"הזוגיות שלנו חדרה לי יותר מדי לתוך הנשמה" - סרוגים
זוגיות, סרוגות, תוכן שיווקי

"הזוגיות שלנו חדרה לי יותר מדי לתוך הנשמה"

"הזוגיות שלנו חדרה לי יותר מדי לתוך הנשמה"
  (צילום: שאטרסטוק; תמונה קטנה: יעלי סטרול)

"זהו, אני לא מוכן יותר לחיות בכזו זוגיות. היא כל הזמן מסתירה ממני דברים. מצד אחד, יש לנו את העולם המשותף שלנו ומצד שני יש לה עולם שלם שאני לא שייך אליו. יש קוד סודי לטלפון שלה, למחשב שלה, יש לה את התחביבים שלה", אמר מאיר בייאוש.

"כמה אפשר לטחון את זה? אנחנו כבר כמה שנים בטיפול ותמיד חוזרים על אותו סיפור. כל המטפלים ניסו להסביר לך את אותו דבר שאני ואתה זה לא אחד! אני צריכה מרחב אישי", ענתה אורית בביטחון.

"הרגשתי שהזוגיות שלנו חדרה לי יותר מדי לתוך הנשמה, זה מאוד חשוב שנשמור על גבולות המרחב האישי של כל אחד ואחד" המשיכה.

"כל המטפלים אפילו הדגישו לנו שכדאי שלכל אחד יהיו התחביבים שלו ואפילו שזה ממש ממש בסדר לישון  בחדרים נפרדים אם יש את האופציה. לצערי הרב יש לנו בית קטן", סיימה.

"את בעצם מרגישה שמאיר מאיים על המרחב האישי שלך, זו  תחושה נוראית, תחושת מחנק", אמרתי לה.

"בדיוק. את כל כך מבינה אותי", ענתה אורית.

"אבל, לצערי הרב. זה לא נקרא זוגיות. אולי סוג של שותפות. אבל זוגיות זה לא".

"למה לא?", שאלה.

"כששמירת המרחב האישי הופכת להיות העניין שמגדיר את הזוגיות, אז נכנס הרבה פחד לקשר ובמקום לרצות את הביחד, עסוקים בלשמור על הלבד", עניתי.

"זה לא נכון. אני מאוד רוצה שנהיה ביחד. התחתנתי איתו כי איתו הרגשתי יציבות ובטחון בחיים. עד שהכרתי אותו, הרגשתי שהעולם זה מקום לא בטוח שכל רגע הכל יכול להתהפך. אני לא יכולה בלעדיו, את מבינה אותי?", התחילה לבכות

"את צודקת. כל החרדות והפחדים שדיברנו עליהם רבות בטיפולים הקודמים, גרמו לך להרגיש שאת חייבת את מאיר, לא יכולה בלעדיו, שהוא זה שיעניק לך בטחון בתוך המרחב שלך",עניתי לה.

"נכון ממש. זה בדיוק מה שהיה הכי חשוב לי, שהמרחב שלי יהיה יציב – דווקא בגלל הפחדים והחרדות שלי", הסכימה.

"אבל חשוב שתביני את שורש הדבר אורית, מה זה בעצם אותן חרדות שיש לך?", שאלתי.

"מה?", ענתה.

"זה אותם פחדים מדבר גדול שישתלט לך על החיים וזה מקטין  אותך מאוד. כל מה שרצית הריי זה מישהו שיתן לך בטחון. למה את היית מפוחדת מלכתחילה? פחדת שמשהו גדול יכנס לתוך המרחב האישי שלך ויטלטל אותו, שמשהו רע יקרה ויקח לך את הבטחון שיש לך. ועכשיו שאת חווה את הזוגיות שלך עם מאיר כמשהו שמשתלט על המרחב האישי שלך, זה רק מעצים את הפחדים שלך", אמרתי לה.

"זה באמת הזוי אני לא מבינה את זה, הרי התחתנתי עם מאיר כי הוא נתן לי בטחון. התחתנתי איתו על מנת שהוא יוציא אותי מהפחדים שלי, אז אם הוא נתן לי בטחון, למה אני עדיין לא סומכת עליו?", אמרה.

"טוב, ההסבר הוא עמוק וחשוב מאוד. גם אם זה קשה כרגע להבנה, תאפשרי לעצמך להתבונן בזה אחר כך. זה שחיפשת להיתלות במאיר שיפתור לך את הפחדים, גרם לך להרגיש כל הזמן תסכול מהקשר שלך איתו. רצית שמאיר יהיה המושיע שלך, המלאך הגואל שיתן לך בטחון ורוגע. אבל את לא באמת היית מוכנה לשחרר את עצמך אליו, כי את היית בחרדה על הקיום שלך, את הרי נמצאת בפחדים. את כל הזמן נמצאת בתהליך של מדידה שלך אל מול מאיר".

"את ניסית לתת את עצמך אבל ברגע שהרגשת שאת זקוקה לו, קרה משהו פרדוקסלי – עשית 2 צעדים אחורה על מנת לקבל בחזרה את המרחב שלך. ככה, זה חזר על עצמו כל פעם, את נותנת מעצמך והולכת מיד אחורה. תקשיבי אורית, קשר אמיתי לא יכול להיות כאן. כשאת נמצאת בשמירת מרחב אישי בכזו בהלה קנאית".

"אבל גם אתה התחלת לייצר לעצמך כל מיני מקומות אישיים שהם רק שלך: ערב חמישי עם חברים, טלפון נוסף שקנית שהוא "רק לעבודה", הסיסמאות שפתאום התחלת לשים אצלך במחשב שאף אחד לא יודע איך להיכנס לשם…", התחילה להתגונן ובאה למאיר בטענות.

"תקשיבי אורית, יש מקרים בזוגיות, שאחד מבני הזוג מחקה את התנהגות בן הזוג השני, אפילו שמלכתחילה הוא לא היה ככה", אמרתי.

"נכון, אני נכנסתי לתוך הקשר הזה פתוח לחלוטין, בלי שום דבר פרטי שהוא רק שלי. בעקבותיה, הבנתי שגם אני צריך לשמור לעצמי מקומות שהם רק שלי, אבל אני אגיד לך את האמת חנה, זה ממש לא טוב לי, זה אפילו עושה לי רע, אני מרגיש שזה לא זוגיות", אמר.

"אתה בעצם ניסית להתנקם בה", אמרתי.

"מסתבר", ענה נבוך.

"החשיפה הזו של הגבולות שיצרו את הנתק בתוך הקשר שלכם, מאוד משמעותית על מנת שנוכל לאבחן את כל המרחב הזוגי שלכם ולמצוא את המקפצה שתעלה אתכם למימד גבוה יותר. למימד הזה ניתן להגיע רק המצוקות הקשות שאתם נתקלים בהם היום והם ישמשו אתכם בתור מקפצה".

=======

בשיתוף חנה דיין

הטור נכתב בהשראת הקורס של הרב אליהו לוי: טיפול שורש בזוגיות

לפרטים והרשמה לקורס המלא, לפנות למייל: hanna.tipul@gmail.com

או באתר: www.hannad.co.il

חנה דיין -טיפול זוגי ופרטני

קליניקה פרטית במרכז

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
marriage solution
isabella ethan | 05-07-2022 10:37
אני מאוד מופתע מהניסיון המופלא והניסים של דר אלאבה שהתפשטו באינטרנט ובעולם. בזמן שהוא עזר בנס לאנשים ברחבי העולם להחזיר את אהוביהם האבודים, יצרתי איתו קשר לאחר שעברתי כל כך הרבה עדויות של אנשים שונים איך הוא עוזר להם להגיע לשם מאהב לשעבר בחזרה, סיפרתי לו על בעלי שעזב אותי לפני כ-8 חודשים, ויצאתי מהבית עם כל מה שיש לי, הייתי מבולבל כשהוא אמר לי רק לחייך ולהיות רגוע והבטיח לי שהוא יסתדר עם הכל רק תוך 48 שעות. אחרי היום השני שבעלי התקשר אליי, פשוט הייתי בהלם, אני מסיימת את השיחה ולא האמנתי למשמע אוזניי, הוא ממש התחנן שאסלח לו ואבטיח לי הבטחות, דר אלאבה הוא הגדול, אתה יכול להגיע עם ה-gmail שלו: dralaba3000@gmail.com או שאתה יכול להגיע אליו דרך WhatsApp / viber עם המספר הזה +1(425) 477-2744, אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת ממך את הגבר שלך, לא משנה מה.
למה סרוגים...
אחד העם | 05-07-2022 17:56
למה סרוגים מאפשרים את הפרסומת המטומטמת של אלאבה? מקווה שאין אף אידיוט/ית בעולם שקונה את השטות הזאת
2
לא להיות פטי
חיים | 05-07-2022 21:30
תמכו בהסכם המאה והסכם אברהם[סמוטריץ בנט נתניהו בן גביר לא תמך בהסכם המאה והסכם אברהם לא כמו חלק מהציונות הדתית והחרדים שתמכו לפחות בהתחלה] קודם כ ל זה מחזק את הצד הפלסטיני כלשונם אין ריבונות שזה כבר ניצחון וכח לבנות מדינת טרור בתמיכת תומכי סדאם קדאפי איראן חזבאאלה דאעש [לייט] מי עוד???? במישור המזרח התיכוני מדינות ערב מפחדות מאיראן השלום הזה יתן להם ניסיון להקים נשק שובר שיווין מצד שני ה ם תלוים באיראן [יש לה קשרים עם סונים קיצונים שעלולים לעשות הפיכה במזרח התיכון ה ישמור עם הנשק הזה היה בידי תומכי איראן] הובכן רשימות של רבנים מהציונות הדתית שתמכו לפחות בהתחלה הרב שמואל אליהו הרב שרקי הרב לוי מצמח דויד מראה שזה נבואה שמתחילה להתגשם אך לא לשכוח את הרצון לגאולה השלמה [אולי דומה לרב קוק הבן איפה חברון שלנו אחרי קום המדינה]ועוד מתנגדים הרב ניר בן ארצי [כלשונו זה תרגיל ערבי]אחכ הרב שמואל אליהו התנגד אם זה גורם לוויתורים בארץ מולדת[או אם כמובן זה יסכן את עם ישראל]מאמין שגם הרב שרקי ועוד בן גביר???רבנים חרדים שתומכים שס ג הרב זמיר כהן שני צדדים למטבע הרב לוי [חרדי שנשמע כמו רב ציוני דתי]בסהכ זה טוב [לא שמעתי את כל השיחה שיחה בת שעתיים]הרב ברוך זה תרמית עוד רב חרדי זה יכול הליות הסם טוב ויכול להיות הסכם מסוכן תלוי בנו נעשה תשובה והחלטות נכונות בעה ניגאל[ועם ממשלת בנט לפיד גנת זה היה הסכם ארבהם עם אוסלו]
3
להתפלל למשיח
חיים | 05-07-2022 23:17
תמכו בהסכם המאה והסכם אברהם[סמוטריץ בנט נתניהו בן גביר לא תמך בהסכם המאה והסכם אברהם לא כמו חלק מהציונות הדתית והחרדים שתמכו לפחות בהתחלה] קודם כ ל זה מחזק את הצד הפלסטיני כלשונם אין ריבונות שזה כבר ניצחון וכח לבנות מדינת טרור בתמיכת תומכי סדאם קדאפי איראן חזבאאלה דאעש [לייט] מי עוד???? במישור המזרח התיכוני מדינות ערב מפחדות מאיראן השלום הזה יתן להם ניסיון להקים נשק שובר שיווין מצד שני ה ם תלוים באיראן [יש לה קשרים עם סונים קיצונים שעלולים לעשות הפיכה במזרח התיכון ה ישמור עם הנשק הזה היה בידי תומכי איראן] הובכן רשימות של רבנים מהציונות הדתית שתמכו לפחות בהתחלה הרב שמואל אליהו הרב שרקי הרב לוי מצמח דויד מראה שזה נבואה שמתחילה להתגשם אך לא לשכוח את הרצון לגאולה השלמה [אולי דומה לרב קוק הבן איפה חברון שלנו אחרי קום המדינה]ועוד מתנגדים הרב ניר בן ארצי [כלשונו זה תרגיל ערבי]אחכ הרב שמואל אליהו התנגד אם זה גורם לוויתורים בארץ מולדת[או אם כמובן זה יסכן את עם ישראל]מאמין שגם הרב שרקי ועוד בן גביר???רבנים חרדים שתומכים שס ג הרב זמיר כהן שני צדדים למטבע הרב לוי [חרדי שנשמע כמו רב ציוני דתי]בסהכ זה טוב [לא שמעתי את כל השיחה שיחה בת שעתיים]הרב ברוך זה תרמית עוד רב חרדי זה יכול להיות הסכם טוב ויכול להיות הסכם מסוכן תלוי בנו נעשה תשובה והחלטות נכונות בעה ניגאל[ועם ממשלת בנט לפיד גנת זה היה הסכם ארבהם עם אוסלו]