לפעמים כשאני שומע את "התקוה" אני שואל את עצמי האם זה היעד שלי, "להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים". הרי זה יעד שכבר הגשמנו אותו. חצי מעם ישראל כבר עלה לארץ ישראל, הוא השתחרר מהשעבוד של אלפיים שנה והוא בן חורין כבר 75 שנה. אולי צריך להוסיף מילים נוספות להמנון שמדברות על היעדים של הדור שלנו.
אני מנסה להיות מעשי ולהבין שזה לא קל לשנות את ההמנון שכולם רגילים בו. אולי יותר קל לשנות כמה מילים ובשעה שכולם ישירו את ההמנון הרגיל, אני אשיר מילים יותר עדכניות, אבל באמת אני לא האדם שמוסמך לשנות את המנון המדינה. ובשביל לשנות המנון צריך החלטת ממשלה וכד'. ובשביל החלטת ממשלה צריך שהעם כולו ירצה להתקדם בשאיפות יותר גדולות.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
ואולי באמת אין צורך לשנות את ההמנון, צריך רק לחזור להמנון המקורי, שם כתובה השאיפה לבית המקדש במילים מפורשות. כך כתב נפתלי צבי אימבר בהמנון המקורי כמה בתים על בנין בית המקדש. באחד כתוב "כָּל עוֹד חוֹמַת מַחֲמַדֵּינוּ לְעֵינֵינוּ מוֹפָעַת וְעַל חֻרְבַּן מִקְדַּשֵׁנוּ עַיִן אַחַת עוֹד דּוֹמָעַת. עוד לא אבדה תקותנו וכו'. בשני כתוב על תיקון חצות שבו יהודים בכל הדורות התפללו בחצות הלילה על בנין בית המקדש. "כָּל עוֹד דְּמָעוֹת טְהוֹרוֹת מֵעֵין בַּת עַמִּי נוֹזְלוֹת, וְלִבְכּוֹת לְצִיּוֹן בְּרֹאשׁ אַשְׁמוֹרוֹת עוֹד תָּקוּם בַּחֲצִי הַלֵּילוֹת. עוד לא אבדה תקוותינו וכו'.
ובכן אין צורך לשנות, רק להחזיר את המילים המקוריות של ההמנון ולשיר אותם. צריך להחזיר את הרעיון המקורי של הרצל להקים בית מקדש שיאיר לכל העולם צדק ערכים ואמונה. כך כותב הרצל בספר 'אלטנוילנד' שנכתב אחרי "מדינת היהודים".
הספר מתאר יהודי אירופאי ששכח את התפקיד של עם ישראל והתחיל להתבולל בין הגויים. בשלב מסויים בחייו הוא מרגיש כמיהה לחזור ליהדות שלו ומבקר בארץ ישראל. בפעם הראשונה שהוא מבקר הוא מוצא ארץ חרבה ושוממה. בפעם השניה שהוא חוזר אליה הוא מוצא מדינה מתקדמת ובנויה, והוא עולה לירושלים ורואה "בִּנְיַן עֲנָק מָלֵא הוֹד, שֶׁהֵאִיר בְּלִבְנַת זֹהַר וּבְכֶתֶם פָּז; גַּגּוֹ נִשְׁעָן עַל עַמּוּדֵי שַׁיִשׁ, יַעַר שֶׁל עַמּוּדִים, וְעַל כָּל עַמּוּד כּוֹתֶרֶת זָהָב" כך מתאר הרצל את בית המקדש.
הרצל נזכר כי על הבית הזה התפללו במשך אלפי שנים בכל הגלויות. הוא מבין כי בוודאי הם לא התפללו לבית יפה בלבד, אלא לבית שתפקידו הוא להאיר את העולם כולו. לכוון אותו לערכים של צדק ומשפט. לערכים של אמונה.
אם אנחנו רוצים להיות נאמנים לשאיפות העם היהודי במשך אלפי שנים, אולי כדאי שכולנו נשיר התקוה את המילים המתאימות "עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם, לִבְנוֹת בֵּית מִקְדָּשׁ בְּאַרְצֵנוּ אֶרֶץ צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם". אנחנו נתחיל – כל העם אחרינו.
מה דעתך בנושא?
97 תגובות
14 דיונים
עמוס
הוא מייצג אדונים ועבדים. הוא מייצג כוחנות במקום דעתנות ועומק. הוא מייצג שחיתות. הוא מייצג ברבריות. הוא מייצג פגניות. הוא מייצג את הסיבה והזכרון הלאומי של היציאה לגולה. אבל אם כבר...
הוא מייצג אדונים ועבדים. הוא מייצג כוחנות במקום דעתנות ועומק. הוא מייצג שחיתות. הוא מייצג ברבריות. הוא מייצג פגניות. הוא מייצג את הסיבה והזכרון הלאומי של היציאה לגולה. אבל אם כבר אליהו יצא במאמר הזה אז כנראה שכבר ימיה של התקווה נספרים לאחור.. וכן, אם כך נשוב להילחם ביננו על רחבת הר הבית.
המשך 11:41 09.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אזרחית
בשביל פנטים כאלה צריך לשנות את ההמנון לשאיפה לסגידה לכסף לבטלה לכפיה דתית לחושך. עוד מעט לא תהיה מדינה אז גם לא צריך המנון. שפלים מנוולים שכל "תרומתם" בהתרבותם.
13:43 08.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קוקו
עוד אוכל חינם לך לעבוד עצלן !!!!!!
13:52 07.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלה
עוד בטלן אוכל חינם שלא מועיל למדינה חי בסרט
12:31 07.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אזרח
רבצ׳ן אנו משועבדים לעסקני דת שגוזלים את הקופה.
07:41 07.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
פאטט
00:13 07.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חנוכה
רבנים, הסרטן של המדינה
22:52 06.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תומר
ככה זה שעסוקים כל וכל היום בכלום ושום דבר, לך לעבוד טפיל, אולי תהיה עסוק במשהו חוץ מלבלבל את המוח ולהתעסק בדברים שלא קשורים אליך.
22:05 06.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בש
עוד רב פח
20:20 06.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ראובן
אני מציע לשנות ל-"שיר המעלות"
20:10 06.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר