הבחירות לרשויות המקומיות 2018, כמעט הסתיימו, עם מנצחים גדולים, מפסידים מאוכזבים וכאלה שיחכו לקולות החיילים או לסיבוב השני כדי לדעת את התוצאה הסופית. עברנו על משרדי היח"צ והאסטרטגיה הסרוגים, כדי לבדוק מי הפתיע, מי הצליח ומי איכזב? הסיקור כולל בעיקר את הזירות המרכזיות או המאבקים המעניינים.
גל-אורן לרנר – נפלו עם אלקין
משרד יחסי הציבור של אבי לרנר לרנר.קום, שלפני זמן לא רב התאחד עם משרד הפרסום גל אורן, עומד מאחורי התבוסה של זאב אלקין.
ההפסד בבחירות בירושלים מגיע לאחר שורה של נצחונות של המשרד. המשרד של אבי לרנר, הוביל בהצלחה את קמפיין בחירות 2015 של הליכוד במגזר הדתי, ואחראי בין השאר ל"שתיית הקולות" מהבית היהודי לליכוד, הוביל לפני חמש שנים בהצלחה את קמפיין הבחירות של ניר ברקת. ועוד אפשר למנות את הנצחון של דוידי פרל בבחירות למועצת גוש עציון (שם גברו על יאיר וולף שרץ על ידי משה קלוגהפט).
עם אלקין עצמו עבד המשרד בפריימריז של הליכוד גם בבחירות 2013 וגם בבחירות 2015 וגדעון סער ב-2013.
זליגר&שומרון – שני הפסדים
משרד יחסי הציבור של איתן זליגר ואמנון שומרון, ספג שני הפסדים משמעותיים במערכת הבחירות. המשרד היה אחראי על הדוברות של המועמד לעיריית ירושלים יוסי דייטש במגזר הדתי, התמודדות שהסתיימה במקום הרביעי, הרחק מהאפשרות להגיע לסיבוב שני.
הפסד מהדהד יותר בתוך המגזר, היה בגזרת גוש עציון, שם ירון רוזנטל שמלווה על ידי המשרד כבר שנים ארוכות, הגיע למקום האחרון מבין השלושה ולא עלה לסיבוב השני. עם זאת יש להדגיש, כי לצד הכישלונות שרשם המשרד במעוזי הציונות הדתית נרשמו לזכותו מספר ניצחונות במקומות פחות מרכזיים כגון: שפיר, אורנית ועמק המעיינות; וניצחון משמעותי אך צפוי עם יוסי דגן בשומרון.
הפסדים אלה מצטרפים להפסדי עבר בהם ניתן למנות את קמפיין הבית היהודי ב-2009, ההפסד של זבולון אורלב בפריימריז מול בנט, משה פייגלין בהתמודדות בליכוד, כישלון הרב דוד סתיו בבחירות לרבנות הראשית לישראל, ההפסד של אלי כהן בבחירות לראשות העיר בית שמש ב-2013, וקמפיין הבית היהודי למועצת העיר ירושלים באותה שנה, אז קיבלה המפלגה מנדט אחד בלבד.
TBS – שני ניצחונות
משרד יחסי הציבור והאסטרטגיה של אסי טלמון ואריק בן שמעון, חתומים על שני הישגים. הנצחון של ישראל גנץ בבנימין בדרבי מגזרי לחלוטין, ועל הקמפיין של עופר ברקוביץ בירושלים, שאמנם עוד לא ניצח, אבל הפך ממועמד כמעט אנונימי לפני חצי שנה לעלייה לסיבוב השני, כשהוא גובר על חבר קבינט כמו זאב אלקין.
מדובר במשרד חדש יחסית, שהוקם על ידי דוברו של אורי אורבך ז"ל ושל אורי אריאל, וזו ההתמודדות הראשונה שלהם בקמפיין בחירות.

מור יוסף – ניצחונות והפסדים
משרד יחסי הציבור של יהושע מור יוסף הריץ את הבית היהודי בירושלים בראשות חגית משה והצליח להכפיל את כוחה של המפלגה ממנדט אחד לשני מנדטים במועצת העיר. בנוסף ניצחון נאה לראש עירית קרית מלאכי ללו זוהר בפעם השנייה וגם שם גדל הבית היהודי מ-2 ל-3 מנדטים.
גם מור יוסף רשם שני כשלונות: שילה אדלר בבנימין שהפסיד לישראל גנץ, ומלאכי לוינגר שהובס מול מועמד שהחל את הקמפיין לפני חודשיים – אליהו ליבמן.
נזכיר כי מור יוסף ניצח עם שלמה נאמן את משה סוויל בבחירות לראשות מועצת גוש עציון לפני שנתיים וכעת נאמן מתמודד מולו שוב בסיבוב השני.
'מותג בפרסום' – המהפך בקרית ארבע
יהודית יפרח בעלי חברת 'מותג בפרסום' היא האסטרטגית שמאחורי אליהו ליבמן שגבר בפער גדול על מלאכי לוינגר בבחירות בקרית ארבע והדיח אותו לאחר שתי קדנציות.
בבחירות הקודמות הביאה יפרח למהפך בבית אל, שם גבר שי אלון נגד כל הסיכויים ונבחר לראש המועצה.
בלומברג תקשורת – שמר על הכוח
משרד היח"צ של אריק בלומברג הריץ את סיעת 'מאוחדים' של אריה קינג, והצליח לשמור על כוחה של המפלגה עם שני המנדטים וזאת למרות העלאת אחוז ההצבעה.
בבחירות המקומיות ב-2013 עבד המשרד עם ראש המועצה האזורית חבל יבנה משה ליבר, ועם יוחאי דמרי מהר חברון שניצחו לראשונה. בפריימריז לבית היהודי נרשמו הישגים פושרים יותר עם אבי וורצמן שכמעט נכנס, ועם יהודית שילת ואביחי בוארון שנדחקו למקומות לא ריאליים.

מה דעתך בנושא?
2 תגובות
1 דיונים
שי
אנשים בוחרים מועמד כזה או אחר לא על סמך פוסטרים ופלאיירים, אלא בגלל הרקורד, המעשים והאישיות של המועמד. פרמטר נוסף הוא הדילים השונים עם הזרמים החרדיים.
17:36 31.10.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
זו הצלחה של משרד פרסום...
01:07 04.11.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר