עתירה נגד הרשויות המקומיות: "השבתה פרועה ולא חוקית"

עתירה נגד הרשויות המקומיות: "השבתה פרועה ולא חוקית"

השביתה שהגיעה בעקבות אי ההסכמה על קרן הארנונה עוררה זעם בקרב התאחדות התעשיינים והקבלנים בוני הארץ. ראשי ההתאחדויות הגישו היום (ב') עתירה לבג"צ כנגד הרשויות המקומיות בטענה לפגיעה

author-image
עתירה נגד הרשויות המקומיות: 'השבתה פרועה'
  ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

התעשיינים והקבלנים בעתירה לבג"צ נגד הרשויות המקומיות: "השבתה פרועה ולא חוקית".

התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגישו היום (ב') עתירה לבג"צ נגד ההשבתה ברשויות המקומיות.

ההשבתה מגיעה לאחר שלא הגיעו להסכמות בוועדה על קרן הארנונה וראשי הערים הגדולות החליטו לצאת לשביתה על 'העוול' שנעשה להם.

העתירה הוגשה נגד המרכז לשלטון המקומי והמרכז לשלטון האזורי שיזמו את המהלך.

בכתב העתירה טוענים נציגי ההתאחדויות כי ההשבתה גורמת לפגיעה בעסקים ובעובדים בישראל ובנוסף פוגעת באזרחי ישראל שהופכים לכלי משחק במאבק פוליטי של הרשויות.

ראול סרוגו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר זעם על ההשבתה ואמר: "הפרקטיקה של השבתות פרועות ולא חוקיות צריכה להיפסק. אין מקום להפרת החוק במסגרת מאבק פוליטי. ההשבתה פוגעת קשות במשק, בתושבים ובעובדים, ואין לכך כל הצדקה. כל מאבק שהרשויות צריכות לקיים מול הממשלה, הן יכולות וצריכות לקיים גם בלי השבתה, באמצעות כל הכלים המשפטיים והחוקיים שעומדים לרשותם, כפי שעושה כל אדם וארגון אחר שאינו מחזיק בסמכויות שמחזיקות הרשויות המקומיות. כל ניצול של הסמכויות הללו לרעה, הוא פגיעה באמון האזרחים ורווחתם ואינו חוקי".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו גם כן זעם על החלטת ההשבתה ואמר: "מבלי לדון לגופו של עניין בסוגיית קרן הארנונה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ אינה יכולה לעמוד מנגד בשעה שהמרכז לשלטון המקומי ורשויות מקומיות רבות לוקחים כבני ערובה את בוני הארץ וחברות הבנייה בפרט, ואת אזרחי מדינת ישראל והמגזר העסקי בכלל, לצורך מימוש האינטרסים שלהם אל מול האינטרסים של ממשלת ישראל. לא ייתכן שגוף כלשהו ישבית את המשק לצורך מאבק פוליטי. השביתה הזו הינה שביתה בלתי חוקית בעליל ולכן דינה להיפסל ואנו מקווים שכך יפסוק בית המשפט".

עוד באותו נושא

סמוטריץ': "לא נכנע לאיומים של ראשי הערים"


23

עוד נכתב בעתירה כי מדובר בהשבתה בעלת אופי פוליטי מובהק המכוונת כנגד הליך חקיקה הקשור לשלטון הלאומי וכי הרשויות משתמשות בסמכויות שניתנו להן על מנת לשרת את האזרחים אך במקום משתמשות בהן על מנת לפגוע בהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודקים, כל פלוץ...
כל הכבוד,להיכנס בהם כי הנזק בלתי הפיך גם לקבלנים,ולכל מי שמיתעסק בבניה של הארץ, | 15-05-2023 20:37
צודקים, כל פלוץ כאן חושב להשבית את העיריה שקיבל בירושה מהאבא שלו,לא מעניין אותם הילדים,או ההורים,או כל אדם שזקוק לשרותים מיוחדים העיקר להראות שאני הוא הקובע,אתם אפילו לא ניבחרים אתם קומבינטורים,ורק תמורת אתנן כמו סגנים,ראשי ועדות,ועוד כמה תופינים אתם ראשי ערים,בושה שיש יצורים כמוכם שהורים היו צריכים להישאר בבית, וזאת אחרי שביתות פרועות של ההיסתדרות,ואירגון המורים,