המנון המדינה לא יושמע כדי "לא לפגוע בצד השני" - סרוגים

המנון המדינה לא יושמע כדי "לא לפגוע בצד השני"

באוניברסיטה העברית החליטו שלא להשמיע את המנון המדינה בטקס חלוקת תארים שיערך הערב כדי לא לפגוע ברשות הסטודנטים והאורחים שאינם יהודים

author-image
המנון המדינה לא יושמע כדי "לא לפגוע בצד השני"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

טקס באוניברסיטה ללא המנון המדינה.

הערב (חמישי) צפוי להיערך טקס חלוקת תעודות למוסמכים בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית, אלא שבניגוד לטקסים דומים הנערכים במוסדות אחרים, בטקס הערב לא ישמע ההמנון הלאומי של מדינת ישראל, 'התקווה', וזאת כדי לא לפגוע ברגשותיהם של הסטודנטים הערבים.

בהקלטות שנחשפו הבוקר בגל"צ, נשמעת עובדת במשרד הפקולטה אומרת כי ההמנון לא יושמע בשביל "התחשבות בצד השני", כשכוונתה כמובן לסטודנטים ולאורחים הלא יהודים.

מהאוניברסיטה העברית בירושלים נמסר כי "לא קיימת הוראת חוק ו/או הנחיה של המועצה להשכלה גבוהה בנוגע לשירת המנונים בטקסים אקדמיים, אי לכך אין שום בסיס לכל טענה מול האוניברסיטה העברית בנושא". בנוסף, באוניברסיטה הבהירו שבטקסים הממלכתיים – שירת ההמנון מנוגנת כמקובל אך בטקסים אקדמיים אין מחויבות לנגן את ההמנון.

נזכיר, כי גם בשנה שעברה המנון המדינה לא הושמע בטקס חלוקת התארים של הפקולטה, מהלך אשר עורר התנגדות רבה בקרב סטודנטים וחברי האוניברסיטה.

אמש, שיגרה תנועת "אם תרצו" מכתב לדיקן הפקולטה למדעי הרוח, בדרישה לנגן את המנון המדינה מתוך אמונה שישנה חשיבות עליונה שגוף אקדמי מוביל במדינה ישדר שהוא חש בנוח עם קיומה של מדינת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תיקון תת כותרת - כדי לא לפגוע באויב
גג | 18-05-2017 8:57
מי שלא יהודי לא נפגע מההמנון, רק מי שרוצה בהכחדת ישראל מתנגד. והעובדה שזה השיקול של האוניברסיטה מראה כמה חוסר אינטיליגנציה יש באקדמיה.
2
לא צריך להתנצל
אמנון קדוש | 18-05-2017 9:33
כמדינה לאומית לעם היהודי משקפת את הלאומיות היהודית ציונית כאן בהארץ ולכן סמלי המדינה משקפים זאת כחלק מהגדרה העצמית להיות מדינה לאומית בין שאר המדינות זכות טבעית היא אין בכך לפגוע בזכויות המיעוט כפרטים שיש לתת להם זכויות אזרח באופן מלא ושווה אך לא זכויות קולקטיביות לאומיות כי אחרת נהפוך למדינה דו לאומית או לחלופין לכל אזרחייה ללא סימן לאומי והרי זאת לא כוונת הציונות ולא לדם כך הקמנו את המדינה לבית לאומי לעם היהודי.
3
שבויה בחלומה
איכפתניק | 18-05-2017 11:17
חרפה לאוניברסיטה ולנשיאה. עוד יותר מחפיר שנשיא האוניברסיטה צריך לקבל הנחיות משר החינוך איך לנהוג בטקס. שבויה בחלומה זה כנראה לא שיר. יום ירושלים בשבילו הוא כנראה יום תל אביב. אז אולי אוניברסיטת ביר זית תנגן את התקווה בחלוקת תארים?