אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

תתעוררו, האהבה הורסת לכם את חיי הנישואין

מרוב סרטים וספרים רומנטים, האהבה הפכה להיות מעין "אינטרס נסתר" כמו כל גורם חיצוני. אם התחתנת עם יוסי בגלל האהבה, את בעצם אומרת: "אני לא בדיוק רוצה לחיות איתך אלא לחיות עם האהבה שאתה מעניק לי"

תתעוררו, האהבה הורסת לכם את חיי הנישואין
  (צילום: שאטרסטוק; תמונה קטנה: יעלי סטרול)

"אני חושבת שזהו, זה פשוט נגמר. בהתחלה כל כך אהבנו אחד את השני וכאילו ביום בהיר אחד הכול נגמר. לא מצליחים לעורר את האהבה מחדש, הכול אבד לנו. אני ממש מרגישה שאנחנו צריכים להיפרד", בכתה נעמי.

"את מרגישה שאת לא אוהבת את יוסי?", התעניינתי.

"אני מרגישה שגם הוא לא אוהב אותי", המשיכה לבכות.

"וזו בעיה?". השאלה שלי עצרה אותה והכניסה אותה להלם.

"מה? מה יש לנו לעשות עוד ביחד בלי אהבה? בגלל זה התחתנו", אמרה נעמי.

"נעמי, הדבר שהורס את רוב הנישואין בעולם המערבי זו  האהבה".

"מה הכוונה?", שאלה נעמי.

"נניח שיוסי היה עשיר והיית מתחתנת איתו רק בגלל הכסף שלו, מה דעתך על זה?", שאלתי אותה.

"איכס, זה מגעיל. אני נגעלת מנשים שעושות את זה, איך אפשר לחיות עם מישהו שרק בגלל כסף את מתחתנת איתו?", שאלה נעמי.

"לעומת זאת, איך כולם הגיבו שהודעת להם שאת ויוסי אוהבים אחד את השני ובגלל זה אתם התחתנתם? שבעצם התחתנת עם יוסי כי מצאת את אהבת חייך?", שאלתי.

"כולם נמסו ובכו מהתרגשות", ענתה.

"מה ההבדל?", שאלתי אותה.

"את שואלת ברצינות? אני התחתנתי איתו כי אהבתי אותו בזכות מי שהוא", המשיכה.

"אם היית מתחתנת עם יוסי בגלל הכסף שלו והכסף שלו היה נגמר, מן הסתם היית נפרדת ממנו, נכון? כי רק הכסף עניין אותך ואז הוא הופך להיות לא רלוונטי".

"עצוב, אבל נכון. אם זו הסיבה היחידה, את צודקת", אמרה.

"אותו הדבר זה עם האהבה, פשוט תחליפי את הכסף באהבה", עניתי לה.

"איך אפשר להגיד שזה אותו הדבר?", שאלה.

"כי זה בעצם כאילו התחתנת עם האהבה ועם התחושה הנעימה שאת מקבלת מיוסי. כשנמצאים בזוגיות בגלל האהבה, מה שעלול לקרות זה שאחד הצדדים כבר לא יאהב יותר את הצד השני ואז הוא לא יזדקק לו יותר. האהבה היא בעצם אינטרס בתחפושת שזהה לאותו אינטרס כספי".

היא הייתה בהלם, לא ידעה איך להגיב.

"אבל כולם מתחתנים בגלל האהבה", אמרה בחוסר אונים.

"מרוב סרטים וספרים רומנטים, האהבה הפכה להיות מעין "אינטרס נסתר" כמו כל גורם חיצוני. אם את התחתנת עם יוסי בגלל האהבה, את בעצם אומרת: "אני לא בדיוק רוצה לחיות איתך אלא לחיות עם האהבה שאתה מעניק לי או שאני מעניקה לך".

אנשים שמתחתנים מתוך אהבה, לא יוצרים מערכת יחסים בריאה", הסברתי לה וראיתי כמה היא מתקשה לעכל את זה.

"אני עדיין לא מבינה, למה חתונה היא לא מעין תוצאה בלתי נמנעת של האהבה?", שאלה.

"כי כל המניע של החתונה צריך להיות החתונה עצמה. אני מתחתן כי אני רוצה להתחתן. נישואין הן יעד בפני עצמו".

"אני מבולבלת", אמרה.

"תאמיני או לא נעמי, כשמגיעים לנישואין, שאלת הרגשות ההדדיים שלכם, לא כזאת חשובה".

"איך זה יכול להיות?", נעמי סרבה לקבל את מה שאמרתי.

"בואי אני אספר לך. היו אצלי זוג מטופלים מבוגרים. כששאלתי אותה אם היא אוהבת אותו, את יודעת מה היא ענתה לי?

"מה?", שאלה מסוקרנת.

"30 שנה אני חיה איתו, סובלת איתו, שמחה איתו ומתרגשת איתו. מה זה אומר?".

"ומה זה באמת אומר?", שאלה נעמי.

"היא בעצם העניקה לו משהו הרבה יותר גדול מאהבה. אהבה רק כלולה אי שם בתוך מה שהיא הביאה לו. היא הביאה לו את כולה. כל כולה כולל כמובן גם את האהבה. היא הייתה שייכת לו. יש משהו יותר עוצמתי ומשמעותי מאהבה וזה – שייכות".

"את לא צריכה לצפות שיוסי יאהב אותך, אלא שיהיה שלך. הוא יכול לאהוב אותך היום ומחר להתעורר עם רגש אחר לגמרי, אבל אם הוא שלך ואת שלו אין דבר שיתחרה עם התחושה הזאת".

"בדורות האחרונים יש המון ביקורת על המבוגרים של פעם, שהם לא חיו במערכות יחסים מאושרות. הם לא אהבו אחד את השני אבל הם רצו להשתייך אחד לשני. זה צורך נשמתי עמוק. הסוד היהודי לנישואין מושלמים, שמרגישים את השייכות הזאת בין בני הזוג, של אהבה שלא תלויה בדבר".

=======

הטור נכתב בהשראת הספר: לא ביקשתי לבוא לעולם בשיתוף עם אישי.

חנה דיין – טיפול זוגי ופרטני. קליניקה פרטית במרכז. מייל: [email protected]

לכל המאמרים : www.hannad.co.il

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
לא ביקשתי לבוא לעולם
המביא דבר בשם אומרו | 18-05-2022 9:21
ראוי היה לציין את שם מחבר הספר שבהשראתו נכתב הטור - הרב מאניס פרידמן
הרעיון מפורסם אצל...
טוט | 26-05-2022 8:53
הרעיון מפורסם אצל ש מרנים מכל סוג דת ומין כלשהו בלי לזלזל כמובן
2
לזוג מטופלים שהיו...
סטולש | 18-05-2022 10:19
לזוג מטופלים שהיו אצלה קוראים גולדה וטוביה החולב? (כנר על הגג מפורש)
3
אהבה
אנונימית | 18-05-2022 12:04
עבורי, אהבה היא לחשוב על הבעל (והילדים) בכל דבר שאני עושה. למשל אם קניתי ירקות ופרות ואני יודעת שמצפה לי עבודה רבה שכן, לא אכניס אותם למקרר לפני שאשטוף אותם ואיבש אותם, אני חושבת על בעלי וכמה ישמח אותו לראות שהמקרר מלא, שכל הפרות והירקות שטופים ומסודרים במקרר. גם אם לא יאמר דבר על כך שאני מחליפה מצעים ומגבות בתדירות גבוהה ומסדרת ומחזירה חפצים למקומם כל היום, עדין אני יודעת שהוא שמח בדברים שאני עושה וגם הילדים (גם אם הם לא אומרים) ואולי זה הגמול של האהבה, לעשות דברים למען האדם שאתה אוהב ולדעת שבתוך תוכו הוא מעריך. ויתכן ונשיקת בקר טוב מהבעל על הלחי למשל, די בה על מנת להרגיש את האהבה הזו והרגש הזה ולדעת שהוא שב הביתה אליך (והילדים) ושמח לשוב הביתה אליך מיום עמל מפרך בעבודה, יתכן ודי בזה על מנת להרגיש את האהבה הזו. דבר אהוב עלי למשל, לאכול יחדיו ארוחת ערב בשעה קבועה עם הבעל והילדים, כשהילדה (בת 4) מסדרת את הצלחות הסכום והכוסות לכלם וב 19:00 כלם יושבים ליד השלחן, זו אהבה הן בין הבעל והאשה והן הילדים ששמחים לאכול יחדיו עם ההורים. אהבה עבורי, פרושה לעשות כל מה שאתה יכול למען בן הזוג (והילדים) ולהיות מאושר מכך שאתה יכול לעשות את הדברים הללו למענם. ואולי ראוי להזכיר, שלהבנתי, יש להודות על כך שהאדם נשוי למשל, שכן לא כלם זוכים להנשא ולהודות על כך שיש לך ילדים, שכן לא כלם זוכים לכך ולהודות על הרבה מאד דברים שקבלת מהקבה ויתכן וראוי לא לקבל כמובן מאליו את הדברים שיש לך, שכן יש כל כך הרבה אנשים שלא זכו אפילו למעט מהדברים שקבלת אתה.
:)
אנונימית | 23-05-2022 21:06
:)
אשריך שהשכינה...
תמשיכו לגדל דור ישרים | 18-05-2022 20:31
אשריך שהשכינה שוררת בביתך. ממש חיזקת בדברייך.
4
לא מדוייק. העיקרון...
רועי י-ם | 19-05-2022 11:51
לא מדוייק. העיקרון נכון אך הניסוח בעיניי שגוי ומטעה. אולי נכון רק בתור זעזוע כשלה מכין לטיפול. מה שהכותבת מעלה הוא בדיוק ההבדל בין משיכה (שהיא מכנה אהבה) לאהבה (שהיא מכנה השתייכות) כשלמעשה אהבה אכן כוללת בתוכה גם מרכיב חמקמק שנקרא משיכה אך ההשתייכות והנאמנות הן יציבות וגם מעצימות בסוף את גם את הפן של המשיכה.
יטוסיק
jhho | 19-05-2022 17:48
יטוסיק
5
אני שלו והוא...
אורנה | 20-05-2022 1:21
אני שלו והוא שלי אני נשואה 46שנים גם בטוב וגם ברע אני אשה של פעם כך אומרים אבל יש משהו חזק ביננו אני לא יכולה בלעדיו והוא לא יכול בלעדייך יש מסביבו הרבה נשים אבל בסופו של יום עם כל הפריטים הוא חוזר הביתה ואני נותנת לו הכל הכל הכל מהכל אז יש משהו מעבר לאהבה אנחנו ביחד מגיל 18הלואי על כולם חוץ מהפירטוטים שלא תמיד הוא אשם בהם מעבר לזה הכל נהדר
6
לא הבנתי. מה...
אא | 20-05-2022 9:04
לא הבנתי. מה ההשוואה בין כסף לאהבה.? אם אין רגש ומשיכה כלל, כל סכום כסף בעולם לא יעזור. ואם יש אהבה אמיתית וכנה, אפשר להתגבר על כל דבר. לדעתי
את רווקה?
אני | 20-05-2022 11:01
:)
7
מניפולציה מילולית לא...
יעל | 20-05-2022 18:04
מניפולציה מילולית לא הוגנת מול אישה שמרגישה רע בזוגיות שלה. גם מי שמקדש נישואין ומתחתן לשם בניית הבית, עושה זאת או על בסיס אהבה או מצליח לפתח אהבה עם הזמן, אחרת אפשר להיות אומלל. כל הטפה רוחנית מילולית דרשנית בעניין הזה שנשארת ברמת התאוריה תשאיר את האישה הזו אומללה. היית צריכה לברר איתה איך אפשר לחזק את האהבה ולמצוא אותה גם בדברים הקטנים, לא להטיף לה משנה מנותקת .
8
לא מסכימה בכלל...
תהילה פ | 21-05-2022 20:49
לא מסכימה בכלל
9
מצטערת אבל את...
אמונה ישראלי | 22-05-2022 8:38
מצטערת אבל את פשוט לא מבינה מה זה אהבה
10
ממליץ לקרא ספרים חרדיים
לוי החרדי | 24-05-2022 11:04
אני חרדי נשוי (צעיר נשוי 2 שנים) ואשתי נכנסה להריון פעמיים, כלומר יש לנו ילד שנה אחרי החתונה והיא אמורה ללדת בזמן הקרוב. (ואני גאה בזה לכל החולים שיגידו מה כזה הרבה, ועוד גועל..) ואני יודע שיש הרבה קשיים שמלווים את חיי הזוגיות: האשה בהריון זה משפיע על הבעל חזק, בגלל התנודות במצבי רוח ועוד הרבה דברים שמי שאשתו היתה בהריון יודע. טיפול בילד זה גם דבר לא קל במיוחד הילד שלי שבלעה תוסס וסקרן ודורש הרבה תשומת לב. קשיים כלכליים. שמאד לא קל היום במיוחד לזוגות צעירים שעדיין לא מבוססים כלכלית, ועוד הרבה. וכאן אני יודע שמי שהמשמעות שלו לנישואים יותר גבוהה ממנו, הוא יצליח, כי אני לא באמת שולט במצב שלי בחיים ועל פי זה מנהל אותם, אלא החיים מנהלים אותי, ולכן בכדי שלא אהיה מנוהל חשוב שיהיה לי עקרונות הנובעים ממשמעות יותר גדולה ממה שאני חווה שאני מאמין בה. כי נישואים זה כריתת ברית, של נאמנות וחיבור, למרות הקשיים שעשויים להתגלות. האהבה הכי חזקה זה לשמור על הילד כשלאשתך קשה, או לא להגיב לה כשהיא עצבנית, או אלף ואחד מעשים קטנים בחיי היום יום השוחקים. האהבה כמו שמדברים עליהם בתרבות היא מזוייפת, ואמורה ליפול כשתקרא לפתחם של קשיי היום יום והשגרה. ראית באיזה עלון שאלה של אחת שלא בטוחה אם בעלה הוא באמת בעלה, קראתי את זה והשתוממתי, אמרתי לעצמי שעצם השאלה מורה על בעייה בתפיסה מהו בן זוג, כי נישואים זה כריתת ברית שלא משנה מי ולא משנה מה, אנו בגורל אחד, ומי שלא מבין את זה זו בעיה גדולה.
11
מה זה השטויות...
ציפוש | 25-05-2022 23:40
מה זה השטויות האלו? איך את משוה אהבה לכסף. זה חומר וזה רוח. זה כימיה. ריח. משיכה מינית. ההשוואה שלך גסה ומטופשת.
12
הרבי
נועם | 12-06-2022 10:48
הרבי מלובביץ' ישו
13
how i got my love back home
maya elijah | 23-06-2022 2:29
אני מאוד מופתע מהניסיון המופלא והניסים של דר אלאבה שהתפשטו באינטרנט ובעולם. בזמן שהוא עזר בנס לאנשים ברחבי העולם להחזיר את אהוביהם האבודים, יצרתי איתו קשר לאחר שעברתי כל כך הרבה עדויות של אנשים שונים איך הוא עוזר להם להגיע לשם מאהב לשעבר בחזרה, סיפרתי לו על בעלי שעזב אותי לפני כ-8 חודשים, ויצאתי מהבית עם כל מה שיש לי, הייתי מבולבל כשהוא אמר לי רק לחייך ולהיות רגוע והבטיח לי שהוא יסתדר עם הכל תוך 48 שעות בלבד. אחרי היום השני שבעלי התקשר אליי, פשוט הייתי בהלם, אני מסיימת את השיחה ולא האמנתי למשמע אוזניי, הוא ממש התחנן שאסלח לו ואבטיח לי הבטחות, דר אלאבה הוא הגדול, אתה יכול להגיע עם ה-gmail שלו: [email protected] או שאתה יכול להגיע אליו דרך WhatsApp / viber עם המספר הזה +1(425) 477-2744, אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת ממך את הגבר שלך, לא משנה מה...