מכה לחברות הסיגריות: לא יוכלו לפרסם בעיתונים - סרוגים

מכה לחברות הסיגריות: לא יוכלו לפרסם בעיתונים

מכה לחברות הסיגריות והטבק: לכבוד היום ללא עישון שמתקיים היום, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית איסור על פרסום מוצרי עישון וטבק בעיתונות הכתובה שהייתה מוחרגת עד עתה מהחוק

author-image
מכה לחברות הסיגריות: לא יוכלו לפרסם בעיתונים
  (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

לאחר סאגה רבת שנים, היום (שלישי), יום ללא עישון, במליאת הכנסת ביטלו סופית את ההחרגת העיתונות המודפסת מהכלל האוסר על פרסום מוצרי טבק ועישון.

כבר בשנת 2018 ניהל חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק (הליכוד), מאבק כדי לאסור פרסום למוצרי עישון וטבק ובכלל לצמצם את העישון. יחד עם חברי הכנסת איתן כבל ואיל בן ראובן מהמחנה הציוני החוק שלהם עבר, אך החריג את העיתונות המודפסת.

עוד באותו נושא

אברי גלעד על מודי בר-און: "אנחנו באותו גיל"


7

כיום, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון להצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון גם בעיתונות המודבסת, שיזמו חברי הכנסת עופר כסיף, מוסי רז וקבוצת חברי כנסת נוספים. 7 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים.

איסור הפרסום ירד דירוג, כך שבשלב הראשון, שיארך כשלוש שנים, תורחב החובה לפרסם מודעה בדבר נזקי העישון לצד הפרסומת כך ששטח המודעה בדבר נזקי העישון יהיה כפול משטח הפרסומת ויוטלו מגבלות נוספות על תוכן המודעה.

יהודה גליק (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

בשלב השני, שיארך כארבע שנים, שטח הפרסום בעיתונות המודפסת שמוקדש למוצרי טבק ועישון ירד ב-25% בכל שנה ביחס לשנה הקודמת.

בשלב השלישי ייאסר הפרסום בעיתונות המודפסת לחלוטין.

בדברי ההסבר נכתב: " בחודש דצמבר 2018 התקבל חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק שכוונתו הייתה למנוע פרסום מוצרי טבק בכל אמצעי התקשורת ברוח האמנה עליה חתומה ישראל. אלא שהחוק כולל החרגה של העיתונות המודפסת ומאפשר המשך פרסום מוצרי טבק ועישון בעיתונות. יצוין כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמחריגה את העיתונות המודפסת מאיסור פרסום של מוצרי טבק ועישון. ההחרגה מנוגדת לאינטרס הבריאות של אזרחי ישראל ולמתחייב מאמנת המסגרת לפיקוח על הטבק, שאותה ישראל אשררה.

ח"כ מוסי רז (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

במחקר שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת, התברר כי בני הנוער בגילאים 15-18 חשופים לעיתונות המודפסת ולכן עלולים להיות מושפעים מהפרסומות בה. ממחקרים בעולם עולה כי במדינות שבהן נאסר לפרסם מוצרי טבק בכל אמצעי התקשורת, לרבות העיתונות המודפסת, חלה ירידה משמעותית במספר המעשנים."

חבר הכנסת מוסי רז אמר: "אחרי 21 שנה בהן אני נאבק למען חקיקת החוק הזה, שיציל חיים, היום הוא סוף סוף נכנס לספר החוקים הישראלי. באופן סימבולי והולם ביום הבינלאומי למאבק בעישון."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 13-06-2022 13:01
הרבי מלובביץ' ישו