מרגש: מאירים את חנוכה לנפגעי השריפה בחיפה - סרוגים

מרגש: מאירים את חנוכה לנפגעי השריפה בחיפה

פעילי 'קרוב ללב' הגיעו לבקר משפחות שנפגעו בשריפה בחיפה ולהביא להם את 'ערכת החנוכה', חנוכיות וסביבובנים שהוציא הארגון. בין המקבלים גם ראש העיר יונה יהב

author-image
מרגש: מאירים את חנוכה לנפגעי השריפה בחיפה

פעילי 'קרוב ללב' הגיעו לבקר משפחות שנפגעו בשריפה בחיפה ולהביא להם את 'ערכת החנוכה', חנוכיות וסביבובנים שהוציא הארגון.

ביתם של אמיר וקרן משכונה 'רוממה הישנה' בחיפה, נפגע בשריפה שהתחוללה במוקדים רבים בארץ בחודש שעבר, ביתם נשרף כליל ובעקבות כך הם עזבו אותו עד שיהיה ראוי למגורים. ביום שישי האחרון, לאחר השיפוץ, הם חזרו הביתה. פעילי ארגון 'קרוב ללב' ביחד עם ילדיהם הגיעו לבקר אותם עם החזרה הביתה והביאו להם את המתנה הראשונה לבית החדש – 'ערכת חנוכה' שהוציא הארגון.

הרב שמואל ששון, ראש גרעין הדר הכרמל ופעיל ארגון 'קרוב ללב' בעיר אשר עבר בין נפגעי השריפה לחלק את הערכות סיפר ביחד עם ילדיו הקטנים מספר:  "באנו היום לשמח ולהאיר. באנו לתת כח להתחלה חדשה למשפחות שמתחילות לבנות חזרה את ביתם."

שמואל ששון

כ-6000 ערכות ייחודיות לחנוכה נשלחו בשבועות האחרונים לאלפי משפחות ופעילי ארגון 'קרוב ללב' ברחבי הארץ, במטרה לחלקן לשכנים, למכרים בעבודה או על מנת לקיים באמצעותן הדלקת נרות משותפת לכלל השכנים בבניין המגורים יחד עם פעילות ערכית. השנה, כוללת ערכת 'קרוב ללב' ספר חדש בעיצוב חדשני, המספר את סיפורם של כ 21 גיבורים בולטים בהיסטוריה של עם ישראל מדוד המלך, הרב קוק, הרב והרבנית קאפח ועד חנה סנש.

משה וכטר, מנכ"ל ארגון 'קרוב ללב' מסביר את הרעיון מאחורי היוזמה: "המפתח הגדול לאחדות אמיתית בעם ישראל לא יתרחש מעל דפי העיתון או בכנסים יזומים של מחנות שונים שכל אחד מתבצר באופן מיידי במקום שלו. חיבור הלבבות חייב להעשות מתוך חיים, מתוך הפגישה במקום בו חווים את החיים במשותף, יחד עם הילדים. בכל אחד מאיתנו יש אש גדולה ורצון לעשייה, אבל כדי להפיח את האש צריך רוח גדולה וכלי קיבול בהם תוכל האש להתפשט." לדברי וכטר, "המפתח לשלמות הארץ ולפתרון כל הבעיות עובר באחדות העם, בחיזוק רוחו של עם ישראל וקירוב ככל שניתן למסורת ישראל".

IMG_5569

הרב ששון עם ראש העיר חיפה יונה יהב

המיזם סביב חלוקת הערכות פועל כבר מספר שנים, וגורר אחריו תגובות נלהבות ביותר. רבים מהפעילים מתרגשים לספר על החשש לדפוק בדלת של שכן פחות מוכר ועל תחושת החיבור והאחדות שנוצרת לאחר המפגש. רבים מספרים על קשרים חדשים שנוצרו להם כתוצאה ממפגש קצר על מפתן הדלת, מפגש שהוליד קשר ארוך וממילא גשר חדש בעם ישראל. "אחד החידושים במיזם הוא שמדובר במגע עם הרבה פוטנציאל.", אומר וכטר." ראשית, מדובר בשכנים שחיים יחד ורואים אחד את השני מידי יום. שנית, אנחנו מחלקים ערכות לחגים נוספים במהלך השנה כך שאדם שקיבל ערכה בחנוכה, יקבל ערכה נוספת מתאימה לפורים או לפסח, וכך הקשר ילך ויתהדק."

ארגון קרוב ללב הוקם על מנת הרבות אחדות וקרוב לבבות בעם ישראל, ופועל רבות לחזק יחסי שכנות ובניין חיי קהילה משותפים, ופועל בקהילות, בגרעינים ובבתי ספר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו