ארבעה צוערים שיצאו מהופעת זמרת הודחו מקורס קצינים - סרוגים

ארבעה צוערים שיצאו מהופעת זמרת הודחו מקורס קצינים

תשעה צוערים בבה"ד 1 יצאו מאולם בו התקיים אירוע מורשת קרב, בשל הופעתה של זמרת צבאית. מפקד הגדוד דרש מהם לחזור לאולם, או להשפט על סירוב פקודה. שמונה מהחיילים חתמו על מכתב התנצלות, אך ועדת ההדחה בראשות מפקד הבה"ד החליטה בכל זאת להדיח ארבעה מהם.

author-image
ארבעה צוערים שיצאו מהופעת זמרת הודחו מקורס קצינים

עוד משבר על רקע דתי בצה"ל.

שלשום (ג') יצאו תשעה צוערים דתיים מבית הספר לקצינים של צה"ל (בה"ד 1) מהאולם בו התקיים אירוע מורשת קרב, בשל הופעה של זמרת צבאית שהייתה חלק מהאירוע.

מפקד גדוד 'גפן' סא"ל עוזי קליגר, ששם לב ליציאת החיילים, יצא אחריהם ודרש מהם לשוב חזרה אל האולם, בטענה כי יציאתם מביישת את הזמרת.

"אתם לא רגישים כלפי הכבוד של הזמרות ואני לא יכול לתת לכם להיות קצינים. מי שלא רגיש לא יודע להבחין בין ילד שמביא תרופות לבין מחבל בלבנון, הוא יירה בילד". אמר להם קליגר.

"אם אתם לא נכנסים מיד פנימה, זה נחשב סירוב פקודה. מי שמסרב פקודה יודח מהקורס". הוא איים. בעקבות האירוע, עמדו תשעת הצוערים לועדת הדחה, כדי לסלקם מהקורס.

לחיילים נאמר כי מי שיכתוב מכתב התנצלות וחרטה, יוכל להמשיך בקורס. שמונה מתוך הקבוצה, אכן חתמו על מכתב כזה, כשהיחיד שלא חתם הוא חייל מגדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) שהודח מיד מהקורס.

אתמול בערב, התקיימה ועדת ההדחה לשמונת החיילים, בראשות מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב, המג"ד עוזי קליגר, וקצינים נוספים בפלוגות ההכשרה, והחליטה להדיח עוד שלושה צוערים נוספים מאלו שחתמו על המכתב.

את הנימוק להחלטה, מצאו בכך שהצוערים ידעו מראש כי מתוכננת הופעה של זמרת, ולמרות שנאסר עליהם לעזוב את הטקס, הם בחרו בכל זאת לצאת מהאולם. שאר חמשת הצוערים יוכלו להמשיך בקורס.

החלטה מקוממת, הזויה ובלתי מוסרית

בתגובה להדחת ארבעת הצוערים, אמר יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, אמר בתגובה להדחה כי מדובר ב"החלטה מקוממת, הזויה ובלתי מוסרית".

"בשום מקום בפקודת מטכ"ל לא מופיעה החובה להאזין לשירת נשים, ואין בהאזנה לשירת נשים ללמד על כשירותו של הצוער להיות קצין ומפקד בצה"ל", אמר הרב דרוקמן. "מדובר בצוערים מצטיינים ויש להחזירם למסלול ולאפשר להם להיות קצינים בצבא".

ראש ישיבת עתניאל, הרב רא"ם הכהן, שבין המודחים נמצאים כמה מתלמידיו, התבטא גם הוא בתקיפות נגד ההחלטה ואמר "העובדה שמפקדיהם של הצוערים בחרו לראות ביציאתם מהאולם הפרת פקודה היא איוולת פיקודית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
טימטום
אריק | 08-09-2011 14:46
ומי ילחם במחבלים בסוף? השמאלנים משנקין. הם יביאו את ה"ילד" להתפוצץ עלינו.
2
אין גבול!
מאיר | 08-09-2011 14:58
בושה וחרפה! צריך להדיח את מפקד בה"ד 1 ואת המג"ד על החלטה הזויה ושערורייתית שכזאת! יש כאן כפייה חילונית שלא מאפשרת לחיילים דתיים לשרת בצבא באופן התואם את אמונתם ואורח חייהם
3
צוערים בבה"ד 1
ש.יעקבי | 08-09-2011 16:14
ש.יעקבי 8.9.11 צוערים בבה"ד 1 באירוע מורשת קרב יצאו צוערים דתיים בהופעת חיילת זמרת. א. כתוב: "איזהו גיבור? הכובש את יצרו". ואם יצרם גובר עליהם, סימן הוא ששכלם ותבונתם לוקים בחסר. ב. אם עשו את המעשה המלבין בהשפעת רבניהם, הם פתאים ורבניהם עניי דעת.
4
מה חושבים הטמבלים האלו בצהל שישלחו זמרת להלחם במחבלים
שלמה | 08-09-2011 21:13
5
עם כל הכבוד, הצוערים הגזימו
שאול | 09-09-2011 1:16
האם יש איזשהו מקור הלכתי שלפיו חובה לצאת במקרה של "קול באישה ערווה"? האם לא ניתן היה להסתפק באטמי אזניים או סתם בשתי אצבעות פנויות? מה גם שיציאה פומבית באמצע ההופעה באמת עשויה לבייש את המבצעת שלא בקיאה בפרטים הקטנים. משל למה הדבר דומה, לחילוני שביקש לכבד את חברו הדתי בממתק בלי הכשר. היעלה על הדעת שהדתי ישליך את הממתק לפח אשפה באופן הפגנתי?
6
לא רק הלכה!
יאיר קליין | 09-09-2011 9:48
זו לא רק שאלה הלכתית! מבחינה הלכתית טהורה יש פתרון אך זו לא הנקודה! כבר עשרות שנים שדתיים משרתים בצבא וצה''ל עדיין לא למד את הדבר הקטן והבסיסי הזה שנקרא התחשבות בדת! הרי לעולם לא יעיזו להכריח חייל שהולך לפי הדת המוסלמית לשבת בחדר אוכל גדוש ומלא בכל טוב בעיצומם של ימי הרמאדאן ולומר לו תעצום עינים ואל תאכל! שלא נדבר על הנח''ל החרדי שהצבא מתרפס לפניהם בצורה שלא תיאמן ונכנע לכל גחמה של תת עסקן לבוש שחורים די! פשוט די להיות פראיירים! למה הצבא מתחשב בכל הגה של החרדים, ובכל צפצוף של נשים, ואת הציונות הדתית הוא לא סופר ממשבצת של דף חשבון??? כ-י א-נ-ח-נ-ו פ-ר-א-י-י-ר-י-ם!
7
זה קורה בשל רפיסותם של ראשי ישיבות ההסדר שאינם מעיזים ל
זאב | 09-09-2011 10:35
לדרוש שההוואי יותאם לערכים שלהם. לחרדים זה לא היה קורה.