בנט על מפלגה בלי פריימריז: "דיקטטורה מסודרת"

בנט על מפלגה בלי פריימריז: "דיקטטורה מסודרת"

רשימת 'הימין החדש' של בנט ושקד תיקבע בהחלטה של היו"רים, בלי קיום פריימריז. נחשו מי אמר את המשפט: "אני מעדיף דמוקרטיה ופריימריז עם בלאגן, מאשר מפלגה "מסודרת", אשר המנהיג שלה מחליט לבד הכל: את הרשימה, את השרים, את המדיניות, את החוקה את התקנון ואת ההסכמים. הכל"

"דיקטטורה מסודרת": בנט על מפלגה בלי פריימריז
  (צילום: דוד כהן/פלאש90)

בחירות 2019 בסרוגים. הערב (ש') הכריזו נפתלי בנט ואיילת שקד על המפץ הסרוג הקמת מפלגת 'הימין החדש'. בהכרזה על הקמת המפלגה, נטען כי בנט ושקד יהיו יו"רים משותפים של המפלגה, אך בראש הרשימה יעמוד בנט, שיקבל גם את התיק הבכיר יותר. רשימת המפלגה מהמקום השלישי ואילך תורכב על ידי השניים באופן בלעדי.

הלכנו לארכיון כדי לבדוק מה חושב בנט עצמו על מפלגה בלי פריימריז.

בסוף 2012, מיד לאחר הפריימריז בליכוד, תקף יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את ההתנהלות במפלגת השלטון. בנט שרק נבחר לראשות המפלגה יצא להגן על השיטה. בפוסט ארוך בפייסבוק, עם שתי כוכביות שהפכו לסמלו המסחרי כתב בנט בין השאר: "יאיר לפיד היקר: עדיף פריימריז עם קצת בלאגן, מדיקטטורה מסודרת." ובהמשך: "דע לך, יאיר: אני מעדיף דמוקרטיה ופריימריז עם בלאגן, מאשר מפלגה "מסודרת" כמו שלך, אשר המנהיג שלה מחליט לבד הכל: את הרשימה, את השרים, את המדיניות, את החוקה את התקנון ואת ההסכמים. הכל. בדיקטטורה באמת יותר מסודר."

שנה וחצי לאחר מכן, עמוק בתוך 'ברית האחים' בכנסת ה-19, עקץ בנט שוב את לפיד על חוסר הפריימריז במפלגה שלו.

כשנשאל בנט על אופן ההצבעה של חברי מפלגתו בעניינים המדיניים ובהיקף ההקשבה שלהם לצו הרבנים ענה בנט: "להגיד לך שפשוט? מפלגת הבית היהודי זו מפלגה מגוונת, יש הרבה דעות, אנחנו לא דיקטטורה כמו יש עתיד".

בנט הוסיף: "יש עתיד זו מפלגה שאין בה פריימריז, ברור שזו מפלגה לא דמוקרטית, זה לא סוד. המפלגות הדמוקרטיות היום בכנסת הן הליכוד, העבודה והבית היהודי".

לפני שלושה חודשים חשפה כתבתנו עטרה גרמן, בפרסום ראשון כי בנט מתכנן מהלך לביטול הפריימריז בבית היהודי. במפלגה הכחישו וטענו כי הוא בוחן כמה אפשרויות. בסופו של דבר המהלך לא עבר במרכז המפלגה, ורוכך להוספת עוד שיריון ליו"ר. הערב הסתבר שהצליח לבנט והוא ירוץ במפלגה בלי פריימריז.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שקד היא נכס. בנט הוא לא, וכיוון שהם עסקת חביל
ד | 30-12-2018 1:01
שקד היא נכס. בנט הוא לא, וכיוון שהם עסקת חבילה אז קשה להעריך את השווי שלהם ביחד