאר מאחור, רק צריך לזכור שיש יותר נציגים ממנו בליכוד מאשר באיחוד מפלגות הימין וזה עוד לפני ניכוי המנדטים של בנט ושקד.

בנוסף מהלכים גדולים של שינוי מערך הכוחות בין הרשויות כדאי שתעשה מפלגה גדולה, מפלגת השלטון, שהלבבות שם הוכשרו לבצע את השינויים הנדרשים, אם בתמימות ואם כקרדום לחפור בו, ולא על ידי מפלגה קטנה. כך שגם לטובת העניין קשה להשתכנע שזה ראוי יותר אצל סמוטריץ' מאשר אצל לוין, אפילו אליבה לדעת מי שמחזיק בדעותיו של סמוטריץ'.

סמוטריץ' עשה את העבודה לנתניהו כשהצהיר תחת כל עץ רענן שיגיש ויקדם את החוק, עכשיו כבר מיקי זוהר עושה את העבודה- והתמיכה בעינה תישאר- כי יהיה קשה להסביר איך מתנגדים לחוק שנופפתם בו בהסכמים הקואליציוניים הרבה יותר מאשר הליכוד.

בקיצור מבחינת נתניהו הסמוטריץ' עשה את שלו, הסמוטריץ' יכול ללכת למשרד השיכון

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
34 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
גם אתם נופלים שחוק החסינות לא מוסרי ראשית חוק
דנה | 21-05-2019 16:24
זה היה קיים כבר בתקופת שלטון השמאל הצבוע, דבר שני כאשר הצד השני לא מוסרי ומנסה להפיל ראש ממשלה בדרך אלימה ושקרית מה ציפתם לקבל את זה כאילו זה גשמי ברכה???
באמת?
סתם אחד | 23-05-2019 11:09
זה מעולה שיש תפיסה רעיונית ואידאולוגיה שרוצים לשנות דברים אך אפילו כבר בימין יוצאים נגד שינוי חוקים פרסונלים. אם היתה הבנה כזו על החוק מדוע לא שינו אותו מ 2005? האם את בטוחה שבמידה והשמאל יהיה בשלטון גם תרצי את החוקים הפרסונלים שמנסים לעשות? אני לא בטוח, ובצדק רב. דבר מוסרי בין הייתר נבחן האם הוא מקובל עלי גם כשהייה בצד השני... חבל שאת נופלת כך...
דנה יקרה
התמים | 21-05-2019 18:21
מי זה הצד השני ? אלשייך , איש הימין שביבי מינה, שהיה המפכל בזמן החקירה הוא צד שני ? מנדלבליט, איש הימין שביבי מינה, והוא היועמש שהחליט על כתב אישום, הוא הצד השני ? את מדמיינת שישבו היועמש , הפרקליטים המעורבים , קציני המשטרה והחוקרים וחילקו תפקידים : מי יזייף מסמכים, מי יפברק קלטות, מי ימסור עדויות שקר ? צריך להבין : כל כתב אישום נשען על ראיות ולא מוגש בחלל ריק. את מדמיינת שהמציאו ראיות כדי להפיל את ביבי ??? למה שירצו בכלל להפיל אותו ??? תחשבי קצת יותר לעומק ותביני שטענות ביבי הן תעמולה ושטיפת מוח - אך לא יכולות להתקיים במציאות האמיתית .
החוק היה קיים אבל מעולם לא ניתנה בפועל
לא מדוייק | 21-05-2019 17:00
חסינות למי שהוגש נגדו כתב אישום. הפעם מטרת השינוי היא למלט את הגנבים: ביבי, דרעי, ביטן וכץ מהכלא
2
אני לא מבין את הדתיים איך זה שאין להם מוסר ?
שמעון לוי | 21-05-2019 16:26
תומכים במושחת וחשוד בשוחד במרמה והפרת אמונים עם עבר של נואף
צודק. ובראשם סמוטריץ' השחצן הבלתי נלאה
יעקב | 22-05-2019 8:25
איש מבחיל שכמותו
ארץ ישראל
עם ישראל | 21-05-2019 16:51
המושחתים אלה מערכת ה שפט..הבבצ..הפרקליטות..המשטרה..ואנשים כמוך..הצדיק הגדול הוא נתניהו שמער את נשמתו לעם ישראל תתבייש לך חלאה שכמוך...
3
יש הסכם בין נתניהו לאיחוד מפלגות הימין על תיק
דוד מודיעין | 21-05-2019 16:29
המשפטים והחינוך. מה זה משנה שמיקי זוהר הגיש הצעת חוק. ככ לצערנו ביתרים כמו בגין מרידור ואחרים באיזה שלב עברו שינוי לא הייתי סומך עליהם. תיק המשפטים צריך להיות אצל סמוטריץ
4
תיק המשפטים לעו"ד שלמד משפטים כשהיה בישיבה
רמאותו אומנותו | 21-05-2019 16:29
אתחלתא דגאולה.
יש לדייק
יוספה | 22-05-2019 12:24
את התואר השני עשה באוניברסיטה העברית ושם גם היה מצטיין דיקן.
סמוטריץ כתב את זה
אסי | 21-05-2019 19:32
ישנה תחושה שזה סמוטריץ עצמו שכתב את התגובה לתגובה
עוד לא נמאס לך ללעוס את התגובה שלך???
למגיב מס' 4 | 21-05-2019 18:00
הקנאה מעבירה אותך על דעתך - זה ברור. אתה עושה: העתק הדבק וזהו כל התגובה. אגב, בצלאל סיים בהצטיינות את לימודי המשפטים ב-2 התוארים, אכן יש לך במה לקנא .
5
תיק תק.
ס.חכם | 21-05-2019 16:32
צודק. תיק המשפטים אצל ליצן או סדין אדום הוא באמת צעד מטומטם אחד יותר מידי. גם מר מיקי חסינות לא מבין היכן הוא חי. הנזק שהם עושים עוד יעלה ויביא את הגנציאדה לשלטון. ילדים משחקים בארגז חול.או חול וחולר של גבעת חלפון. הזוי.
6
שטויות!!
אני | 21-05-2019 16:35
הבל הבלים. אתה לא יודע להיות פרשן פוליטי!!!!! וגם לדבריך אם לא יקבל את תיק המשפטים יקבל את תיק ביטחון פנים!!!!
7
זוהר בעניין חסינות
אבי | 21-05-2019 16:50
אתה זוהר גורם מספר 1 לקידום חסינות פסולה מעיקרה? ולכן אתה תיזכר כאדם שעשה את העבודה של המושחת? וגם אתה תיכנס לרשימת המושחתים לא פחות מאחרים ?מאוחר בלילה מהר מהר חוטפים דברים לטובת הבוס שלך לקקנים ופחדנים? שחלילה ביבי לא יצעק עלייך יפחדו ?אבל העם יבוא חשבון גם איתך? עניין של זמן ותראה במו עינייך הפוזלים. איך השם שלך יורד לטמיון ? תזכור מה שאמרתי לך?.
8
אתה מקשקש, זו לא הסיבה שסמוטריץ רוצה את המשפט
מוני | 21-05-2019 16:55
כל הכתבה הזו נכתבה בבאלפור, בצורה מוטעית ומטעה. סמוטריץ' לא נופף בחסינות בשביל תיק המשפטים, אלא גם בחסינות. על זה נאמר, נסיון יפה אך לא מוצלח.
9
מוסר
משה | 21-05-2019 17:16
אין מוסר כסף מדבר גם סמוטריץ צריך לחשוב גן עדן זה יושר גהנום זה נוכלות ורמיה סמוטריץ ומוסר רחוקים זה מזה.סמוטריץ חבל הייתה צריך ללמוד מזבולון המר אבל כנראה שלמדתה מבורג
מסתבר שאתה מדור הנפילים של בורג ז"ל
למשה | 21-05-2019 18:03
חבל שזו תגובתך ולא תגובה רצינית ואמיתית. לא בדיוק הייתי קופצת על זבולון המר כי היו פעמים שזה לא בדיוק עבד טוב .
10
סמוטריץ חתרן ואיש גאוה מסוכן
נחום | 21-05-2019 17:40
הוא מצליח עי קומבינות ותקציבים לקנות רבנים ואת המגזר,הוא ימכור את אמא שלו להיות שר,ושום שפכטל לא יצליח לגרד אותו מכיסא השר, גם אם ביבי ימכור את יהודה ושומרון בצלאל ימכור לנו שהוא נלחם מביפנים.הצילו.
11
יריב לוין לא מחוייב לאופי הקדוש של עם ישראל
מאיר | 21-05-2019 17:48
בהיותו שר התיירות הוא הקציב המון לעידוד תיירות הסוטים. במשרד המשפטים הוא עלול לעשות נזק רוחני נורא
12
כתבה מיותרת
לוי | 21-05-2019 17:50
1. העובדה היא, שהיו שני שרי משפטים שהצליחו לגרום למערכת להזיע. פרידמן ושקד. הם גם הצליחו לעשות משהו. 2. בליכוד מדברים כבר דנים שצריך לעשות שינוי. אף אחד לא עשה זאת!!! 3. הטיעון כי את השינוי צריכה לעשות מפלגה גדולה, הינו טיעון מביש ביותר. אין קשר כלל. שינוי צריך לעשות מי שמוכן ויכול. 4. חוץ משנטה, ושמחה(של ילד קטן) לאיד, אין בה כלום.
13
אתה רציני?! אין באמת סיבה למה סמוטריץ' עדיף?
סמוטריץ | 21-05-2019 18:44
אולי כי הוא לא מחוייב לאיזה אפוטרופוס שקוראים לו ביבי שדואג לא לריב יותר מדי עם מערכת המשפט?
14
יש לך טעות יסודית
אבי | 21-05-2019 19:17
סמוטריץ' יקבל את התיק הבכיר במפלגה. אם התיק הזה יהיה תיק השיכון, תהייה בטוח שלא תהייה ממשלה. אם כבר אז סמוטריץ' יהיה שר החינוך והרב פרץ שר השיכון, ואני בספק גדול אם הם יסכימו לדבר כזה
15
סמוטריץ עשוי מהמיץ של הזבל .בושה לציונות הדתית.
ירון | 21-05-2019 20:14
16
תשאלו איך סמוטריץ למד משפטים?
דורון | 21-05-2019 20:16
למד תוך כדי לימודיו בישיבת ההסדר. אז איפה המודרני של התחמן הזה? מה הוא עשה בזמן לימודיו?
לבדוק האם ישראל בן שחר שיתף פעולה עם סמוטריץ
שוקי | 22-05-2019 11:26
נראה לי מסתדר מאד שהוא שיתף איתו פעולה שווה בדיקה מעמיקה וחקירה יסודית דתיים בכאילו שעושים קומבינות לצורכי עצמם במסווה של דת
לא בישיבת הסדר אלא בישיבת קדומים
הסדרניק | 22-05-2019 8:46
תדייק בעובדות סמוטריץ רימה את הצבא בזמן שהיה רשום כתלמיד בישיבת קדומים מעניין איךהישבה שם שיתפו איתו פעולה אולי גם אותם הוא רימה
17
ניתוח מקושקש
במחילה מהכותב | 21-05-2019 23:10
סמוטריץ' מקבל מבוחריו את כל הגיבוי לדרישת תיק המשפטים. א. כי לוין מחויב לאינטרסים של ביבי וסמוטריץ מחויב לרפורמה במערכת המשפט, בלי קשר למה נח לביבי. ב. כי אין סיבה שליברמן יקבל ביטחון, כחלון אוצר, והבית היהודי יהיו פרייארים. ג. כי הבוחרים של הבית היהודי רוצים את סמוטריץ בתפקיד כמה שיותר משמעותי. סמוטריץ תמך בחוק הוסינות גם לפני שהיה רלוונטי לביבי, וזה שמיקי סוהר הגיש אותו זה לא באמת משנה כלום. סמוטריץ' והרב פרץ- תנו לביבי למצמץ לפניכם!
18
המשפטים זה בכלל בשביל ההתגברות והריבונות
היגיון | 22-05-2019 1:22
בצלאל לא דרש את תיק המשפטים בשביל חוק החסינות. הוא רוצה אותו בשביל פסקת ההתבגרות, בשביל החלת הריבונות, בשביל ביטול הוועדה למינוי שופטים. אלו המהלכים שיותר חשוב לו לקדם. לא חסינות. החסינות זה רק בשביל לשמור על ביבי בשלטון, כי לו, בשונה מבנט, אין עניין להחליף את ביבי....
19
אתה תמים או שמא מתמם?
ידידיה | 22-05-2019 9:08
תקשיב חבר, בנימין נתניהו וחלק לא מבוטל מהליכוד, מעולם לא היו ימין. הם היו מרכז ליברלי כאשר מבחינה מדינית בסכסוך עם הערבים הם קצת יותר זהירים מהשמאל כמו חלקים מהעבודה שעובדות מסוכנות למהלכים שלהם אף פעם לא בלבלו אותם (ראה הסכם אוסלו והבריחה מלבנון וכיוב). ביבי והליכוד נאלצו להעביר חלק מהחוקים כתוצאה, מכעס ברחוב, הבטחות קואליציוניות ולחץ פנימי מחלק משרי הליכוד (שדולת ארי שביבי לא נמנה עמהם). רוב הימין האמיתי נמצא מחוץ לליכוד, ובניצול מצבים פוליטיים הפעיל לחץ יחד עם גורמים שהם מיעוט בליכוד להעביר חוקים מסויימים לרבות ניצול ההסכמים הקואליציוניים שאפשרו הקמת ממשלה. הפרקליטות מעולם לא היו פרקליטים בעלי משקל שקשורים לימין האמיתי, מי שקשור לימין האמיתי מוכשר ככל שיהיה מוקפא בקידום. מנדלבליט ממש לא ימין! הוא ליבראל שמאל. שופטי בית המשפט העליון רובם שמאל להוציא את אלה ששרת המשפטים הקודמת הצליחה בכשרון גדול להשחיל. ביב אינו טהור, ומניפולטור חכם ומנוסה, אבל ספק כמה מושחת. לפחות לא יותר משי ניצן (ראה כתבות יואב יצחק במחלקה ראשונה). העם בחר שוב בנימין נתניהו למרות כל מה שהביאו בפניו את החשדות החמורים. אבל בוא לא נשכח את התיק שתפרו המשטרה והפרקליטות לשר נאמן זצל! לאור התמונה האמיתית הצינית של יחסי הון שלטון ומשפט ואכיפה, לא יקרה כלום אם שחיתותו של ביבי תבחן בבית משפט אחרי גמר הקדנציה אליה נבחר ברוב מוחץ. זה יותר מוסרי, מאשר הוא יאלץ להתפטר כי ראשו לא יהיה פנוי לניהול המדינה בין המסובכות ומורכבות בעולם. חוץ מזה אם זה לא מוסרי ולא דמוקרטי אז כללת בחשבון כמה מדינות במערב-צרפת למשל.
20
עבודה בעיניים
סתום העין | 22-05-2019 10:12
שוב ביבי עשה בית ספר לסמוטריץ. איפה בנט שקד שעליהם ביבי לא יכל לעבוד
21
חסינות
עמי | 23-05-2019 6:46
אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו איזובי הקיר
22
אנחנו מבינים
סנדי | 23-05-2019 9:44
אנחנו מבינים את רגב בהמת התרבות! אם מבינים אותה, מבינים גם את החלאה הפעשיסטית סמנדריק הציבור יערוך את ראשם
23
לגמרי מדויק
דפנה | 24-05-2019 10:08
ממש נכון מה שכתבת