ח"כ אורלב מאיים: לא נשב בממשלה שתפנה ישובים - סרוגים

ח"כ אורלב מאיים: לא נשב בממשלה שתפנה ישובים

אחרי שנתניהו החליט להפיל את הצעת החוק שיזם ח"כ זבולון אורלב, שנועדה למנוע את הריסתם של מגרון, עמונה ועוד מאחזים שנבנו בכספי המדינה, שולח אורלב איום באומרו "פינוי הישובים לא יקרה בממשלה זו כי היא רוצה להשלים את ימיה ואנחנו לא נשב בממשלה שתפנה ישובים".

author-image
ח"כ אורלב מאיים: לא נשב בממשלה שתפנה ישובים
  מאיים בעזיבת הקואליציה. אורלב (פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (א') לשר המשפטים יעקב נאמן, לפעול לכך שהצעת החוק שבאה להכשיר את המאחזים הותיקים ביו"ש לא תאושר בועדת השרים לחקיקה.

את ההחלטה נימק נתניהו, ברצון שלא להפריע למשא ומתן שמתנהל כעת על פינוי רמת גלעד, אותו דרש בג"צ לפנות עד לסוף השנה האזרחית.

הצעת החוק שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), עליה חתומים ראשי סיעות הקואליציה, באה בעצם להשאיר על כנם את הבתים שנבנו בעמונה, מגרון, גבעת אסף וגבעת האולפנה בבית אל ושכונות נוספות ביהודה ושומרון, כדוגמת שכונת היובל בישוב עלי.

על פי הצעת החוק, במידה וטענת בעלות על קרקע הוגשה לאחר 4 שנים מסיום הבנייה יוכל בית המשפט המוסמך לפצות את התובע או לתת לו קרקע חלופית, ולא יורה על הריסת הבתים.

הצעת החוק, שמתקנת את תקנת המקרקעין, באה למנוע את הרס הבתים ומתייחסת לישוב המונה לא פחות מעשרים משפחות. והיא תחול רק על יישובים שהוקמו בתום לב. ישובים שנבנו על קרקעות פרטיות במודע, לא ייכללו בחוק ובתיהם יהרסו.

החוק יעבור במועד אחר

בתגובה להחלטת ראש הממשלה אמר היום אורלב: ""למרות ההחלטה אני יודע כי על הנייר יש רוב בוועדת השרים בעד החוק. אני לא יודע אם זה יבוא לידי ביטוי היום והאם החוק יעבור היום אבל בסופו של דבר החוק יאושר במועד אחר", אמר אורלב.

אורלב אף הוסיף איום מרומז על שלמותה של הקואליציה כשאמר "אני יודע שמבחינה פוליטית תהליך פינוי הישובים לא יקרה בממשלה זו כי היא רוצה להשלים את ימיה ואנחנו לא נשב בממשלה שתפנה ישובים".

גם ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), שהצטרפה להצעת החוק קראה לממשלה לאשר את הצעת החוק: "לועדת השרים ניתנה היום ההזדמנות לעשות צעד משמעותי שיעניק דין צדק ליושבי המאחזים. אין שום צדק ומוסר בדרישה להרוס בית משפחה שנבנה בתום לב, בלי שיש בעלים הטוען לבעלות על הקרקע ובלי שטענתו התבררה".

הממשלה צריך להסדיר את סוגית המאחזים, אמרה חוטובלי וקראה "ולהפסיק את החרפה של פגיעה במשפחות וילדים בנימוקים משפטיים חסרי בסיס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו