בשבוע האחרון ירה החמאס מאות רקטות על ערי ישראל, אך רובן המוחלט ייורט או פגע בשטחים פתוחים. מספר הנפגעים האפסי, העומד על פצועים בודדים, הוא מתחת לסטטיסטיקה הרגילה בהתקפות מהסוג הזה.
אתמול בכותל המערבי בירושלים, התכנסו בחצות לילה כמה עשרות מקובלים יחד עם מתפללים נוספים בראשם המקובל חכם ישועה בן שושן, להודות על הניסים המופלאים של מערכת "צוק איתן" שהם למעלה מגדר הטבע.
מוסה כהן שארגן את העצרת בכותל אומר כי "רבים מאוד מרגישים איך הקב"ה "פורס סוכת שלום עלינו" ומגן עלינו מפני מאות הטילים שיורים עלינו בלי הפוגה למרכזי האוכלוסין. אבל לא נותנים לזה ביטוי. לכן התארגנו להודות במקום הכי קרוב לבית המקדש בינתיים."
התפילה אתמול עמדה תחת הסימן, "הגדיל ה' לעשות עימנו" גם להודות על העבר וגם לבקש על העתיק. חכמינו אמרו כי ההודאה היא המפתח לניסים שיבואו. ומציין את הפרוש לפסוק הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו בכך שהודאה לקב"ה מביאה חסד לעולם.
"האמת היא שהמציאות שבה החמאס ירה עלינו כבר מאות טילים ולא מצליח לגרום אבדות בנפש מעוררת תמיהה גם בעולם. רבים מייחסים את ההצלחה הגדולה ל"כיפת הברזל" שמגינה עלינו."
לא רק כיפת ברזל
רבה של צפת, הרב שמואל אליהו מסביר כי הכיפה לא יכולה להיות אחראית לכל ההצלחות. "אחוז ניכר מבין הרקטות נופל בשטח פתוח למרות שהיה למחבלים כמה שנים ללמוד מהטעויות של עמוד ענן ולכוון את הטילים היטב.
צריך לזכור כי גם הטילים שפוגעים בשטח בנוי לא גורמים אבדות בנפש. תמיד זה נס של הרגע האחרון שהמתפללים עזבו את בית הכנסת ובדיוק פגע טיל לידו, שהילד יצא מהגינה ובדיוק פגע בה טיל. גם באשדוד כשפגע טיל במשאית דלק בתחנת דלק היה יכול להיות פיגוע המוני, אבל יצאנו משם כמו תמיד בלי פגע."
הרב אליהו מוסיף תזכורות מהעבר: "אנחנו כבר רגילים בזה. אבל אסור להתרגל. אנחנו רגילים בזה עוד מהימים שבהם סאדאם חוסין ירה עלינו 39 סקאדים מעירק ולא פגע בנפש – רק ברכוש. אנחנו רגילים ממלחמת לבנון השניה שבה נורו על ישראל כמעט ארבעת אלפים רקטות וגרמו פחות מארבעים הרוגים, וכמעט חציים ערבים. כך היה בעמוד ענן וכך קורה גם היום."
"את הנס המתמשך הזה אי אפשר לתלות רק בכשרון הירוד של הערבים. אי אפשר לתלות את הכשלון גם באיכות הגרועה של הטילים. חלק ניכר מהטילים שלהם הם יבוא ממדינות שיודעות לייצר טילים בטכנולוגיה מתקדמת. גם מומחים בירי טילים לא חסר ברצועת עזה. רק הצלחות חסר. דוד המלך כבר אמר בתהילים "אז יאמרו בגויים, הגדיל ה' לעשות עם אלה". אנחנו היהודים מעיזים לומר רק אחר כך : "הגדיל ה' לעשות עימנו, היינו שמחים". באמת הגדיל ה' לעשות עימנו. צריך לומר תודה בכל מקום. לומר תודה על ההווה והעבר ולבקש על העתיד."
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים