הרב דרוקמן על חוק החסינות: "תוקפים אותו כי העין צרה שהוא ראש ממשלה"

הרב דרוקמן על חוק החסינות: "תוקפים אותו כי העין צרה שהוא ראש ממשלה"

‏הרב חיים דרוקמן מבהיר, "בלי תיק המשפטים והחינוך לא תקום ממשלה" על חוק החסינות: "לא רואה עומק עבריינות, כל הזמן תוקפים אותו, כי העין צרה שהוא ראש ממשלה, אז לשחק לידם?"

author-image
הרב דרוקמן: "לבית היהודי לא מגיע יריקה בפנים"
  (קרדיט: לשכת מירי רגב)

‏הרב חיים דרוקמן, בראיון נוקב ל'גלי ישראל', מבהיר כי "בלי תיק המשפטים והחינוך לא תקום ממשלה", וטען כי "גם אם יציעו פעם נוספת את התיק לביטחון הפנים – לא ניכנס".

"מה זה? מפלגות עם 4 מנדטים יכולות לקבל את תפקיד האוצר והבית היהודי כלום? הבית היהודי ילד טוב ולכן מגיע להם יריקה בפנים?", הוסיף הרב.

על חוק החסינות נשאל בגלי צה"ל: "עם כל הכבוד אני עוד לא רואה עומק עבריינות, אני יודע שכל הזמן תוקפים את ראש הממשלה, כי העין צרה שהוא ראש ממשלה. התוקפים הם אלה שלא רוצים אותו כראש ממשלה, הסיבה היא- הם מחפשים סיבות, אז לשחק לידם? הכנסת היא דמוקרטיה החוק הזה במידה ויועבר הוא לא אישי פרסונלי, הוא חוק מחוקי הכנסת".

לא נתפשר בליכוד על תיק המשפטים

אך חה"כ מיקי זוהר שלל את דרישת הרב דרוקמן: "להערכתי היא לא תתממש", והוסיף באיום כי "אם הבית היהודי יתבצרו בעמדתם אז לא תקום קואליציה. אני מאד מכבד את הרב אבל בסוף אנחנו בליכוד לא נתפשר על משרד המשפטים. אם אין ממשלה אז נלך לבחירות".

ביום חמישי פרסמנו לראשונה כי בפגישה בין יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ לרב דרוקמן בביתו במרכז שפירא, הבהיר האחרון לא לרדת מהדרישות לתיק המשפטים, חרף רצונו של נתניהו לשמור זאת בליכוד וכן תיק חינוך – כפי שהובטח.

לאור קשיים נקודתיים שהעלה מולו פרץ, הוסיף הרב דרוקמן שלא לוותר על סעיפים במשא ומתן שנוגעים בשמירת השבת וההתיישבות בארץ ישראל.

עם זאת, כאמור ראש הממשלה נתניהו מתעקש להשאיר אצלו את תיק המשפטים אותו רוצה גם סמוטריץ', במטרה למנות את מקורבו ואיש סודו יריב לוין לתפקיד שר המשפטים. בעוד שעל לוין יכול נתניהו לסמוך בעיניים עצומות כי "המהפכה המשפטית" תקודם בהתאם לאינטרסים שלו, ישנו חשש כי סמוטריץ' יקדם אותה ללא הצורך לבדוק מה האינטרסים של נתניהו בכל רגע נתון, כך דווח במעריב.

חוק החסינות: הפה שאסר הוא הפה שהתיר

בראיון נוסף אותו קיים הבוקר לישי שבנרב בגלי צה"ל נשא על תמיכת הציונות הדתית בחוק החסינות מבחינה ערכית:  "נא לא לדאוג לערכיות של הציונות הדתית הציונות הדתית, אין כמותה בערכיות, הציונות הדתית היא זו שטובעת לא רק תיקים, היא דואגת לקדושת השבת, לארץ ישראל להמשך היישובים ביהודה ושומרון יש לה הרבה עניינים ערכיים".

העניין הזה שכל כך מנפנפים בחוק החסינות,זה חוק שהיה קיים, הכנסת היא שינתה אותו, הפה שאסר הוא הפה שהתיר. עם כל הכבוד אני עוד לא רואה עומק עבריינות, אני יודע שכל הזמן תוקפים את ראש הממשלה, כי העין צרה שהוא ראש ממשלה. התוקפים הם אלה שלא רוצים אותו כראש ממשלה, הסיבה היא- הם מחפשים סיבות, אז לשחק לידם? הכנסת היא דמוקרטיה החוק הזה במידה ויועבר הוא לא אישי פרסונלי, הוא חוק מחוקי הכנסת. אדרבה הרי אפשר לבקש להסיר חסינות כמו שהיה מקודם, תסיר חסינות אין שום בעיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
צודק.מגיעות להם תרי"ג יריקות בפנים.
מתחברים לפושעים | 19-05-2019 9:13
מחללי שם שמים ברבים
טהרנות, והתחסדות ללא יושר אמיתי
ידידיה | 20-05-2019 9:12
הגשת כתב אישום יכולה להתברר כתפירת תיק, כבעיות של התנהלות לא לפי הסדר הראוי, כזוטות שענשן כספי ביחס לפגיעה אנושה ובלתי הפיכה במעמד הציבורי של המואשם. הפרקליטות עצמה והמשטרה עצמה בתפקידים הבכירים, חשודים והיה ראוי בחלק מהמקרים לחקור אותה ואת אופן קבלת ההחלטות או אי קבלת ההחלטות לפחות ברמה שחקרו את תיקי החשדות נגד ראש הממשלה הנוכחי. ראה תיק שר המשפטים נאמן, ראה את תיק ברנס, תיק כפר דומא, ואפילו תיק תאיר ראדא זל ברמת אמינות מפוקפקת לגבי מניעים זרים באכיפה ו/או אי אכיפת החוק על ידי הממונים בעצמם, חוק החסינות עושה צדק ודוחה את האשמות לבירור משפטי פרטי אחרי בחירת הציבור הנוכחית. אפשר לחוקק חוק שמי שהוגש נגדו כתב אישום על ידי היועמ לממשלה, לא יוכל מלכתחילה, להציג מועמדות לבחירות עד אחרי פסק דין חלוט. הטענות כרגע על החזרת חוק החסינות, היא טהרנות לשמה שמאחוריה יש אינטרס אישי הנובע ממניעים אישיים.
כשהרב טועה ומטעה. חובה לומר זאת בקול.
תלמיד טוב. | 19-05-2019 11:27
התורה נגד השחתת עם ישראל בשוחד מרמה והפרת אמונים.
2
ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים.. בתמיכת כיפה סר
צוללת | 19-05-2019 9:46
בושה חרפה וכלימה
3
סחטנות זה מקצוע מדופלם, רב יורד לרמה נמוכה
כולו 4 מנדטים | 19-05-2019 10:11
מספיק עם הסחטנות אחרת תצטרכו להלחם על כל ישוב, הרב דרוקמן לך לעשות לביתך, גורם מספיק נזקים,
4
האמת
שוקי | 19-05-2019 10:50
עוד נראה עוד נראה כמה טוב יהיה ...... בחודשיים הבאים.
5
דרוקמן
בוריקיטו | 19-05-2019 11:18
אצל המתנחלים כל אחד עם זקן פלוס כיפה הוא רב.אנשים הזויים נותנים פסקי הלכה כמו אצל הערבים.פאטווה המיעוט יקבע אם ראש הממשלה יכנע ויתן לה מה שהם רוצים כי הם יצילו אותו והוא ימשיך לטייל ולשדוד את מדינה.וכל זה בגלל הצפון אפריקאים הדפוקים בשכל
אתה לא שווה שקל. מקומך בגיהנום
'ק | 19-05-2019 12:40
אם לא תעשה תשובה. ביי ולא להתראות.
6
מגיע בהחלט!
למה לא? | 19-05-2019 11:49
עסקנים קטנים (אתה אחד מהם), מקבלים יחס של עסקנים קטנים...
7
אפשר לקבל חסינות מהוועדה
לא הכרחי | 19-05-2019 13:13
אין שום צורך בחוק אמנם בגצ יבטל את החלטת הועדה אבל באותה מידה בגצ גם יבטל את החוק
8
הציונות הדתית הפסידה את כל מאבקיה הציבוריים
רמי | 19-05-2019 16:19
בארבעים השנים האחרונות, מימית ועד עמונה, מלוחמות ועד הרבנות הראשית. ומי היה ציר מרכזי בהם? נכון , הרב דרוקמן. עכשיו הוא רוצה לגרור אותנו לבחירות בזכות 3 מנדטים שהצביעו למפלגות שלו (שנים ויותר של עצמה) . היום הודיעו שמשנים את השם כדי להדגיש שעם עצמה זה רק בלוק טכני, אז אולי לא מגיע להם שר שני בכלל? יתכבד הרב וימשיך בעבודתו הרוחנית ואל יגרור אותנו לעוד שפל ציבורי ומוסרי.
מסכים בהחלט
שלמה | 19-05-2019 17:11
דברים נכונים. בושה של מנהיגות רבנית מתרפסת בפני כהניסטים. מי ששגה בכל עמדותיו בעבר ומי שיש לו חלק רב בעזיבת לפחות שליש מהסרוגים את עמדת הוריהם- מוטב שישב ספון בביתו ולא יתערב במדיניות . די לנו במה שהיה .
9
הליכוד גדולה פי תשע ומגיע לה
שלמה | 19-05-2019 17:08
מי שתמך בפדופילים ונסמך על כהניסטים ונתן לארוע מבזה וירוד כמו הארוביזיון להתרחש- שלא יטיף לנו מוסר. הבית היהודי ניגף בבחירות ובוגרי החינוך הממלכתי דתי עזבו אותו ונשאר עם כהניסטים ומספר מבוגרים שעדיין חיים באשליות . מדינה שיורדת לארועי תועבה ותומכת בהם איננה ראויה לתמיכת דתי מכל מנעד שהוא. תיק משפטים מגיע לליכוד כי הוא 34 מנדטים עם עוד אחד שניתן כמתת חינם לסרוגים, ולתת תיק כזה לכהניסטים מחרחרי ריב ומדון זה יותר גרוע מלהקריב במחיר אתנן. הפילוג בעם מעמיק בזכות הכהניסטים וכל פגיעה במצב הקיים רק למען חיזוק ישובי דמה- זו הבעיה . עסקנים שמכתיבים לרבנים זה אצל החרדים וראוי שהסרוגים יפעילו חשיבה ולא יתפתו לסרק סרק סרק
10
מישהו השפיע על הרב, כאילו שעדיין כמו פעם
מה קרה? | 20-05-2019 22:26
פעם היתה לרב דרוקמן השפעה על הציבור שלנו. אבל, אם מחברים אותו לארגון רבני צוהר ומתרימים בשמו ומספרים לנו סיפור שחוק החסינות הוא חוק כמו כל דבר, לא פשע. אז- נחפש את הרבנים שמתאימים לנו. כל אחד ורבו