אתמול נערך הטקס החגיגי לחנוכת כביש 16, שתי מנהרות שמקצרות את הדרך לירושלים, ממוצא להר נוף ומשם לגבעת מרדכי. עלות הכביש היא 3 מיליארד שקל, ונחפרו עבורו שתי מנהרות באורך כולל של 6 קילומטרים.

הכביש החדש הוא כביש מצוין ונוח לנסיעה, אבל הגיהנם מתחיל ביציאה ממנו, במעבר לשכונות של ירושלים. היציאה במחלף בייט (מתחת לבית החולים שערי צדק), מסתיימת בפנייה ימינה לבגין דרום – לכיוון השכונות הדרומיות – מלחה, תלפיות וגוש עציון. עד לשבוע שעבר, הייתה הפנייה חופשית (רמזור צהוב מהבהב). מהשבוע היא רמזור קצר, המזרים כ-20 מכוניות במחזור. כמות התנועה שמגיעה בכביש 16, וזה רק היום הראשון, יוצרת פקקי ענק שמתארכים עד למנהרה עצמה.

המשך הירידה לכביש בגין, גם היא מצטמצמת לנתיב אחד בגלל עבודות להקמת גשר לאופניים, מרחוב בייט לפארק עמק הצבאים.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הפקק ביציאה מכביש 16 (סרוגים)

האפשרות השנייה של הבאים במנהרה היא לכיוון רחוב בצלאל בזק, שם 4 נתיבים מצטמצמים לשניים בפנייה לבגין צפון ואז לנתיב אחד באזור הגן הבוטני, בשכונת ניות. כמות הרכבים שמעמיסה על מחלף גבעת מרדכי, מעמיסה על היציאה מהשכונה, שגם היא תקועה, בעיקר בשעות העומס.

השוטרים מזרימים את התנועה ברמזור לבגין דרום

בעיריית ירושלים ומשרד התחבורה כבר עובדים על פתרון, מנהרה שתיחפר מהיציאה של כביש 16 היישר לבגין, ללא רמזורים. אלא שרק בעוד חודשיים יונח המכרז ועם הבירוקרטיה הישראלית, זה ייקח עוד כמה שנים עד שיימצא פתרון.

בינתיים הציבו שני שוטרים ליד הרמזור הבעייתי כדי להזרים קצת את התנועה, אבל לא נראה שזה כל כך עוזר.

במשך החודשים האחרונים התגאו במשרד התחבורה, על כך שהפרויקט הושלם שנה לפני הזמן. כעת מסתבר שאת העבודות להמשך הכביש ולהזרמת התנועה לתוך ירושלים, עוד לא התחילו אפילו. התוצאות בהתאם.