המשבר ביחסים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר התחבורה, ישראל כץ, היה אמור להסתיים בימים הקרובים בפיטוריו של האחרון מתפקידו כשר התחבורה, אך לחץ על נתניהו, בעיקר מצד בכירים במפלגת השלטון, גרם לנתניהו להבין כי הוא לא יצליח לגבד סביבו קבוצה מספיק גדולה של ח"כים ושרים שיתמכו במהלך.

על פי הדיווח בחדשות 2, גורמים במפלגת השלטון מסרו כי "חברי הכנסת הבהירו לראש הממשלה נתניהו שיתייצבו מאחורי כ"ץ, ומשבר הפיטורים הסתיים".

ראוי לציין, כי כבר אמש הבהירו גורמים רבים מתוך המפלגה כי לא יאפשרו את פיטוריו של כץ וקראו לנתניהו לפתור את המשבר בתוך המפלגה.

מוקדם יותר קראה סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר, לצנן את הלהבות וביקשה לשים את המחלוקות בצד. "ראש הממשלה ושר התחבורה יחד הם שילוב מנצח עבור תנועת הליכוד ועם ישראל כולו. השר ישראל כ"ץ הוא שר בכיר ופופולרי שעושה עבודה מצוינת ומוערך מאוד על ידי הציבור וכך גם לגבי ראש הממשלה שתמיכתו האדירה בציבור מורגשת היטב. אני בטוחה שהשמועות על פיטוריו של השר כ"ץ אינן נכונות".

גם חבר הכנסת יואב קיש יצא נגד פיטורי כ"ץ. "ראש הממשלה מנסה לפתור את המשבר שנוצר בענייני התחבורה והשבת", אמר. "אני בטוח שנתניהו, כבעל ניסיון רב וכמי שיוביל את הליכוד והממשלה לעוד שנים רבות, יצליח במשימה זו. ויכוחים בפוליטיקה יש למכביר. כשמדובר בבית הפוליטי שלנו אי הסכמות צריך לפתור בהידברות, זו הדרך הנכונה".

חברת הכנסת שרן השכל הדגישה כי "מפלגת השלטון חזקה באחדותה, יש לנו ראש ממשלה ושר תחבורה מצוינים, פיטורים הם לא פתרון. יש ליצור הידברות ולשמור על אחדות המפלגה".

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2016/09/לעם.mp4]]]

בתוך כך, בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל. אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים.

המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו מזה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת – הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת – הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו.

בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב ל-30 מיליארד שקל בהרחבה מסיבית של כבישים, של מסילות ברזל, וכמובן גם של בניית מחלפים, מנהרות וכדומה. הצלחנו לבצע כל זאת בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר, ניתן להימנע ממנו. אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן."