כביש 16, המהווה כניסה חדשה לירושלים, נפתח לתנועה, לאחר סיום העבודות מוקדם מהזמן המתוכנן.
הכביש, שיהווה כאמור כניסה נוספת לירושלים, יאפשר כניסה בנסיעה רצופה של מספר דקות ממחלף מוצא, לעבר ניתן יהיה להגיע השכונות בדרום ובמערב העיר דרך שתי מנהרות תת-קרקעיות. מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, שבוצע ע"י חברת 'שפיר'.

הכביש ישרת בעיקר את הבאים מכיוון מערב. מהירות הנסיעה המותרת בכביש תהיה תהיה 80 קמ"ש. לאורך הכביש ישנם שלושה מחלפים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. דרכו ניתן יהיה להגיע לשכונות רבות, לרבות למרכז הרפואי שערי צדק. הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.
הכביש הוקם ע״י הזכיין ״שפיר פיצרוטי״ ויש לציין כי התכנון המקורי של הפרויקט היה לפתוח את הגישה לכביש רק בנובמבר 2023, בעוד שנה וחודשיים – כך שמדובר בהקדמת זמנים משמעותית של הזכיין.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הכביש כולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף וחלקו המזרחי של הר הרצל. בין שתי המנהרות עובר הכביש בגשר מעל נחל רבידה, ושם נבנה מחלף נחל רבידה שיחבר אותו עם הכביש החדש שנסלל לגבעת שאול.

בעתיד, יוכלו באי העיר להיכנס לעיר דרך הכביש, לחנות בחניון בייט הממוקם בסמוך לתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ולהתנייד בעיר באמצעות הרכבת הקלה.
פרט לשיפור המשמעותי הצפוי עם פתיחת הכביש החדש לתנועה, במסגרת הפרויקט בוצע פיתוח נופי נרחב המאפשר גישה לתושבי העיר ליער ירושלים וסביבתו תוך בניה של שבילי אופניים, אזורי פנאי ונופש ופינות תצפית.ייחודיותו של הפרויקט הינה השיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל – בשיתוף המגזר העסקי הפרטי, שותפות "שפיר-פיצרוטי", אשר מממנת את הקמת הפרויקט בתמורה לתשלום עבור 25 שנות הזיכיון בהן גם יתפעלו ויתחזקו את מערכות המנהור והכביש. זהו אינו כביש אגרה, והזיכיון הינו מול המדינה, אשר תשלם לזכיין תשלום רבעוני עבור הפעלה ותחזוקה.
אורן כהן, מנכ"ל הזכיין "שפיר פיצרוטי": "מדובר בפרויקט שהוא פרי שיתוף פעולה מצויין עם שותפינו האיטלקים, שהוביל להקדמה בלוחות הזמנים של שנה וחודשיים מהזמן שננקב, למרות מגפת הקורונה שליוותה אותנו בתקופת העבודות. מדובר בכביש טכנולוגי, מתקדם ויעיל שהנסיעה בו תהווה בשורה משמעותית לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי ירושלים בפרט".
מסלול הרכבת הקלה חזר לפעילות מלאה
בנוסף לכך, אתמול הסתיים מיזם בן דור, אשר יחבר את הקו הירוק אל הקו האדום, הקו הקיים, וכך, תיווצר רשת של רכבות קלות ברחבי העיר, תוך אלטרנטיבה מהותית לשימוש ברכב פרטי בתוך העיר.
עם סיומו של מבצע בן דור אתמול, חזרה הרכבת הקלה לעבודה סדירה והשירות ניתן בין תחנות חיל האוויר – הר הרצל. קווי התחבורה הציבורית המיוחדים, אשר הוסדרו לרגל המבצע בוטלו ושירות התח"צ באזור פועל כסדרו.
"מהפיכת התחבורה כבר כאן, והיא תביא לידי כך שירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים", אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

"פתיחת כביש 16 היום, מוקדם אף מהצפוי, היא נדבך חשוב בהפיכת הכניסה לירושלים לפשוטה יותר ולמהירה יותר והיא תפחית במידה ניכרת את עומס התנועה בחלקים המערביים של העיר. ואולם הפתיחה של כביש 16 היום אינה מספיקה ואינה עומדת בפני עצמה. בעתיד, ייפתח לצד הכניסה לעיר מכביש 16, ברחוב בייט, חניון "חנה וסע" שיאפשר לבאים לעיר לחבור לרשת מתקדמת של רכבות קלות, אשר העבודות עליהן בעיצומן והן ייפרסו בכל רחבי העיר".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים