עזריה בכנסת: למה נשים שלומדות תורה לא מקבלות סיוע מהמדינה?

עזריה בכנסת: למה נשים שלומדות תורה לא מקבלות סיוע מהמדינה?

נשים שלומדות לימודים תורניים גבוהים אינן זכאיות לסיוע מהמדינה עבור עלות מסגרות לילדים, כך עולה משאילתה שהגישה היום (רביעי) ח"כ רחל עזריה. שר הרווחה חיים כ"ץ השיב: "הנושא ייבדק מול המשרד"

author-image
עזריה: למה נשים שלומדות תורה לא מקבלות סיוע?
  (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

ח"כ רחל עזריה העלתה היום (רביעי) שאילתא, מול שר הרווחה חיים כ"ץ, לפיה: "מדוע נשים שלומדות לימודים תורניים גבוהים אינן זכאיות לסיוע מהמדינה עבור עלות מסגרות לילדים"? השר השיב כי שמע את השאלה ויבדוק מול המשרד את הנושא.

בהסבר הוסיפה עזריה כי "אנחנו עדים לתופעה מדהימה של מהפכה פמיניסטית דתית בה נשים הולכות ללמוד לימודים תורניים גבוהים. מהפכה חשובה עבור מגזר נשים. לצערי, דווקא במקום הזה הגבר מקבל עדיפות על פני האישה. לא ייתכן שיש אפליה על רקע מגדרי, שבה נשים שלומדות תורה לא מקבלות את אותן הזכויות שמקבלים גברים אשר לומדים תורה. בטח כשמדובר בנושא של טיפול בילדים".

הקריטריונים מוגדרים

לדברי כ"ץ: "משרד העבודה והרווחה מסבסד כ-100,000 ילדים בעלות של 1.1 מיליארד, בקריטריונים מוגדרים. זה מה שהוא ידע להביא את הכסף וזה מה שהוא מסבסד".

בשנים האחרונות החלו להיפתח כוללים, בתי מדרש וישיבות לנשים. על מנת להכשיר אותן ברמה גבוהה להיות מסוגלות להשתלב בעולם התורני כשוות בין שווים, לעבוד ואף להיות מסוגלות להשתכר מכך בצורה מכובדת. לפני כחודש הגיעה ללשכת עזריה פנייה מאם לשניים שהחלה ללמוד בישיבה שהוקמה השנה.

אין זכאות להנחה לאישה שלומדת תורה

כאשר פנתה עזריה לתמ"ת, בראשו עומד השר חיים כ"ץ, הם הבהירו כי "אין זכאות להנחה לאישה בכולל או בישיבה גבוהה". כלומר: אין סעיף שמגדיר אישה שלומדת לימודים תורניים גבוהים כזכאית להנחה בתמ"ת, זאת על אף שמכירים בלימודי גברים בכולל.

יש לציין כי לכל גבר הלומד לימודים אלה יש זכאות, נשים הלומדות לתואר ראשון או לימודי תעודה (גם במוסד שאינו אקדמאי) זכאיות להנחה, היות וזה נחשב כחלק מהותי מההכנה לקראת היציאה לשוק העבודה. במציאות של היום- לאישה הלומדת תורה אין הנחה לשלוח את ילדיה למעון יום. ועל כך פניתי לשר העבודה והרווחה היום בשאילתא.

עזריה מסרה לסרוגים: "המהפכה הפמיניסטית דתית המבורכת שהפכה את תחום הלימודים התורניים הגבוהים לנגיש לנשים פתחה דלת שאסור שתיסגר. השלב המתבקש הבא הוא העברת סיוע כלכלי שוויוני לנשים שמעוניינות להתפתח בתחום התורני. אני מפצירה בשר כץ להיות חלק מהמהפכה ולטפל בעיוות בחוק המיושן״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עדיף שלא ילמדו תורה
המוכיח בשער | 05-12-2018 16:04
שילמדו דרך ארץ כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תיפלות
הוא חולק על בן עזאי
אני | 07-12-2018 12:32
ובכלל דעת רוב הפוסקים בני זמננו שמותר, אף אם יש הגבלים מסויימים
2
עוד פמיניסוטות
ה מלך | 05-12-2018 16:05
הפמיניסטיות זו המכה מספר שתיים של הדור הזה מכה מספר אחת זה הרפורמים
3
עזריה לא דתיה
מישהו | 05-12-2018 17:07
סתם מנסה להפוך את היהדות לפמיניסטית מבפנים. מעולם לא עשתה משהו אחר לטובת עם ישראל רק כל היום לשגע את המח על מעמד האישה. אם צריך שלטי חוצות עם נשים ערומות כדי לעשות את זה אז היא תתמוך
4
כולל לנשים
אבו צברי | 05-12-2018 21:39
ראשית רחל צריכה לדרוש להקים כוללים לנשים ואחכ לדרוש מימון עבורן.
5
תותחית
בלהה | 05-12-2018 22:52
6
הזויות
יוסי | 05-12-2018 23:12
נשים לא צריכות לילמוד תורה לפי ההלכה ואם רוצות בכל זאת שיעשו את זה על חשבונם ברור
והן גם לא חיבות במצוות פרו ורבו
אני | 07-12-2018 12:27
אם גבר רוצה ילדים שיתמודד!