היום: הכנסת תצביע על פיזורה ויקבע תאריך לבחירות - סרוגים

היום: הכנסת תצביע על פיזורה ויקבע תאריך לבחירות

ראשי המפלגות ייפגשו עם יו"ר הכנסת בכדי לקבוע מועד בו יתקיימו בחירות 2015 כאשר הצפי הוא ל-17 במארס או בשבוע שלאחריו. לאחר מכן תצביע הכנסת על חוק פיזור הכנסת.

היום: הכנסת תצביע על פיזורה ויקבע תאריך לבחירות
  יפזרו את הכנסת. חכי"ם במליאה (פלאש 90)

לאחר הדרמה הפוליטית מאמש, עם פיטורי השרים לפיד ולבני על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היום בצהריים (בצהריים) תעלה ההצעה לפזר את הכנסת, כאשר כל ההערכות הן כי ההצבעה תעבור והכנסת תפוזר.

עוד לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, ראשי המפלגות ייפגשו עם יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, וינסו לקבוע מועד לקיום הבחירות.

ההערכה היא שהבחירות יתקיימו ב-17 למארץ או בשבוע שלאחריו ב-24 לחודש.

בתוך כך, מסקר שנעשה מאז התקבלה ההחלטה להקדים את הבחירות, עולה כי מפלגת השלטון, הליכוד, תהיה המפלגה הגדולה בכנסת עם 22 מנדטים. מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, ממצבת את עצמה כמרוויחה הגדולה מהמשבר הקואליציוני ומהקדמת הבחירות ועולה ל 17 מנדטים, כך עולה מסקר חדשות 2 בפיקוח מינה צמח ומנו גבע.

במקום השלישי נמצאת מפלגת העבודה בראשותו של יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסץ יצחק (בוז'י) הרצוג עם 13 מנדטים בלבד. מפלגתו של שר החוץ אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, מקבלת 10 מנדטים. במספר מנדטים דומה זוכה גם מפלגתו החדשה של השר לשעבר, משה כחלון, שבימים אלו עוד מרכיב את רשימתו שתרוץ בבחירות הקרובות.

מי שניזוק מהתמודדותו של כחלון הוא שר האוצר המפוטר, יאיר לפיד, כאשר מפלגתו 'יש עתיד' צונחת ב-10 מנדטים ומגיעה ל-9 בלבד.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מאבדת מכוחה וזוכה ב-9 מנדטים, יהדות התורה מתחזקת ל-8, מרצ זוכה ב-7 מנדטים, המפלגות הערביות מקבלות 11 מנדטים והתנועה בראשות שרת המשפטים המפוטרת, ציפי לבני, נחלשת ל-4 מנדטים. על פי הסקר – מפלגת קדימה של מופז לא עוברת את אחוז החסימה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו