(למי שאינו יודע, חרד"ק הוא כינוי גנאי לחרדי שמתגייס לצה"ל.)
בני היקר, חרד"ק שלי היקר, אני מעריך אותך, אני אוהב אותך, אני מקנא בך. הלוואי יכולתי גם אני להתגייס כמוך, אך עברתי את הגיל ובעבר לא העזתי. אבל אבי כן התגייס וסבי כן התגייס. אז זה היה פשוט שמתגייסים, וקיבלנו תמיכה מגדולי ישראל באותו דור. וגם עתה, כאשר אני שואל ביחידות גדולי ישראל, הם מברכים אותך, אך אינם יכולים לומר זאת בקול רם מסיבות ידועות.
אני גאה בך בני.
כן, במלחמת השחרור, התגייסו חרדים רבים לצה"ל. ויותר מאוחר היה נח"ל חרדי במושב קוממיות החרדי למהדרין, ועוד ועוד.
אודה שבהתחלה פחדתי שתתקלקל בצבא, אבל אני רואה שאדרבה התחזקת. בהתחלה ביקשתי שתחזור הביתה בחופשות לא במדים. ואתה בודאי זוכר כאשר יותר מאוחר ביקשתי ממך שתחזור דווקא במדים, עם דמעות בעיניי, וגם אתה בכית.
כן, אני גאה בך בני. הצבא לא שייך דווקא לציונים, הוא שייך גם לנו.
כאשר בשכונה מבזים אותך, אפילו מקללים אותך, ליבי נצבט. אבל איני עונה. ממילא לא יקשיבו. אלא אני מרחם עליהם. הם אינם יודעים מה הם מפסידים.

אתה לא לבד בני. רבים הולכים לפניך. במלחמת השחרור, הוקם בירושלים גדוד מיוחד של תלמידי ישיבות שהשתלבו בהגנת העיר בשם "גדוד טוביה", מתוך הסכמה בין המרכז למפקד העם לבין איגוד הישיבות בארץ ישראל. הוא הוקם באדר תש"ח כשלושה חודשים לפני מלחמת השחרור. הם לא עסקו במלחמה אלא היו מסגרת מיוחדת של חיל ההנדסה לבניין ביצורים. הם חפרו תעלות מגן והקימו חומות מגן מאדמה ומעפר עם אבנים וחומות של שקי חול וכן חפרו עמדות להצבת תותחים. גילם היה מ17 עד 27. עד גיל 23 הגיעו פעמיים בשבוע, שמונה שעות כל פעם. מבוגרים יותר הגיעו רק למשמרת אחת של שמונה שעות. המשמרות היו בלילה כדי לא להפריע לסדרי הלימוד וכן כדי שהאויב לא יראה. הם עבדו מערב עד בוקר ואז התפלל ותיקין.
הגדוד פעל כשבעה חודשים. שירתו שם בני כל הישיבות, ליטאיות וחסידיות, שומרי אמונים של קנאים, חברון, סטמאר, פורת יוסף של ספרדים, תורת אמת של חב"ד, שפת אמת של גור, אנשי מעמד של פרושים, חיי עולם של ירושלמים, וגם נטורי קרתא. היתה קריאה להתגייס, ואיש לא נעדר ולא ניסה להתחמק. חלקם נעשו אחר כך ראשי ישיבות, דיינים, רבני ערים ואדמו"רים. גם בנם של ר' יחזקאל סרנא ור' מאיר חדש גוייסו והם לא פעלו לשחררם. בני הישיבות ששירתו קבלו כרטיס כחול שהעיד על שירותם בגדוד ופטר אותם משירות חובה. אגב, יותר מאוחר בשלב מסויים הביטוח הלאומי הפסיק לשלם תוספת קצבה לחלק מבני אלו ששירתו אז בצבא בגדוד טוביה, התקיים מאבק ציבורי והם נצחו.
זה הכלל, כל אלה התגייסו לא בכח ולא בלחץ אלא התנדבו מתוך רצון פנימי להשתתף בהגנה העיר.
שמעתי על מרן הרב הגאון הרב חיים קניבסקי שפעם בא לניחום אבלים על מותו של הג"ר גרוסברד, משגיח ישיבת פוניבז',וסיפר לאבלים: אתם יודעים למה באתי לנחם? אביכם היה מפקדי בצבא.
כל זה לא סודי, וגם כתוב בספרו על הגר"ש גורן "בעוז ובתעצומות". הוא מספר שבאייר תש"ח, מלך ירדן התכוון לפלוש עם תור של טנקים לירושלים העברים בשבת בבוקר בשעה 11, כאשר המעבר היחיד היה שיח ג'ראח, בית ישראל ובית אונגרן, לכן היה צורך לחפור חפירות, מה שהיה אפשרי רק בלילה, כלומר ליל שבת. הוא פנה לרב הראשי הג"ר יצחק אייזיק הלוי הרצוג לבקש היתר והוא חתם. אז פנה להג"ר דושינסקי, רב העדה החרדית, שלא רצה לתמוך ולא רצה להתנגד, ואמר: עשו מה שאתם רוצים אך אל תערבו אותי. הגר"ש גורן ניגש לישיבת חברון, שאל אם יש מתנדבים, כולם הרימו יד. וכן בבית ישראל, כולל נטורי קרתא, כולם הסכימו. הגיעו יותר מאלף תלמידים, חפרו כל הלילה והצילו את ירושלים מחורבן וכיבוש.
ובשנות תשי"ז-תשי"ח, חמישים ושישה בחורים חרדים, חסידי ויז'ניץ התגייסו לצה"ל במסגרת הנח"ל בעמי-עוז מול עזה, ועבדו שם בחקלאות ובליטוש יהלומים. מי שעמד בראש היה תלמיד חכם, גיסו של האדמו"ר מויז'ניץ דעכשיו, וקיבל ברכה מאביו האדמו"ר מויז'ניץ דאז, בעל "אמרי חיים". יש להדגיש שבמהלכם זה, לא הייתה שום בעיטה בחינוך של יראת שמים שקיבלו, הם לא מרדו ברבותיהם, היו בחורים צדיקים ויראי שמים, וכולם נשארו חרדים. יתר על כן, האדמו"ר מויז'ניץ של חיפה בעצמו התגייס למלחמת השחרור, וראש ישיבת ויז'ניץ של חיפה המשיך גם אחרי מלחמת השחרור. ה"אמרי חיים", ר' חיים מאיר, היה נוהג ללכת לצפות באמוני חיל האויר לפני מלחמת ששת הימים.
כבר הזכרתי את הנח"ל החרדי דאז, שפעל מתוך הישוב קוממיות, כולם היו תלמידי ישיבות חרדיות, לא נושרים למיניהם, אלא יראי שמים ולמדנים. הג"ר בנימין מנדלסון, רב הישוב, היה בקשר הדוק עם החיילים ומעביר להם שיעור באופן קבוע. בשבת חופשית חלק מהתלמידים היו באים לישיבה עם מדים וקיטבג ומתקבלים בחום ובחיבוקים.
בפרוץ מלחמת ששת הימים, היה תור ארוך של אברכים שנקראו למלחמה שבאו לקבל ברכה מהאדמו"ר מגור בירושלים וכן בבני ברק מהאדמו"ר מויז'ניץ.
לכן כשאני רואה את כל הפשקווילים המבזים, ליבי נקרע בקרבי: חרד"קים, חרדים קלי דעת, חיידקים, חרקים, עברייני כשרות וצניעות וביטול תורה, כופרים, מוסרים, מזלזלי תלמידי חכמים גדולים קדושים צדיקים וטהורים, מיסיונרים, יצורים נחותים ומסוכנים, פושעי השכונה, ומה לא – אני מנחם את עצמי שזה בודאי לא על דעת רועי העדה, שבלי ספק לא מוותרים על שמירת הלשון. ההוכחה לכך היא שכל הפשקווילים הם אנונימיים בלי שם.
בני, אני מצדיע לך ולכל הנח"ל החרדי, כי ד' הולך עמכם. אתם חרדים אמיתיים, חרדים מקדשי שם שמים.
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
זה טעות גמור, בגלל שאין לשום יהודי בא"י מושג של נח"ל החרדי, אין דבר כזה. מה שכן ידוע היא "נחל השמד והניאוף" ממש לוחמים נגד השם ית' ר"ל, השם לא...
זה טעות גמור, בגלל שאין לשום יהודי בא"י מושג של נח"ל החרדי, אין דבר כזה. מה שכן ידוע היא "נחל השמד והניאוף" ממש לוחמים נגד השם ית' ר"ל, השם לא עמם בגלל שהם מחללי שם שמים ברבים. כולם יודעים ששום גדול בישראל לא הסכים לנחל החרידי, והמזרחיסטים והריפורמים שהסכימו "לנחל-השמד" הם לא "גדולי ישראל" הם גדולי השמד של דורינו. עמליקים, ערב-רב, מסיונרים, רשעי ישראל. הצבא לא מקום לבן תורה שומר תורה ומצוות אמיתי. אני בתור חייל לשעבר, מתודה ואומר לכם זה הרס וחורבן ושמד, כל הצבא מלא חרדים שמתעסקים עם בנות כל הזמן, ממש יום יום וכו', ואני מדבר על חברה שאפ' היו אברכים עד לא מזמן. אולי עדיף שלא לא להיות בצבא השמד, הזנות שם בלי בושה אפילו ברבים!!!!. אגב אני מתחרט בכל לבי שהתגיסתי לצבא השמד והניאוף, כדרך אלו שעושים פשרות אם הצבא, מאלו המשומדים-הרודפים-והפוגמים-בברית עם ד' ית' שמו.
המשך 23:23 06.09.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חייל קרבי
הרב הזה רחוק מתורה ומצוות יותר מאחי הקיבוצניק השמאלני שאוכל שקצים ורמשים שאותו אני אוהב הרבה יותר. הר' אבינר דליטנט רדוד שבהחלט לא מייצג אפילו את חובשי הכיפות....
23:55 13.01.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני בתור חייל מתודה ואומר לכם זה הרס וחורבן ושמד, כל הצבא מלא חרדים שמתעסקים עם בנות כל הזמן, ממש יום יום וכו', ואני מדבר על חברה שאפ' היו אברכים...
אני בתור חייל מתודה ואומר לכם זה הרס וחורבן ושמד, כל הצבא מלא חרדים שמתעסקים עם בנות כל הזמן, ממש יום יום וכו', ואני מדבר על חברה שאפ' היו אברכים עד לא מזמן. אולי עדיף שלא ילמדו ויעבדו העיקר לא להיות בצבא השמד, הזנות שם בלי בושה אפילו ברבים!!!!. אגב אני מתחרט בכל לבי שהתגיסתי לצבא השמד והניאוף, כדרך אלו שעושים פשרות אם הצבא, מאלו המשומדים-הרודפים-והפוגמים-בברית עם ד' ית' שמו, מרח' חזון איש... ההלכה החדשה שו"ע משנת תשמ"ד (שמד תהא על דעתינו)............ *אין לשחק בסביבון העשוי מ"עץ". באם ח"ו אחד הילדים נכשל במשחק בסביבון מ"עץ", (נראה שאפילו יום הכיפורים אינו מכפר) ויש לעשות שאלה על כשרות הנרות והילד ומשפחתו, וטוב להדר ע"פ מורינו שליט"א מחזון איש, להדליק שנית בלי ברכה. וע"כ מוטב להוציא את הסביבונים (או הילדים) העשויים מ"עץ" מהבית מהת"ת והחיידר וכו'.
המשך 16:12 14.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אודי
לא חכמה לצטט גדולים בלי לומר מי הם
14:39 14.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמורים לנו את דרך התורה מדור לדור.לא סברות,לא הסתכלות נמוכה יקבעו את ההנהגה ההלכה ודרך התורה. יישר כח לרב שליט"א!
18:47 13.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כך אפשר להציל כלל ישראל: :: : מביא הירושלמי בפאה, שיוסף הקדוש, הוכיח את האחים שהם מסתכלים בבנות הארץ, אמר להם מה אתה מסתכלים? אמרו לו "לנו...
כך אפשר להציל כלל ישראל: :: : מביא הירושלמי בפאה, שיוסף הקדוש, הוכיח את האחים שהם מסתכלים בבנות הארץ, אמר להם מה אתה מסתכלים? אמרו לו "לנו זה לא מזיק". אבל יוסף שהי' קדוש אמיתי טען, שאפילו אם אדם קדוש וטהור וחושב שההסתכלות לא מזיקה לו אעפ"כ אסור לו להסתכל! כי עצם הראיה היא כן מזיקה לו. על זה מסביר ר' נתן ז"ל למה זה מזיק כל כך, משום שמהעינים של כל יהודי (גברים ונשים) יוצאים כאלה אורות חזקים, כאלה אורות נפלאים, כל החיות של האדם עובר דרך העיניים, אדם מעביר את כל החיות שלו, את כל הנשמה שלו, את כל הנפש שלו הכול הוא מעביר לאלה שהוא מסתכל עליהם, כי עצם ההסתכלות, עצם הראיה עצמה מעבירה כוחות, מעבירה חיות, כי האדם מלא תורה מלא תפילה מלא אלוקות, אבל כשמסתכלים על הקליפות, על בנות ונשים, על חרדקי"ם, על הרשעים, על הציונים, על הגויים, אז מעבירים להם את חיות וכח של קדושה, פשוט הוא מפסיד הקדושה שלו. וזה מה שהוכיח יוסף את האחים ומר להם: "נכון שלכם הראיה לא כ"כ מזיקה, אבל אתם שבטי ק-ה קדושי עליון, ובעצם רק בהסתכלות עצמה אתם מעבירים כוחות לסיטרא אחרא, כוחות לטומאה, ולכן אסור לכם להסתכל, וכ"ש לנו לדור חלש אם הרבה נסיונות שאנחנו צריכים ללחום "24 שעה כל יום" נגד היצר הרע, המפתה אותנו להסתכל בדברים האסורים. אדם שפותח את העיניים, הולך עם עיניים פתוחות ברחוב וכו' , אז ח"ו כל התורה שהוא לומד הולך לקליפות לסיטרא אחרא, התורה הולכת לאויבים, לרשעים, הכל הולך אליהם, הוא מחייה אותם! הוא נותן להם את הכח! כי החיות שלהם ממך עובר להם, להחיות שלהם, לכח שלהם, זה בא ממה שלמדת תורה! למשל אם למדת 10 שעות ואמרת ששים ריבוא אותיות, עכשיו ע"י שהסתכלת וראית דברים אסורים, אתה החיית את כל הקליפות! כל ששים ריבוא האותיות עברו אליהם! אם לא היית מסתכל עליהם לא היה להם שום כח וחיות ולא היה לך הנסיונות להתגבר בקדושה כגון שמירת הברית שמירת העינים והמחשבה (הידים ידי עשו). אבל אם אדם יצא לרחוב בשמירת עיניים, בקדושה מלאה, אז הוא יעלה את כל הניצוצות שנמצאים בקליפות לצד הטוב! אדם שסגר את העין הוא שרף את כל הקליפות! בכל קליפה יש ניצוץ קדוש, ברגע שאדם עבר ברחוב בשמירת עיניים הניצוץ השתחרר לצד הטוב שלו. הניצוץ הקדוש שבתוך הקליפה הוא נמצא בבית הסוהר! וצועק אליך "אל תסתכל!, אחי רחם עלי! אל תסתכל עלי שחרר אותי! משום שכשאתה מסתכל על האשה וכו' אתה קובר אותי! אתה קושר אותי עם עוד כבלים לצד הרע" והניצוץ מתחנן לבן אדם "אחי רחם עלי, שחרר אותי מבית הסוהר, אם לא תסתכל עכשיו, כשהייצר בוער בקרבך אתה תביא את הגאולה!!! עד עכשיו אף אחד לא גאל אותי ולא תיקן אותי, רחם עליי תוציא אותי מהמאסר, רק אל תסתכל! לזכור שבפעם אחת שאתה לא מסתכל אתה מפיל את האין סוף חומות ואת האין סוף קליפות שסובבים אותי". בני אדם בדור חלש שלנו, שהם רק בשר ודם צריכים מסירות נפש אדירה לשמור את העיניים, ברגע שהולכים בשווקים וברחובות יש להם ניסיונות נוראים, וע"י ששומרים את העיניים מעלים ומתקנים את כל הניצוצות שנמצאים שם. כשאדם מחליט למסור את עצמו לד' יתברך, הוא מיד מקבל רוח של עוז וגבורה אז הוא יכול ע"י הרוח הזאת לעשות מלחמות אדירות ולנצח את כל הרשעים, את כל המתיוונים, ולהביא את הגאולה כמו שזכתה חנה ע"י האור של חנוכה הורידה את נשמת משיח. "חנוכה" חנה-כו', חנה מסרה את הנפש בשביל ד' יתברך, היא עשתה הכול רק בשביל ד', ביקשה בן רק בשביל ד'. והיום למסור את הנפש זה פשוט דבר אחד, דהיינו לשבת וללמוד תורה הקדושה המגינה עלינו! היום למסור את הנפש זה לא לעשות מלחמה עם אף אחד, היום למסור את הנפש זה פשוט לשבת וללמוד ולהכניס את הראש בתורה הקדושה, בגמרא הקדושה וספרי מוסר וחסידות. מורי ורבותי, לא לחינם יוסף הצדיק זכה להיות אחד ומיוחד. במה זכה למדרגה הזאת להיכלל בקדושת האבות ולצרף ב' שבטים למניין בני יעקב? כל המדרגה הזאת בזכות שעמד על המשמר, לא נכנע, והתרחק מהעבירה בכל מה שיכל להתרחק, ובזכות זה יוסף הצדיק זכה לגדולתו הנצחית. כתוב 'ויוסף הוא המשביר' - מכאן למדים על פי המקובלים, שאם בן אדם חס ושלום אין לו פרנסה, זה מתוך שפוגם במידת הברית, כי מידת 'ויוסף הוא המשביר' קשורה לפרנסה. וכדאיתא בגמרא, קשה פרנסתו של אדם כקריעת ים סוף וקשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף, שהכל קשור במידת היסוד. והדרך להצליח כבחינת יוסף: 'וינס ויצא החוצה'. כל אחד ימצא בדברים אלו חיזוק להתמיד בשמירת כל דבר שבקדושה ובפרט בשמירת בריתו של אברהם אבינו. הדור שלנו הוא דור פרוץ ביותר, לאחרונה התוודעתי במספר מקרים, בהם אנשים בני תורה, אברכים, יראי שמים, יושבים ועוסקים בתורה, נכשלים בכל מיני מכשלות שיש. ראוי שנגדור עצמינו בשגרת היום יום כדי שנביא על עצמינו הנהגה מיוחדת מאת הקב"ה שישמור עלינו מנפילות בעצת היצר.
המשך 15:41 12.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני בתור חייל אומר לכם זה הרס וחורבן, כל הצבא מלא חרדים מתעסקים עם בנות וכו', ואני מדבר על חברה שהיו אברכים עד לא מזמן. עדיף שלא ילמדו ויעבדו העיקר...
אני בתור חייל אומר לכם זה הרס וחורבן, כל הצבא מלא חרדים מתעסקים עם בנות וכו', ואני מדבר על חברה שהיו אברכים עד לא מזמן. עדיף שלא ילמדו ויעבדו העיקר לא להיות בצבא השמד. אגב אני מתחרט בכל לבי שהתגיסתי לצבא השמד והניאוף, כדרך המשומדים-הרודפים-והפוגמים מרח' חזון איש...
המשך 00:48 12.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי
א. לא מאמין שזה נכון. בני אדם תמיד היו בני אדם עם כל היצרים שהכל, ומי שדרכו היא לתת דרור ליצרים עשה כך גם לפני כן. מה אתה חושב? ב. היום...
א. לא מאמין שזה נכון. בני אדם תמיד היו בני אדם עם כל היצרים שהכל, ומי שדרכו היא לתת דרור ליצרים עשה כך גם לפני כן. מה אתה חושב? ב. היום ב"ה יש מסגרות מתאימות מאוד לציבור החרדי, בלי חילונים ובלי בנות. אז אין תירוצים!
המשך 20:23 09.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיקו
19:53 09.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נ
את ילדי לא שלחתי לשם. בהיותי בסדיר קבלתי אפשרות סבירה להשאר חרדי. היתי במסגרת מוגנת למדי. לאחר מכן באו 30 שנות מילואים שהיו כולם מאבקאחד גדול. 0 תנאים! על תדרוך...
את ילדי לא שלחתי לשם. בהיותי בסדיר קבלתי אפשרות סבירה להשאר חרדי. היתי במסגרת מוגנת למדי. לאחר מכן באו 30 שנות מילואים שהיו כולם מאבקאחד גדול. 0 תנאים! על תדרוך שם!
המשך 16:15 09.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר