חג החרות? אחוזים גבוהים של גירושין דווקא אחרי פסח - סרוגים

חג החרות? אחוזים גבוהים של גירושין דווקא אחרי פסח

מדוע דווקא אחרי החגים עולים אחוזי הגירושין, כיצד אפשר לפעול קודם לשלום בית, ומהם ההבדלים בין זוג חילוני לבין זוג דתי שמתגרש? ראיון עם עו"ד הילה זיסמן, מתמחה בדיני משפחה וירושה

חג החרות? אחוזים גבוהים של גירושין דווקא אחרי פסח
  צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

לאחרונה פורסם כי אחוזים גבוהים של גירושין מתרחשים דווקא אחרי חג הפסח, ומייד לאחר החג מגיעים זוגות לפתוח תיק ברבנות.

האם הזמן שאחר הפסח לא מתאים יותר לגיבוש משפחתי או חופשה זוגית? האם הזמן בחג אינו זמן לפיוס? עו"ד הילה זיסמן, מתמחה בדיני משפחה וירושה עם התשובות.

האם ישנה סיבה לאחוזים הגבוהים של הגירושין לאחר הפסח? "זה פשוט ומתבקש. הרבה פעמים דוחים הליכי גירושין דווקא לאחרי החגים. בחגים אנשים רוצים להיות במסגרת משפחתית. איך אפשר לעבור את החג בלי המשפחה והילדים. זה לא נעים".

עו"ד זיסמן, עורכת דין 15 שנה, ובתחילה למדה כימיה ומתמטיקה בטכניון ולעולם המשפט ולהתמחות בדיני משפחה הגיעה איכשהו: "החלטתי בשביל הכייף ללמוד שנה אחת משפטים, ומה שקרה  פשוט מאוד – הצצתי ונפגעתי. המקצוע בחר בי, התחום הזה בחר בי. כששאלתי את עצמי למה הוא בחר בי, הגעתי למסקנה שככל הנראה בכלל האהבה שלי לילדים".

ובכל זאת בעולם הגירושין יש הרבה כאב והמלחמות? "נכון שיש הרבה כאב ומלחמות, אבל כשאני מצליחה להחזיר בני זוג לחיות ביחד, אין אושר יותר גדול מזה. מעבר לגירושין, שהרבה פעמים קטינים מעורבים בהם, במסגרת הליכי הגירושין הדבר החשוב ביותר הוא שהילדים לא יפגעו, שאורח החיים שלהם לא ישתנה עד כמה שאפשר בנסיבות הכאובות של פירוק התא המשפחתי".

למשל? "אחד ההורים פנה לדרך חדשה, נניח הוא חזר תשובה, יש לבחון את טובת הילדים עם מי יגדלו וכיצד יתחנכו.  כל מקרה נבדק לגופו של עניין. יש גם מקרים הפוכים, הורה שפונה לדרך אחרת והילד שחונך והתרגל לחינוך דתי, ואין לו דעה להביע היכן הוא רוצה להמשיך להתחנך, במקרה שכזה למשל ממשיכים את החינוך הדתי".‬

זה נשמע שיותר חשוב לך שלום הבית והדאגה לילדים מאשר הטכניות שבגירושין? "בדיני משפחה, יש עוד עורכי דין באסכולה שלי. אנחנו לא רק עובדים על מנת לייצג אנשים שמתגרשים, אנחנו עוזרים לאנשים. ולפעמים כדי לעזור לאנשים צריך דווקא להשיב שלום בית. אני תמיד מצהירה ששידוכים אני לא יודעת לעשות, אבל שלום בית כן. הרבה פעמים אני מאבחנת זוג שמגיע אלי ויודעת שאסור לתת להם להתגרש, שיש כאן אפשרות להציל,.

עו"ד זיסמן מביאה לדוגמא זוג שהגיע אליה והיא מייד זיהתה שהנושא העיקרי הוא העניין המשפחתי: "האישה עירבה את כל המשפחה במה שקורה בינו לבינה, הייתה חמות שחיטטה יותר מדי ואמרה שהיא רוצה להתגרש. לאחר שנברתי בנסיבות, והבנתי שיש כאן עניין של חמות שמתערבת, אבל האישה המשיכה לטעון בבית הדין הרבני שהיא רוצה להתגרש. למרות זאת, קמתי וביקשתי מהדין שלמרות ששני הצדדים אמרו שהם מעוניינים בגירושין, שאני מבקשת שלפני כן הם ילכו לטיפול זוגי. הלקוחה צרחה עלי וכעסה, אבל סוף הסיפור מרגש בעיני. הם הלכו לטיפול זוגי והיום יש להם עוד שני ילדים".

כמובן שמן הסתם ישנם סיפורים שנגמרים פחות יפה: "נכון. במהלך השנים נפגשתי עם נשים שמתקשות ליזום הליך של גירושין למרות שהמצב בביתן מאוד קשה, אם בגין אלימות כלפי האישה והילדים, חוסר התאמה משווע, חוסר יחס ותקשורת לקויה לחלוטין, או חוסר שיתוף חוסר עזרה. וגם שם אני נמצאת, לייעץ, לתמוך ולתת גב ועצות משפטיות".

עו"ד הילה זיסמן

אומרים שהיום היד יותר קלה על ההדק בכל הקשור לגירושין – את מסכימה לכך? ". בהחלט. אחוז הגירושין גדול יותר, הדור מפונק יותר ואם בעבר זוג התחתן במטרה לעמול קשה ביחד, להקים בית, לגדל ילדים – המטרה המשותפת סייעה לאנשים  לצלוח את הקשיים, לעמול ולסלוח וביחד להקים אימפריה, שקשה להרוס. כיום במגזר החילוני המניעים לנישואים הם שונים, ולכן קל יותר לפרק. כבר בתחילת הדרך קיים סוג של הפרדה – מה שהבאתי עמי, הוא שלי. וכל מה שצברת מהיום שנשאת ועד שאתה נפרד – מחולק בין השניים".

הזכרת את המגזר החילוני, יש הבדל בין זוג חילוני שמתגרש לזוג דתי? "ההבדל הוא שיש משהו יפה בעיניי שיש רצון אמתי בבתי הדין הרבניים למצות קודם כל את האפשרות לשלום בית, בניגוד לחוק שהוא קר ואינו שולח זוגות לצ'אנס נוסף".

"בבתי הדין הרבניים משלבים יועצים זוגיים במהלך התהליך, ולכן אני נוטה לראות בבית הדין הרבני הרכבים שבאמת מנסים ככל יכולתם להחזיר שלום לבית, וכן לסייע לאי פירוק של משפחות. אני כן יכולה לומר שכשאני מגיעה עם לקוחות מהמגזר הדתי, יש יותר מאמץ לסייע להם בעניין ויש יותר כלים ונכונות. גם אם הצדדים לא ממש מעוניינים, אם אין בעיה מהותית – אפשר לגשר על הפערים ולחיות חיים מאושרים יותר אחרי ייעוץ וליווי בשלום בית".‬

בסוף היום, שחוזרים הבייתה, מצליחים להתנתק מכל העומס הרגשי בעבודה? "אני המסננת של האגו ושל הרגשות שלי". בסוף כל יום אני מפעילה את הפילטר ומרגישה טוב יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זכר לגירושין בפסח מצאנו בתורה:
עידו 2 | 14-04-2019 12:25
וַיֹּאפוּ אֶת הַבָּצֵק אֲשֶׁר הוֹצִיאוּ מִמִּצְרַיִם עֻגֹת מַצּוֹת כִּי לֹא חָמֵץ כִּי -גֹורְשׁוּ - מִמִּצְרַיִם'' - שמות פרק יב
2
marymichael1112@gmal
אֱלִישֶׁבַע דָּוִד | 12-08-2019 22:47
שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp אותו בטלפון 2348144480768+ אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר