בנט שכח? נחשו מי שיתף פעולה עם אבי ניסנקורן - סרוגים

בנט שכח? נחשו מי שיתף פעולה עם אבי ניסנקורן

הימין החדש תקף הערב (ש') את הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למפלגה של גנץ, אבל בנט שכח שהוא ושקד שיתפו פעולה עם ההסתדרות לאורך 7 השנים האחרונות

author-image
בנט שכח? נחשו מי שיתף פעולה עם אבי ניסנקורן
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הימין החדש תקף הערב (ש') את הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למפלגת חוסן לישראל של בני גנץ.

״גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. אתם יכולים לנחש מה זה יעשה לתלוש החשמל, לפנסיות של המחוברים, לשביתות בנמלים, לאפשרות להזיז משהו בשירות הציבורי שכל כך זקוק להתייעלות. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע." נאמר בהודעת המפלגה.

בנט שיתף פעולה עם ההסתדרות

אלא שאנחנו לא שכחנו את היחסים החמים בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד.

"אני מברך את אבי ניסנקורן על בחירתו לראשות ההסתדרות. מהיכרותי עימו, אבי הוא אדם עם אינטגריטי ודאגה אמיתית לחלשים בחברה. בהצלחה!" כתב בנט רק לפני פחות משנתיים, עם היבחרו לקדנציה נוספת, כשגבר על שלי יחימוביץ'.

בנוסף, בנט כשר הכלכלה בכנסת הקודמת, היה שותף מלא לחיבור עם "הועדים החזקים", כשחתם מספר פעמים על אישורים להעלאת שכר המינימום לכל המשק ולמקצועות כמו הניקיון והשמירה.

"העלאת שכר המינימום היא לא מותרות, זוהי בשורה לעם ישראל. זהו הסכם חשוב אני מברך את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואת נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן. פעלנו באחריות, ההסכם שיובא לחתימתי משקף גם דאגה לעובדים וגם למעסיקים. העלאת השכר היא עוד צעד לטובת כלל המשק ולמאבק ביוקר המחיה ונמשיך לפעול באותה צורה".

בנט היום

בנט לפני שנה וחצי

מה בנט עשה נגד הסתדרות המורים?

בנוסף, בנט כשר החינוך, לא התמודד עם ועדי העובדים של המורים – ארגון המורים והסתדרות המורים – אותם גופים שמתנגדים לכל שינוי בלוח השנה במערכת החינוך, כלומר לקיצור החופשות המוגזמות של המורים (כשלושה חודשים בשנה). גם היכולת לפטר מורים כושלים או לשלם משכורות לפי איכות המורה – נכשלים גם הם בגלל הסתדרות המורים, שפשוט משביתה את מערכת החינוך בכל פעם שאפשרות כזו עולה.

מה בנט עשה נגד הסתדרות המורים בארבע השנים בהם הוא שר חינוך? אתם זוכרים שביתת מורים ארוכה במשך הקדנציה שלו? אז אתם יודעים את התשובה.

לפני ארבע שנים בנט משתף פעולה עם ניסנקורן

שקד נכנעה להסתדרות

בנט צודק כשהוא מתאר את ההסתדרות כגוף החזק ביותר במשק, וככזה שאחראי על יוקר המחיה. אחת הסיבות לכוח של ההסתדרות היא היותה "אגודה עותמנית", כלומר נוסדה לפני יותר ממאה שנה, בזמן התורכים, ולא חלים עליה כל מיני חוקים מינימליים החלים על עמותות ומוסדות אחרים במשק. מתוקף כך היא לא חייבת דין וחשבון על הכנסותיה או הוצאותיה, ויכולה להתנהל בבזבזנות מוחלטת, וזאת למרות שהיא גובה מיסי חבר מתוקף חוק, מגופים עסקיים וחברות במשק ששליש מחבריה ביקשו להצטרף.

בכנסת האחרונה היו מספר חברי כנסת שניסו להילחם בכך, על ידי הצעת חוק פשוטה לכאורה – דרישת שקיפות גם מאגודות עותמניות. שרת המשפטים איילת שקד שהייתה יו"ר ועדת השרים לחקיקה, טירפדה כל מהלך בכיוון והסירה מסדר היום של הועדה כל הצעת חוק בנושא, מה שהביא להתנגדות הקואליציה (מדובר בקואליציית ימין, כן) והתנגדות לכל הצעות החוק.

בכל זאת הערב, נזכיר בימין החדש מאשימים את בני גנץ "שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל".

גולשי סרוגים זוכרים שלפני חודש, נזכרנו איך בנט תקף את יאיר לפיד על כך שבמפלגתו לא מתקיים פריימריז, וכינה את ההתנהלות דיקטטורית. גם בימין החדש אין פריימריז, ונכון לעכשיו גם לא יהיה בבחירות הבאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
השאלה במקומה אך למ לירות בנגמש????
אור גרמן | 16-02-2019 20:01
באמת למה לירות בנגמש ולברוח עם מפלגה חדשה
ונסה | 17-02-2019 8:20
.?
2
וואו. ממש מתחרים ליושרה של ישראל היום
דורון | 16-02-2019 22:00
אני אמנם תומך וחבר בבית היהודי, אבל תומך עוד יותר ביושרה. רוצים לתקוף את בנט- תפאדל. רק לא במסווה של ידיעה עיתונאית אלא טור דעה.
3
מפלגה עם שקיפות היא לא חוסן ולא הימין החדש.
רק זהות. | 16-02-2019 22:05
רק בזהות יש פריימריז, יש מצע ברור על צמצום המגזר הציבורי והורדת יוקר המחיה.
4
יואלי עקפת בצדקנו שלך את הצביעות של כל פוליטי
דייייייי! | 17-02-2019 8:33
אתה פשוט עיתונאי דרגה ת׳
5
רק זהות תילחם בוועדים ובהסתדרות
#רק זהות בקלפי | 17-02-2019 10:45
ליכוד=עבודה=גנץ=וועדים=הסתדרות=קומוניזם=חיים_כץ+פנחס_עידן+אבי_ניסנקורן+עמיר_פרץ+שלי_יחימוביץ'=חגיגת_שכר_על_חשבונכם=פנסיה_תקציבית. מש.ל