משבר הדיור | הקבלנים מזהירים: "בדרך למשבר מהחמורים שידענו"

משבר הדיור | הקבלנים מזהירים: "בדרך למשבר מהחמורים שידענו"

בדיון בוועדת הפנים הזהיר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מפני התעצמות משבר הדיור. "יש מחסור בכ-200 אלף דירות בישראל היום", בנוסף תעשיינים ויבואנים ביקשו להחריג מוצרי בניין מרפורמת היבוא

הקבלנים מזהירים: "בדרך למשבר מהחמורים שידענו"
  (צילום: גיל יערי/ פלאש 90)

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו תקף היום בדיון בוועדת הפנים את יו"ר מרכז השלטון המקומי שהאשים אותם ביוקר הדיור. "אני רוצה בראש ובראשונה להגיב כאן לדבריו החצופים של חיים ביבס, כנגד הקבלנים. הקבלנים לא אחראים על עליית מחירי הדירות. הדברים חמורים וזו התחת אשמה שלא במקומה.

הדברים נאמרו במהלך דיון בועדה שעסק בפרק מהצעת התוכנית הכלכלית לפיו אפשר יהיה לשנות ייעוד של אזורי תעסוקה כך ש30% מהם יוכשרו לבניה למגורים.

עוד באותו נושא

המינוי שנועד להזניק את ההייטק הישראלי

סרוגו האשים כי "אותן אלפי יחידות דיור, לא יוצאות לפועל בגלל ראשי הראשויות. למה? בגלל שהם מפסידים בארנונה, הם רוצים אזורי תעסוקה, כל ראש ראשות רוצה אזורי תעסוקה, כי הוא מקבל ארנונה גבוהה מאוד ונותן שירותים מינימליים. יכול להיות שהנימוקים שלהם מוצדקים, אבל זו האמת".

לדבריו, "על פי נתוני המחיר למשתכן, יש מחסור בכ-200 אלף דירות בישראל היום, כי אלו האנשים שנרשמו. בתי האב שאין להם דירות. אנחנו בדרך למשבר כלכלי וחברתי מהחמורים שידעה במדינת ישראל

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), תקף אף הוא בוועדה ואמר: "הפרק הזה בחוק בא לעקוף את התכנון בצורה הכי בוטה. הוא בא לרמוס את הוועדה המקומית. על פי הצעת החוק אפשר יהיה לשנות ייעוד של 30% מאזורי תעסוקה למגורים".

בתוך כך, בוועדת הכלכלה. התעשיינים ונציגי יבואנים מבקשים להחריג ברזל לבניין, דודי שמש ועוד מרפורמת היבוא.  יו"ר הוועדה חה"כ מיאל ביטון, ביקש מציגי הממשלה לוודא שיצרנים ישראלים לא יופלו לעומת היבואנים וכן ביקש לרכז את כל הבקשות להחרגות ולהשיב להן לקראת ההצבעות שיתקיימו בדיונים הבאים – הוא הבהיר כי תעסוק בהמשך גם בנושא האכיפה בהשתתפות מנכ"ל משרד הכלכלה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אם להאמין לקבלנים...
אור | 03-10-2021 15:55
אם להאמין לקבלנים הרי הם הבכיינים בחברה שמגלגלים מליארדים פתאום בוכים. מה יאמרו אזובי הקירות חסרי כל. בושה. וחרפה
2
הטחת ולא התחת אשמה.....
יוסי | 03-10-2021 23:12
הטחת ולא התחת אשמה..
3
זו למעשה מדניות...
ירושלמי אחד | 05-10-2021 7:00
זו למעשה מדניות מכוונת של המנהל שנועדה להעלות את מחירי הדירות... בפועל לא מאפשרים הקמת יישובים חדשים גם לא בתוך שטחי הקו הירוק בטענה של חיזוק יישובים קיימים. כך עתודות קרקע עצומות מחוץ לאזורי הביקוש לא יכולות להיות מנוצלות לאיטן כפי שדבר כזה צריך היה להתקיים בשוק נדלן נורמאלי... כאשר בפועל לא ניתן לחזק יישובים קיימים בגלל תרבות של ועדות קבלה נשכניות בפריפריה ופטנט נוסף של המנהל לעידוד גסיסת יישובים וסכסוכים פנימיים בשם בנים ממשיכים... שזה רק שני בנים... כך מופרת כל אפשרות להתפתחות תקינה של הנדלן בישראל... יישובים חדשים לא מוקמים, כפרים לא הופכים לעיירות, עיירות לא הפכות לערים... תפיסת עולם ארכאית והרסנית...