"לא ייתכן שאין לנו תנאים שיש לכל אזרח אחר במדינה

"לא ייתכן שאין לנו תנאים שיש לכל אזרח אחר במדינה

נציגי ההתיישבות הצעירה מפגינים מול הכנסת בדרישה להסדיר את היישובים ולספק תשתיות בסיסיות. בראיונות לסרוגים התושבים סיפרו על הקשיים שהם חווים: "חיים בתחושת ארעיות"

לא ייתכן שאין לנו תנאים שיש לכל אזרח אחר במדינה
  (צילום: סרוגים)

נציגי ההתיישבות מפגינים כעת (ראשון) מול הכנסת, בדרישה מהממשלה לקדם את הסדרת ההתיישבות הצעירה ולספק להם תשתיות בסיסיות. בראיונות לסרוגים התושבים סיפרו על חוויית היומיום והקשיים הרבים שהם עוברים – אשר לדבריהם ניתן לתקן בהחלטת ממשלה אחת.

אל המפגינים הצטרפה חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, שקראה לפעול להסדרת 70 היישובים בהקדם. "התבשרנו ביום רביעי במליאת הכנסת שראש הממשלה נתן אישור להחלטת ממשלה שתסדיר את ההתיישבות הצעירה" הזכירה. "אני חושבת שכל המפלגות, חוץ ממרצ והערבים, צריכות לתמוך בהחלטה כזו, כי היא בסך הכל מממשת החלטת ממשלה קודמת שהתקבלה לפני קרוב ל-10 שנים".

עוד באותו נושא

על דעת נתניהו: הממשלה תקדם הסדרת ישובים ביו"ש


7

"יש נציגים של עשרות ישובים, עשרות אלפי תושבים, שחיים בתנאים לא תנאים – והגיע הזמן לשים לזה סוף" הוסיפה. "עכשיו השאלה היא של תזמון – האם יעשו את זה עכשיו, בזמן הקצר שנותר לממשלה הזו לחיות, או ששוב יגררו רגליים. ההגינות כלפי התושבים מחייבת לחתוך ולקבל החלטת ממשלה מיד"

"באנו לפה כדי לתקן עוול היסטורי. ההתיישבות הצעירה כוללת 70 יישובים ו-25 אלף תושבים, רובם כבר 20 שנה על הקרקע" אמרה דבורה גלעדי מבית אדם. "לא ייתכן שאין לנו תנאים שיש לכל אזרח אחר במדינה – אין לנו מרכיבי ביטחון, יש מחסור נרחב בחשמל, אין לנו תשתיות מים. את כל הדבריםה אלה אפשר לתקן בהחלטת ממשלה אחת".

גלעדי משמשת כמרצה באוניברסיטת אריאל, ונפגעה קשות מהמעבר ללמידה מרחוק. "מכיוון שאין תשתיות אינטרנט, לפעמים עשרות סטודנטים צופים בי ופתאום מתנתק הזום" סיפרה. "יש הרבה דברים נוספים בחיי היום יום – ביום קר אי אפשר להפעיל מכונת כביסה, ולפעמים החימום לא עובד. אנחנו גרים ביישוב מדברי, ובימים חמים המזגנים לא עובדים – עד כדי כך שהגננת בגן של הילדים הדליקה ממטרות כדי שהילדים יתקררו. אלה דברים שביום יום מאד קשה לחיות איתם. זו מציאות הזויה, זה משהו שמרגישים בכל היום יום".

"אנשים חיים במשך שנים בתחושה של ארעיות" סיפרה תושבת נוספת. "אנשים חיים בקרוואנים 15 שנה, מחכים ומייחלים לרגע שהם יכולים לבנות. הם מצאו את הקהילה והמקום שלהם, ולא יכולים לתקוע יתד בגלל כל מיני בעיות בירוקרטיות. אנחנו פשוט מחכים לדבר האחרון שיסיר את החסמים האלה, כדי שאנשים שמחכים שנים יוכלו להכות שורשים במקום שכבר הוכר על ידי המדינה".

"התחושה של לחיות בארעיות במשך כל כך הרבה שנים פוגעת גם בהתפתחות בהרבה היבטים. אנחנו מדברים על ילדים – ואי אפשר לפתוח גנים, בתי ספר, סניף בני עקיבא. כל היישובים מתאפיינים בהמון ילדים, שצריכים ללכת לבית הספר ביישוב הסמוך. הכל תלוי ברצונם הטוב של הגורמים, ואין שום סיבה שזה לא יבוצע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אף אחד לא...
אף אחד לא אמר לכם לגור בשטחים, בלב שטח פלסטינאי כחוק. תאכלו את החרא שבישלתם לעצמם. המדינה צריכה להפקיר אתכם שם,ש"תסתדרו בניכם" יהיה לנו הרבה יותר שקט. | 29-11-2020 11:29
אף אחד לא אמר לכם לגור בשטחים, בלב שטח פלסטינאי כחוק. תאכלו את החרא שבישלתם לעצמם. המדינה צריכה להפקיר אתכם שם,שתסתדרו בניכם יהיה לנו הרבה יותר שקט.
, מה...
כופין אותו עד שיאמר רוצה אני ? | 29-11-2020 14:42
, מה הקשר ? טילים היו ויהיו לפני ואחרי ההתנתקות מעזה. בכל מקרה, לא זו השאלה. השאלה היא למה לתת הכשר להתיישבות שנעשתה בניגוד לחוק ותוך כפייה על המדינה ? כשהמדינה רוצה ליישב במקום מסוים ולא רוצה ליישב במקום אחר - צריך להתנהג בהתאם ולא להתיישב היכן שמתחשק. המדינה אישרה עשרות ומאות אלפי יחידות דיור באיוש, בהתאם לסדר העדיפויות שלה - למה להתיישב במקומות שהיא לא רוצה ליישב ? למה לכפות דעתו של מיעוט קטן על הרוב הגדול ?
, אם...
ואם אלה אדמות מדינה ? | 29-11-2020 13:53
, אם המדינה הייתה רוצה ליישב שם - הייתה מיישבת. אם לא יישבה - לא רצתה. אדמות מדינה אינן הפקר. כמו שבחיפה או תל אביב אתה לא מתיישב על אדמות מדינה רק משום שכך מתחשק לך, כך גם באיוש.
ניסינו את ההצעה...
אבא אבני | 29-11-2020 13:47
ניסינו את ההצעה שלך בעזה. קיבלנו טילים על אשדוד ואשקלון וגם על תל אביב. וגם מינהרות. אם נצא מקלקליה כל תושבי כפר סבא ורעננה יצטרכו להתפנות לים במלחמה הבאה.
אתה מבין שאם...
הגיוני | 29-11-2020 13:27
אתה מבין שאם הם לא היו גרים שם, מליוני ערבים היו גרים לך מתחת לאף?
כמה אתם לא מבינים..ב ו ר ו ת !
ישראלי | 29-11-2020 12:43
כמה אתה לא מבין... 1. זה לב שטח פלסטינאי! 2. המדינה רוצה בהתיישבות הזו לא פחות מהם. 3. אלו אדמות מדינה( אני מניח אתה לא מכיר את המושג הזה). 4. על האדמות האלו נשפך לא מעט דם במלחמות ישראל ושל העם היהודי כולו! תתבייש!
2
לא מבין. מה...
אינוס המדינה | 29-11-2020 11:47
לא מבין. מה זו הסדרה ? זו בעצם כפייה על המדינה, של מהלכים שהיא מתנגדת להם. בניה על שטח ציבורי או של ערבי פרטי, לפי החלטת מתיישבים, שלא בתיאום עם המדינה. בכל מקום אחר היו מעיפים אתכם לכל הרוחות כבר לפני שנים. אתם פוגעים במדינה, בתוכניותיה ובמדיניותה - ואחר כך מתלוננים על כך שהמדינה לא ממהרת לחבק אתכם ולהכיר ביישוביכם. הקוזק הנגזל.
3
בולשביקים עלובים. לא...
מי ישלם? | 29-11-2020 12:21
בולשביקים עלובים. לא תפקיד המדינה לספק תשתיות. בשביל זה יש ארנונה. בתל אביב ופתח תיקווה התשתיות הן מכספי הארנונה של התושבים. אם ישוב לא מסוגל לקיים את עצמו, עדיף שלא יתקיים כלל.
4
למה לא תעברו...
גבעת שמואל | 29-11-2020 12:23
למה לא תעברו לגור במדינת ישראל? אצלנו יש מים, חשמל, כבישים. מציע לכם לשקול שתי אפשרויות. לבקש ממשלת ישראל שתצרף את הגבעה שלכם למדינת ישראל או לחלופין אולי כדאי שתבקשו עזרה מהרשות הפלסטינאית, הבעלים החוקיים של הקרקע.
, בוודאי...
זכויות מול חובות | 29-11-2020 13:56
, בוודאי שמגיעות זכויות. אבל אי אפשר להתיישב בניגוד לעמדת המדינה ואז לילל שלא מקבלים שירותים. למה לא מתיישבים במקומות שהמדינה אישרה ????למה לאנוס את המדינה להסכים לדבר שמנוגד למדיניות שלה ?
תתבייש!! מגיע...
תתבייש! | 29-11-2020 13:36
תתבייש!! מגיע להם זכויות בדיוק כמו שאר אזרחי ישראל!!!!!
בורות לשמה
ישראלי | 29-11-2020 12:44
כמה אתה לא מבין... 1. זה לב שטח פלסטינאי! 2. המדינה רוצה בהתיישבות הזו לא פחות מהם. 3. אלו אדמות מדינה( אני מניח אתה לא מכיר את המושג הזה). 4. על האדמות האלו נשפך לא מעט דם במלחמות ישראל ושל העם היהודי כולו! תתבייש!
5
אתם משלמים ארנונה?...
מה הבעייה? | 29-11-2020 12:24
אתם משלמים ארנונה? שהמועצה תממן.
6
תמשיכו
חנטריש | 29-11-2020 13:22
תמשיכו להעריץ את ביבי המלך בלי שום ביקורת והוא ימשיך לעשות עליכם מהמקפצה קטנים וגדולים לפי הבחירות הבאות הוא יבוא לבקר ויגיד לכם שהוא מזה אוהב אתכם אל תהיו אידיוטים שימושיים וחבל על בזבוז הזמן בהפגנות האלו
7
תמשיכו להפגין על...
כל הכבוד לכם! תמשיכו!! | 29-11-2020 13:38
תמשיכו להפגין על זכויותיכם שמגיעות לכם!!!! אל תוותרו!!
8
איפה הייתם שמר...
שימון | 29-11-2020 16:12
איפה הייתם שמר בנט היה שר ביטחון והסמרטוט היהיר היה שר תחבורה ושניהם חברי קבינט?????? או שאתם מודים ששניהם בתפקידי המפתח האלו לא עשו דבר למען ההתיישבות ! חשוב שהציבור ידע שאמנם הסמרטוט היהיר מדבר בלי סוף אבל במעשים הוא לא עשה כלום למען ההתיישבות לא הוא ולא בנט