הפרלמנט הבריטי הצביע בעד מדינה פלסטינית - סרוגים

הפרלמנט הבריטי הצביע בעד מדינה פלסטינית

הפרלמנט הבריטי אישר הלילה את הצעת ההחלטה המכירה במדינה פלשתינית. ההצבעה עברה ברוב של 274 חברים שהצביעו בעד לעומת 12 בלבד שהתנגדו, כאשר 364 חברי פרלמנט נעדרו מההצבעה.

author-image
הפרלמנט הבריטי הצביע בעד מדינה פלסטינית
  צילום: פלאש 90

הפרלמנט הבריטי אישר הלילה (בין שני לשלישי) את הצעת ההחלטה המכירה במדינה פלסטינית.

ההצבעה עברה ברוב של 274 חברים שהצביעו בעד לעומת 12 בלבד שהתנגדו, כך מדווח הבוקר העיתון 'ישראל היום'.

נבהיר כי הנתון המשמעותי ביותר בהצבעה הוא העובדה כי 364 חברי פרלמנט, המהווים מעל למחצית מחברי הבית, נעדרו מההצבעה, רבים מהם מכיוון שהתנגדו להעלתה.

בנוסף, ראוי לציין כי על אף שמדובר בהצעה שאינה מחייבת את הקהילה הבינלאומית ובטח שלא את מדינת ישראל, ההצבעה בעד ההכרה הסמלית במדינה פלסטינית מהווה הישג משמעותי לרשות הפלסטינית.

הממשלה הבריטית, בראשותו של דיוויד קמרון, הביעה את התנגדותה ליוזמה של מפלגת הלייבור לנוכח העובדה כי היא נוגדת את העמדה הרשמית, הדוגלת בהקמת שתי מדינות באמצעות משא ומתן בלבד.

עם זאת, חברי פרלמנט מהמפלגות השמרנית והליברל-דמוקרטית המרכיבות את הקואליציה הכריזו על תמיכתם בהצעה.

גורמים בישראל ובלונדון הגיבו להצבעה והבהירו כי לא זו הדרך להגיע לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. "הדרך למדינה פלשתינית עוברת בחדר המו"מ. הכרה בינלאומית טרם זמנה שולחת מסר בעייתי להנהגה הפלשתינית לפיו הם יכולים להימנע מקבלת החלטות קשות ולערער את הסיכויים להגיע לשלום אמיתי".

כזכור, אתמול התעוררה סערה לאחר שהתברר כי חבר הכנסת הערבי, אחמד טיבי, נפגש בלונדון חברי קונגרס בריטים ממפלגת הלייבור וביקש מהם לתמוך בהצעה.

בתוך כך, גורמים בממשלה הגרמנית אמרו דברים זהים לעמדתה של ישראל. דובר משרד החוץ הגרמני הבהיר "כי הכרה גרמנית במדינה פלשתינית תלויה במציאת פתרון במו"מ עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו