לזכרו של השופט אדמונד לוי: הורסים בתים במאחזים - סרוגים

לזכרו של השופט אדמונד לוי: הורסים בתים במאחזים

ביום בו מובא למנוחות השופט אדמונד לוי שקבע כי שטחי יהודה ושומרון אינם כבושים והבניה בהם מותרת, הורסים כוחות של המנהל האזרחי בתים במאחזים עוז ציון ורמת מגרון. יהי זכרו ברוך

לזכרו של השופט אדמונד לוי: הורסים בתים במאחזים
  מאחז הרוס ביו"ש (ארכיון פלאש90)

ביום בו מובא השופט אדמונד לוי ז"ל למנוחות הורסים כוחות של המנהל האזרחי מלווים בכוחות מג"ב ומשטרה בתים במאחזים עוז ציון ורמת מגרון.

מדיווח של סוכנות הידיעות תצפית עולה כי הכוחות הרסו שני מבני מגורים, בהם בית שנבנה אך לפני כחודש. לאחר הרס שני בתי מגורים בעוז ציון שבצומת אסף, הכוחות עזבו גם את רמת מגרון הסמוכה לפסגות בתום הריסת שני מבני מגורים במאחז, ומעצר שני תושבים במקום. העצורים מטופלים ע"י עמותת חננו.

עמיחי בן דוד תושב עוז ציון ששוחח עם סוכנות תצפית בעקבות ההרס הבוקר במאחז, מסר: "ההרס הבזוי הוא ביטוי חריף של רפיסות הממשלה ומהווה המשך למשא ומתן הפסול מיסודו שמתקיים בימים אלו, כנגד לרצון העם שבחר בדרך הבניין ולא בדרך ההרס, בדרך הצמיחה והפריחה ולא בדרך החורבן, אנו קוראים להתעשתות ולקריאה רשמית של ממשלת ישראל להקמת ישובים חדשים".

כזכור השופט בדימוס אדמונד לוי עמד בראש ועדה שקבעה בדו"ח הנושא את שמו, כי השטחים ביהודה ושומרון אינם כבושים ולכן ניתן בקלות לאשר את המאחזים השונים ואת הבנייה מעבר לקו הירוק. עד היום הממשלה טרם אימצה את הדו"ח, ופועלת על פי דו"ח המאחזים של חברת מרצ טליה ששון שקבעה כי רוב הבנייה ביו"ש אינה חוקית משום שהשטחים כבושים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו