על איזו קדושה הרב אברהם סתיו מדבר? - סרוגים

על איזו קדושה הרב אברהם סתיו מדבר?

אני מקווה שאנשים ששומעים וקוראים את דברי הרב אברהם סתיו לא יסחפו בזרם שלו. זה נראה כמו זרם שמי שייסחף יגיע למקומות רחוקים מאוד מהקדושה

על איזו קדושה הרב אברהם סתיו מדבר?
  (צילום: עידו הרץ)

בשבוע שעבר עלה לרשת ריאיון של אורית נבון עם גבר דתי שהחליט לעבור ניתוח לשינוי מין. בראיון ציין אותו אדם שהוא רוצה לשמור על צביונו הדתי, אף כשהוא נראה כמו אישה.

עוד באותו נושא

הרב אברהם סתיו: זו הבעיה העיקרית שלנו מול החילונים


41

בתגובה לראיון הנ"ל, כתב הרב אברהם סתיו בפייסבוק: "צאו רגע מן הפוזיציה. עזבו שניה שמרנות מול פרוגרסיביות. הריאיון הזה הוא ספר מוסר של יראת שמיים, של היכולת לקבל קלפים לא פשוטים מנקודת מבט הלכתית, ולהתעקש להישאר חלק מן הסיפור של עבודת ה' למרות כל הקשיים והמחירים. בעיניי זו קדושה".

כששאל אחד מהמגיבים את הרב סתיו מדוע מכל המילים הוא בחר דווקא לתאר את זה במילה "קדושה"? הוא ענה לו- בגלל התנועה נגד הזרם. "קדוש יאמר לו".

עוד באותו נושא

להט"ב בחברה הדתית/ הרב יובל שרלו


8

מעניין. אפילו מעניין מאוד. מה המקור של הרב סתיו ש"התנועה נגד הזרם" היא קדושה? הרב סתיו אמנם ציטט מקור, אך לא בשלמות ובהקשר הענייני: "וְהָיָה הַנִּשְׁאָר בְּצִיּוֹן וְהַנּוֹתָר בִּירוּשָׁלַ‍ִם קָדוֹשׁ יֵאָמֶר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלָ‍ִם". [ישעיהו, ד, ג]

הפרקים הראשונים של ישעיהו עוסקים בחטאים שהביאו לחורבן בית המקדש וירושלים. מהפסוקים עולה שהיו חטאים רבים בענייני צניעות ועריות. מי שנשאר בירושלים אחרי החורבן, מסביר הנביא, הרי זה סימן שהוא לא חטא בענייני צניעות ועריות.

אולי אפשר להבין מהדברים שהוא הלך נגד הזרם. אבל באיזה עניין? הוא שמר על עצמו ולא הפקיר את ההלכה והתורה בשביל הרצונות האישיים שלו.

עוד באותו נושא

"הרגשתי שאין מה לעשות"| דתיים להט"בים משתפים


88

נראה שמי שהיה הולך נגד הזרם של התורה בזמן החורבן, לא היה נשאר בירושלים וככל הנראה לא היה נאמר לו "קדוש".

ננסה לחפש מקור אחר שממנו ניתן ללמוד הגדרות לביטוי "קדושה". בתחילת פרשת קדושים כתוב בתורה: "קדושים תהיו כי קדוש אני". רש"י במקום מבאר: "הוו פרושים מן העריות ומן העבירה שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"

רואים שהמונח קדושה מגיע דווקא על ידי התרחקות מכל הקשור לענייני עריות. למעשה הקדושה היא ממש לא הליכה נגד הזרם.

הקדושה היא יציבה. קדושה היא נצחית. קדושה היא תמיד אמיתית. היא לא תלויה בזרם חולף כזה או אחר. היא לא שייכת למסגרות של זמן. הקדושה היא כללית – היא מקיפה את כל המצבים ואת כל האנשים והיא תמיד רלוונטית.

מה שבטוח זה שהיא לא משתנה לפי ראות עיני המשתמש. התורה היא ודאי קדושה. השמירה על ההלכה, ללא יוצא מן הכלל, זה ודאי אבן בוחן להגדרת קדושה.

בתורה אנחנו מצווים שלא ללבוש לבוש של אישה. אני תמיד הבנתי שמדובר על בגדים פיזיים. אני משער שכשאדם מדביק לעצמו – באופן מלאכותי ע"י טיפול כזה או אחר – איברים של אישה, זה חמור הרבה יותר. מכל מקום – מעשים על הרצף הזה הם ודאי לא קדושה.

האדם הקדוש הוא לא זה שהולך נגד הזרם, אלא זה שנותן לזרם להרים אותו. הוא מתעלה לאור הזרם. איזה זרם? זרם החיים של העם היהודי שמופיע בתורה. זרם חיים שאומר בגאון – אנחנו לא מבלבלים בין איש ואישה.

אכן, מאוד מצער שישנם אנשים שחווים קשיים בתחום הזהות המינית. אלו התמודדויות קשות מנשוא. עם זאת, זה לא נותן לגיטימציה למעשים שמנוגדים לתורה.

עם ישראל הוא עם קדוש. עם ישראל מכיר את חשיבותו של התא המשפחתי הנורמלי [כשהכוונה ב"נורמלי" זה – על פי המודל הראשוני של התורה – אדם וחווה – איש ואישה, ועל פי הציווי של התורה].

אני חושש שהאמירה של הרב סתיו היא זו שהולכת נגד הזרם. נגד הזרם של היהדות. אני מקווה שאנשים ששומעים וקוראים את דברי הרב אברהם סתיו לא יסחפו בזרם שלו. זה נראה כמו זרם שמי שייסחף יגיע למקומות רחוקים מאוד מהקדושה.

=======

שילה מרום הוא ר"מ במכינה הקדם צבאית בקשת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
67 תגובות - 51 דיונים מיין לפי
1
מה לא ברור? ה"קדושה" אצל סתיו היא מספר דברים
מ. רבינו | 16-05-2022 10:48
לֹא תִהְיֶה קְדֵשָׁה מִבְּנוֹת יִשְׂרָאֵל, וְלֹא יִהְיֶה קָדֵשׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל. לֹא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית ה' אֱלֹהֶיךָ
גנבת לי
עמדין | 16-05-2022 16:56
גנבת לי את התגובה, יישר כוחך
2
אולי הקדושה היא...
חיים | 16-05-2022 11:15
אולי הקדושה היא דווקא באדם שמתמודד עם קשיים גדולים ובכל זאת נאבק להשאר חלק מהמחנה ולא להסחף החוצה.
אדם שנמשך...
הקדושה הראשונה במעלה זה להתרחק ממיניות אסורה | 16-05-2022 20:40
אדם שנמשך לבני מינו צריך להתרחק מכל מיניות תקופה מסוימת עד שיעבור לו. ואם לא עבר לו, אז אפילו שיעבור סירוס כימי
3
הרב שילה מרום צודק
לוי | 16-05-2022 11:25
יישר כוח לרב שילה מרום, וכל הכבוד שלא כל הרבנים זורמים עם הסחף ומרחיקים אותנו מהקדושה והתורה בשם הנחמדות
4
תגובת הרב שילה מרום
לוי | 16-05-2022 11:35
יישר כח לרב שליה על דבריו הברורים, מחיר הנחמדות עשויים לטשטש את האמת ודווקא הם יכניסו את המתמודדים לתוך מערבולת
5
שפתיים ישק משיב דברים נכוחים
דויד | 16-05-2022 11:50
תגובה תורנית מנומקת ונכונה מבחינה ההשקפה התורנית .כל מילה בסלע.נפלא
6
מה הוויכוח בכלל...
Gold | 16-05-2022 12:55
מה הוויכוח בכלל כל התורה שבעל פה ההלכה שלה הכל דברי רבנים לא אמיתי
7
בן כרעה דאבוהיה...
יודא | 16-05-2022 13:37
בן כרעה דאבוהיה
8
כל הכבוד
חן אופיר | 16-05-2022 14:11
האדם הקדוש הוא לא זה שהולך נגד הזרם, אלא זה שנותן לזרם להרים אותו. הוא מתעלה לאור הזרם. איזה זרם? זרם החיים של העם היהודי שמופיע בתורה. זרם חיים שאומר בגאון – אנחנו לא מבלבלים בין איש ואישה.
9
דברי טעם
מוטי היכל | 16-05-2022 14:12
בתורה אנחנו מצווים שלא ללבוש לבוש של אישה. אני תמיד הבנתי שמדובר על בגדים פיזיים. אני משער שכשאדם מדביק לעצמו – באופן מלאכותי עי טיפול כזה או אחר – איברים של אישה, זה חמור הרבה יותר. מכל מקום – מעשים על הרצף הזה הם ודאי לא קדושה.
זה גם...
זה לא רק אברים של אשה | 16-05-2022 20:37
זה גם כולל סירוס שאסור בתורה בין ליהודי בין לגוי בין לחיה
10
לא רב לא...
אור | 16-05-2022 14:49
לא רב לא קדושה רק ברברת וקורא לעצמו רב. סרוגים אולי תחליפו מחצלת
11
הכל קשקוש אחד...
רמי | 16-05-2022 14:56
הכל קשקוש אחד גדול.כל התורה כולה היא עבודת אלילים.הפסוק העתיק של הלל הזקן,ואהבת לרעך כמוך, הוא כל התורה כולה.
לא פגשתי...
סעדיה | 16-05-2022 15:25
לא פגשתי הרבה אנשים שתוך כדי דיבור סותרים את עצמם בכל כך הרבה סתירות. וההישג הגדול שלך הוא שעשית את זה במספר מילים מאוד קצר! וכל זה מלבד הבורות שהפגנת! 1. כתבת שהכל קישקוש אחד גדול ואחר כך הבאת את הפסוק ואהבת שהוא לא קישקוש גם בעיניך. 2. כתבת שכל התורה כולה היא עבודת אלילים ואחר כך הבאת את הפסוק מהתורה שהוא איננו עבודת אלילים. 3. אחר כך כתבת שהפסוק ואהבת לרעך כמוך הוא כל התורה כולה-אז אתה מסכים שכל התורה כולה היא איננה עבודת אלילים. עכשיו לעצם הבורות שהפגנת: 1. האם לא תרצח זה קשקוש? האם לא תגנוב זה קשקוש? האם צדק צדק תרדוף זה קשקוש? וכו' 3. האם אתה יודע כמה פעמים מזהירה התורה מעבודת אלילים? תבדוק ותגלה עשרות פסוקים המזהירים מעבודת אלילים. 4. יפה ששמת לב ש'ואהת לרעך כמוך' זו כל התורה כולה. רק בא תתקדם עוד צעד ושים לב למה שהלל אמר לאותו גר צדק, שאם אתה רוצה למצוא איזו מצווה שעל ידה אתה תשמור את כל התורה והמצוות היא ואהבת לרעך, כי אם משהו גונב או רוצח או עובר שאר עבירות הוא פוגע בכל החברה. בין עבירות שהן בין אדם לחבירו ובין עבירות שבין אדם למקום. לדוגמא, לא נחתם גזר דינם של דור המבול למות עד שכתבו הסכמי זוגיות איש עם איש ואישה עם אישה. הבנת את זה רמי? אם לא, תוכל לשלוח את שאלותיך למייל saadiaed3@gmail.com
סבבה ...
רמזול | 16-05-2022 15:06
סבבה
12
כל הכבוד לרב...
סעדיה | 16-05-2022 15:01
כל הכבוד לרב שילה מרום. מצרף דברים פשוטים שנכתבו לפני כ5 שנים: *בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה של נסיון נוראי לפגוע ביסודות החברה והאומה הישראלית, על ידי שטף של חורבן מוסרי וטומאה הבא ממקורות מושחתים- מהמקולקלים שבאומות העולם.* *אם הנכשלים בזה היו פוגעים בעצמם בלבד, אז וודאי שלא היינו מפרסמים ברבים דברים אלו שהצינעא יפה להם, אלא שאותם נכשלים הורסים ומקלקלים את הנוער על ידי הפקרות נוראית, ומצאו להם תומכים חסרי אחריות בכלי התקשורת למיניהם.* *לצערנו הדבר חדר גם לתוך מערכת שאמורה הייתה להיות אחראית על החינוך.* *חושב אני, שכל מי שהלב היהודי שלו עדיין לא מת לגמרי, או לפחות שעדיין לב האדם שלו עדיין חי לא יכול לשבת בשקט.* *ברור הוא שרוב העם מרגיש בעלבון הנורא הזה, וכבר לא יכול לשבת במנוחה עד שיביעו את מחאתם הנמרצה.* *לצערנו, ישנם עיתונאים, שדרנים ועוד כאלה שקיבלו במה ציבורית, ללא שהציבור בחר בהם והשתלטו על 'רשות הרבים' שלנו, ובמקום להציל את אותם בני אדם, ואת אותו הנוער, אותם שעדיין אפשר להציל מהשחתה והרס עצמי- הם מעודדים אותם ובזאת הם מכשילים אותם במידה כזאת, שאולי לא יוכלו לצאת מהמצב הנורא שהגיעו אליו!* *מתוך שכבר אי אפשר לשתוק חייבים אנחנו להביע את הדברים בצורה הברורה ביותר.* *והרוצה לשמוע ישמע!* *משכב זכור הוא איסור חמור מאוד מאוד!* *אף אדם בעולם לא יכול להתחכם על הכתוב בתורה:* *וְאִ֗ישׁ אֲשֶׁ֨ר יִשְׁכַּ֤ב אֶת־זָכָר֙ מִשְׁכְּבֵ֣י אִשָּׁ֔ה תּוֹעֵבָ֥ה עָשׂ֖וּ שְׁנֵיהֶ֑ם מ֥וֹת יוּמָ֖תוּ דְּמֵיהֶ֥ם בָּֽם׃* *אין שום דרך להתחכם על איסור זה!!!* *וכן משכב אישה עם אישה הוא איסור חמור מאוד מאוד! והנוהגות כך עושות איסור חמור מאוד מאוד! ואין די באר את גודל הרשעות וההשחתה שגורמות לעצמם, למשפחתם ולעם ישראל, וודאי שעונשם חמור מאוד מאוד!* *ואלו דברי הרמבם:* *נשים המסוללות זו בזו אסור! וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו, שנאמר: כמעשה ארץ מצרים לא תעשו (שפירושו הוא שיש איסור מהתורה לעשות כמעשיהם של בעלי התרבות הבזויה הזו). אמרו חכמים מה היו עושים (אותם בעלי התרבות הבזויה) איש נושא איש, ואשה נושאת אשה, ואשה נשאת לשני אנשים.* (הלכות איסורי ביאה פרק כא, ח) *המתחכם להחליש את האיסור ולומר, שהדבר אסור רק מדברי חכמים, יזכור את דברי חזל במסכת ברכות שהעובר על דברי חכמים חייב מיתה!!!* (מסכת ברכות ד:). *לעצם העניין לא רחוק לומר, שעונשה של האישה על איסור משכב של אישה עם אישה חמור יותר, מפני שהטבעיות של האישה והיצר הרע שלה בזה הוא אינו באותו תוקף של האיש, לכן לא צריך להזהיר את האישה בצורה עוצמתית כפי שהתורה מזהירה את הגבר שייצרו תוקפו* ???????????????????? *עם ישראל לכל דורותיו הרגיש שאט נפש ממעשים כאלו* *חזל מוסרים לנו שעל מעשים אלו בא חורבן העולם* *'ויקחו להם נשים...מכל אשר בחרו' - זה זכור ובהמה, ולא נמחו מן העולם עד שכתבו גממסיות (כתובה- הסכם זוגיות) לזכור ולבהמה...* (ילקוט שמעוני רמז מג). ???????????????????? *אין די באר את גודל ההשחתה, הרשעות והאכזריות הטמונה בזה!* *אם על מעשה אחד עונשו חמור, על אחת כמה וכמה לאדם שעושה זאת בקביעות וכל שכן למפרסם זאת ברבים. וחמור מזה עונשם של מחטיאי הרבים שאין להם חלק לעולם הבא ועונשם הוא שהם נכרתים ואובדים ונידונים על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים (עפ הרמבם הת פג).* *אחד משלוש עשרה העיקרים הוא, שיותן לרשע רע כרשעתו* *ועונשי העולם הבא על העבירות הם קשים מאוד מאוד ה' ישמור, כמו שהעידו על כך המקובלים!* *במה דברים אמורים שכל אחד מאלו אין לו חלק לעולם הבא כשמת בלא תשובה אבל אם שב מרשעו ומת והוא בעל תשובה הרי זה מבני העולם הבא שאין לך דבר שעומד בפני התשובה. (רמבם הלכות תשובה פרק ג)* ???????????????????? *אין דבר יותר נלוז מזה שאדם משתעבד ליצר הרע שלו!!!* ???????????????????? *כמה אכזריות ורשעות יש לאנשים המגדלים בבית ילדים בצורת חיים מגועלת זו (וכל ניסיון לצייר את החיים האלו כדבר טוב הוא שקר- הדברים נאמרים מתוך הכרת המציאות).* ???????????????????? *מחטיאי הרבים קשה מכולם! לצערנו וחרפתנו ישנם עיתונאים וכדומה שתומכים ונותנים במה ציבורית למעשי הפשע והרשע הללו וגורמים להכשיל את הרבים ובפרט את הנוער הנכשל. וכל מי שמתנגד לכך, לא מקבל במה צבורית המספיקה לבאר דבריו, ובזה הם מדרדרים את הנוער.* ???????????????????? *הורים יקרים שימו לב!* *לצערנו גם במערכת החינוך יש שותפים למעשה הפשע והרשע הללו* *מקלקלים את הילדים והנוער* *אדם נורמלי, שולח את ילדיו הנורמלים, לבית הספר, ואיננו יודע כיצד ואיך מחנכים את ילדיו... יכול להיות שתהיה איזו 'גננת', 'מחנכת' או שיהיה איזה 'מחנך' שנפשו הורעלה מאותם השקפות שחדרו לתוכם ממקורות מושחתים ומתוך כך הם מקלקלים את הנוער! ... הורים תמימים שולחים את ילדיהם לגן ויש גננת שנלכדה בשחיתות הזו, בתפיסת עולם מקולקלת זו, ובגן זה, זהכבר לא אבא ואמא של שבת!* *לצערנו וחרפתנו משרד החינוך שותף לזה! משרד החינוך שולח מורים וגננות להשתלמויות אצל מרצים שהופכים את העניין הזה ללגיטימי וכו'. וכן (לפי הפרסומים) הוא מאפשר לגופים שיש להם מטרה לדרדר את הנוער ולהרוס אותו להיכנס ולהרצות לפני התלמידים בנושאים אלו.* ???????????????????? *אסור לאף אדם מישראל לסייע לזה. כל סיוע בזה יש בו משום חיזוק של עבריינים, הרס המשפחה, הרס האומה והרס הילדים שגדלים בבית כזה!* *מזעזע איך מאפשרים לגדל ילדים בבית כזה, מלבד הסירחון הנורא בבית זה (נכשלים אלו מתעסקים בבית זה בצואה!).* ???????????????????? *צריך למנוע בכל עוז את השפעתם ומעשיהם של אותם רשעי עולם אלה. ואסור להיות שותפים למעשיהם באף דרך, וחס ושלום שלא להיות שותף לסדר של 'חתונה' כזו אפילו בתור אורח!* *השם יתברך יטה לבב כל אחינו בני ישראל לדבקה בתורה הקדושה לאושרם והצלחתם באמת ויזכו לחיים אמיתיים...* *לנוער היקר בישראל!* *יודע אני שרובכם בריאים בנפשכם, לכן אם יש מי שינסה להפוך את העניין ללגיטימי אל תשתקו ותאמרו את האמת שלכם.* *מה אפשר לעשות?* *1. לציבור יש כוח אדיר!!!* *אם מרגישים שהגננת או המורה וכו' מזייפים בעניין זה, להודיע מייד שאם זה לא יפסק אתם מוציאים את הילדים מהגן או מבית ספר* *2. להעיף את ההודעה הזאת בקבוצות!!!* *3. כל אחד ואחת יקבל/תקבל על עצמו/עצמה בלי נדר, יותר צניעות:* *גברים יתחזקו בשמירת העיניים.* *נשים יוסיפו יותר בצניעות יכסו יותר את גופן, יכסו יותר את שיערן* *4. לעשות איזה מעשה טוב.* *5. שמירת הלשון. מה שאסור לדבר, לא לדבר! מצד שני, להוסיף בדיבורים טובים מחמאות בן אדם לחברו ובין איש לאשתו.* אימייל: saadiaed3@gmail.com
13
האמת נהדרת!
יצחק | 16-05-2022 15:10
יש איזושהי הנאה לראות אדם שמקבל שתי סטירות/ סתירות. מעין הערצה. אבל תמיד יש הנאה גדולה יותר כשמבינים שאין שום ערך בזה. חזק וברוך!!!
14
סתיו הינוקא ואביו...
אאא | 16-05-2022 15:17
סתיו הינוקא ואביו מזמן איבדו כיוון כמו רבים בזרם הליברלי צהר ורבני הגוש...רגל וחצי ברפורמיות. בפציפית דברי טמטום וכפירה לומר שזה קדושה
15
האמנם עם ישראל...
כריסטופר זקלין | 16-05-2022 15:56
האמנם עם ישראל קדוש?! עם ישראל מצווה להתנהל בקדושה בכדי להיות עם קדוש. זה ציווי. עם ישראל עם סגולה?! עם ישראל מצווה להתנהל באופן שיהיה עם סגולה זה ציווי. עם ישראל עם נבחר?! מה פתאום?! עם ישראל אינו עם נבחר. עם ישראל הוא עם שנבחר לתפקיד. פרטי התפקיד מפורטים בתורה ובהלכה. ארץ ישראל לא שייכת לעם ישראל. העולם כולו (לרבות ארץ ישראל) שייך לאלוקים. ברצותו, נותנה לנוכרים, וברצותו, נוטלה מהם ונותנה לעם ישראל. ארץ ישראל מוקדשת לעם ישראל על תנאי שיקיימו את המצוות (שמירת שבת ומועדים, ציצת ותפילין, כשרות, טהרת המשפחה ועוד). ואם לא מקיימים, זפטה איומה בישבן וקדימה לעוף מכאן לגולה.
16
הרב סתיו משקר ביודעין ועושה את הטומאה לקדושה
משה גרוסמן | 16-05-2022 16:09
לפני חודשיים הוא כתב שבית המקדש ריק ואין בו כלום. אחר כך הוא הביא מקור - ציטט ממאמר של הרב הנזיר. אבל לא היה שום קשר כלשהו בין מה שהרב הנזיר כתב לבין מה שאברהם סתיו כתב. ועכשיו הוא חוזר על עצמו. הוא הפך טומאה לקדושה. הביא מקור - 'קדוש יאמר לו'. ובפסוק עצמו אין שום קשר למה שהוא כתב - בחור מסכן שהפך את מינו לאשה. קדושה יש כאן? טומאה גמורה יש כאן. וכל זה אחרי שהוא מתיר אוננות. היזהרו מן הצבועים, אמר ינאי המלך. אלה שמביאים פסוקים והופכים אותם לגמרי. כל פעם שתקראו משהו שכותב הרב אברהם סתיו - תחפשו איפה הכפירה איפה הטומאה, איפה זה מתחבא לו בשקט בערמומיות.
17
אני ממש לא...
נדב | 16-05-2022 16:22
אני ממש לא מסכים למה שהרב סתיו כתב, אבל, אתה מעוות או שלא הבנת. הרב סתיו לא אמר שהניתוח לשינוי מין הוא קדוש, אלא שדווקא מתוך הסיטואציה שהוא נמצא לשמור שבת זאת קדושה
18
הרבסתיו ושרלו ושאר...
דניאל | 16-05-2022 16:24
הרבסתיו ושרלו ושאר הערב רב שבכת שלהם..כבר מזמן הם בדהירה לעבר דת לא נודעת..מנסים לרצות את כולם..ממש הרב נוח...כך התחילו הרפורמים.נגד הזרם
19
מה לסתיו הנקרא...
גבי | 16-05-2022 17:37
מה לסתיו הנקרא רב וליהדות ? איזה מין רב זה שמתיר דברים כאלו ?
20
שרא ליה מריה...
פלוני | 16-05-2022 17:58
שרא ליה מריה לא רב סתיו
21
ס"א = סתיו אברהם = סטרא אחרא
ישראל לוין | 16-05-2022 18:19
קראתי מה שכתב אברהם סתיו והתפוצצתי. איך הוא מעז להגדיר החלפת מין כ'קדושה'! זה ההיפך הגמור של מה שכתוב בתורה ובהלכה. הוא הרבה יותר גרוע מרפורמי - הוא מרמה את הבריות. קורא לעצמו רב, ואומר שקדושה היא החלפת מין מאיש לאשה! נבלה עשה בישראל.
22
אנשים עפים על...
שלום ל. | 16-05-2022 19:00
אנשים עפים על עצמם. וכנראה גם רבנים.
23
במקןם לקרוא ציטוטים...
כריסטופר זקלין | 16-05-2022 19:17
במקןם לקרוא ציטוטים של הרב סתיו, קראו ישר את הדברים שלו באופן בלתי אמצעי ובלי פרשנויות של אחרים.
נכון, ואז תיווכחו כמה איומים הדברים שלו
אדיר בזק | 16-05-2022 19:42
כמה הוא מעוות את התורה ועושה ממנה - מהקדושה - צחוק ולעג.
24
חברים לא להתרגש מסתיו
אחד שמכיר | 16-05-2022 19:27
מדובר בבחור כושל, שלא הצליח להתקבל כמלמד לאף מוסד תורני נחשב (למביני עניין שימו לב שעד לא מזמן התפאר בדף הפייסבוק שלו שהוא נושא ונותן בישיבת הר עציון, ולפני מספר שבועות הטייטל נמחק באורח פלא). וגילה את הדרך העתיקה למשוך תשומת לב: לכתוב דברים פרובקטיביים. בפועל חוץ מכתיבה בדף פייסבוק ועיתון מקור ראשון שמונים כמה אלפי דתילוניים שבדרכם לעולם החילוני גם עוצרים שם - אין לו שום השפעה על אף בחור דתי. פשוט להתעלם. תראו שזה יגרום לו תסכול יותר מכל הקללות שבעולם
צודק 'אחד שמכיר'. יפה כתבת!!
אדיר בזק | 16-05-2022 19:41
אכן, אברהם סתיו הוא פרובוקטור מקצועי. כמו רוגל אלפר וגדעון לוי. זה מקצוע.
25
לא הבנתי את...
אי | 16-05-2022 19:38
לא הבנתי את תשובת הרב סתיו. אני לא מעמיק בתורה ואני יודע שאין שם עידוד לשינוי מין או לעידוד הקהילה . לא מוצא בסיפור שום דבר קדוש. הרצון לשמור תלוי בתשובתו של הרב?
26
ערבוב הזהויות
א"י בן-חורין | 16-05-2022 20:18
ר שרלו רוצה לומר שדתיהומוסקסואל הם עניין של זהות, עניין סוציולוגי. אבל הוא שוכח שכל הסיפור היהודי מתחיל מלך לך מארצך, וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך - ההתנתקות מהזהות הגיאוגרפית, הסביבתית והמשפחתית על מנת להגיע לתפיסת עולם אמיתית וכוללת. לכל אחד יש יצר והתמודדות, אך הבחירה להזדהות כבן הקהילה ולהפוך את זה לזהות היא דבר שפוגם ביכולת של האדם לראות את הדברים שהם מעבר למציאות הפרטית של קיומו.
27
קראתי מה שכתב אברהם סתיו - הוא רב דתל"ש
שלמה לביא | 16-05-2022 20:56
זה עתה קראתי את מה שכתב אברהם סתיו בפייסבוק שלו. מזעזע. למעשה הוא רב דתלש. זו ההגדרה הנכונה שלו. הוא כופר בתורה, הופך את ההלכה, מקדש את הטומאה. רק רב דתלש יכול לכתוב דברים כאלה.
28
תפסיקו להתייחס לבחור...
ד | 16-05-2022 21:45
תפסיקו להתייחס לבחור זה נוראי
29
כשהרב עובדיה יצא...
יוסי | 16-05-2022 21:46
כשהרב עובדיה יצא נגדו לא הבינו למה דיבר נגדו בחריפות. מסתבר שהוא ראה למרחוק
בנתיים הגורע...
אריק | 17-05-2022 18:47
בנתיים הגורע היא פיך טיפש עלוב
אין דרך...
מישהו | 17-05-2022 6:14
אין דרך ארץ בפני מסלפי תורה וכדאי שתחשוב טוב לפני שאתה פוער פיך כלפי מי שהזרת ברגלו גדולה מכל מה שתהיה אי פעם
, על שכמותך...
SJ | 16-05-2022 23:15
, על שכמותך נאמר כשאנשים קטנים עושים צל גדול סימן שהשמש שוקעת. ואין צורך להוסיף.
הרב עובדיה...
אפי | 16-05-2022 22:42
הרב עובדיה , גדול בתורה, אבל איש קטן עם פה ג'ורה. דיבר על הרב דוד סתיו ולא עת אברהם. הלוואי והרב עובדיה היה מגיע לקרסוליים של הרב סתיו בדרך ארץ .
30
פעם נכנס הבעשט...
לב | 16-05-2022 23:03
פעם נכנס הבעשט במעבה היער... בלשו אחריו תלמידיו וזה המראה שראו: רבם עומד למרגלות עץ גדול במיוחד מלא בענפים סבוכים ו... מטיח ראשו בגזע... שאלוהו תלמידיו: רבי מה המראה הזה אשר ראינו...? ענה: ראיתי כי לעתיד לבא, יקומו בישראל רע-בנים.... כמספר העלים שעל העץ... (העלים והסתיו...)????
31
סתיו הוא נאו-רפורמי לא מוצהר. זה הכל
אבנט | 16-05-2022 23:06
אקדמאי של תורה. לא תלמיד חכם.
32
קדושה זה להיות...
קדוש וטהור | 16-05-2022 23:11
קדושה זה להיות ההפך מכנעני. הקדושה הומצאה כדי להצדיק את כיבוש הארץ. אדם קדוש הורג כנענים ואת מי שפוגע בדגל שלו (פרשת המקלל). הטהרה הומצאה בבבל במהלך בית-שני.
33
כבר אמר צרציל...
חן ברג | 16-05-2022 23:58
כבר אמר צרציל זל . אל תתווכח עם טיפש . כי הוא יוריד אותך לרמה שלו ושם בטוח הוא מנצח אותך .
34
אברהם סתיו הוא...
ישורון | 17-05-2022 0:15
אברהם סתיו הוא ממציא הלכות מהבטן כדי לרצות ולהתאים תורה למציאות. טוב שהוא לא מתיר לאכול חזיר ולחלל שבת. מה זה לעומת עריות.
35
קדושה
ישראל צבי פרימור | 17-05-2022 0:28
הקדושה היא קדושת החיים. בזכותם מספרת הגמרא ביבמות על האפשרות שטומטום יעשה מעשים כדי לגלות את זכרותו. היכן בדיוק נאסר ניתוח לשינוי מין?
הכל מפורש בהרבה מקומות בתורה, אציין קצת מהם.
מקור | 17-05-2022 6:55
למי שלא יודע היכן האיסור לניתוח זה. כתוב בפסוק שקראנו בתורה בשבת שעברה. ובארצכם לא תעשו, מעוך וכתות ונתוק וכרות. כלומר לא לעשות שום פעולה המפסידה את אברי המין. וכן נפסק להלכה בשולחן ערוך אבן העזר, סימן ה' סעי' יא. ומבואר שם בשולחן ערוך שכל פעולה אפילו הקטנה ביותר מפעולות אלו, ואף במי שכבר הופסדו אברו מינו, אסור להמשיך להפסיד את השאריות, והכל אסור מן התורה.
36
דברים ברורים וקולעים!!! יישר...
אליעזר | 17-05-2022 0:57
דברים ברורים וקולעים!!! יישר כח גדול!!!
37
מה מצפים מטמבל...
אדיר | 17-05-2022 1:11
מה מצפים מטמבל כמו אבא שלו שלטומא הוא מחליף בקדושה מחפש כותרות ולא יודע מה הוא מדבר בכלל קלאק רב בושה שאנשים כאלו בכלל נקראים להביע דעה עקומה וזה כנראה מהבית
38
הקדושה בכלל רחוקה...
Gold | 17-05-2022 8:32
הקדושה בכלל רחוקה מעם ישראל כבר 2200 שנים מאז שהמציאו תורה שכאילו נקראת בעל פה מאז אין כלום
אל תאשים...
שאול | 18-05-2022 1:08
אל תאשים אף אחד במרחק שלך! תלמד ורק אחכ תגיב! כשאתה בור, אין לך זכות להגיב!
39
חחחח ממתי הסתיו...
דוד | 17-05-2022 8:51
חחחח ממתי הסתיו הזה קשור ליהדות מדובר ברפורמי על מלא עם סממנים נוצריים לקבל תעודת רב ולגדל פאות זו לא משימה מורכבת
40
מעניין מה סבו...
חמי | 17-05-2022 11:55
מעניין מה סבו הצדיק מזוועהיל חושב על פרי הביאושים הזה
41
אברהם סתיו הגן על הזמנתה של לוסי אהריש
אליעזר ברונר | 17-05-2022 18:19
הוא הופך כל טומאה לקדושה, טוען שהיהדות איננה מהות אלא רק סגנון. הוא גם התיר אוננות. האם הוא רב שומר הלכה? ממש לא. היזהרו מפניו. וחכו לחכמה הבאה שלו.
42
מדהים כמה בורות...
משה | 17-05-2022 20:54
מדהים כמה בורות כמה טמטום ואפסות יש בדת בכלל וביהדות הרבנית בפרט. ליבי ליבי על כל אדם שמבטל את המהות האנושית שלו בפני טקסט שנכתב לפני 2500 שנה ומייצג תרבות ומוסר של לפני 2500 שנה. תתבגרו. אין חבר דמיוני. עם ישראל לא קדוש. לא נבחר על ידי אף אחד מה שקוראים לימוד תורה אינו לימוד ואינו תורה וההתפלפלות היא במקרה הטוב דקדוקי עניות בעניינים טפלים במקרה הרע פשוט טימטום
לא ראוי
מקום | 18-05-2022 21:41
לא ראוי לאשר בעיתון דתי
43
אוי ליהדות אם...
ירמיהו | 17-05-2022 22:12
אוי ליהדות אם הרב סתיו והרב שרלו הם המודלים.
הבעיה מתחילה...
שאול | 18-05-2022 1:06
הבעיה מתחילה כשאתה נותן לו את התחושה כשאתה קורא לו הרב.
אברהם סתיו קיבל...
שאול | 18-05-2022 1:05
אברהם סתיו קיבל סיבוב והוא לא רלוונטי. נמצא בתחפושת ומצפה שנקבל את דברו בגלל מראהו. יש לא מעט אנשים בהיסטוריה היהודית שנראו כצדיקים ובסופם התברר כי היו רשעים גדולים!
44
חזק וברוך הרב...
יקיר לוי | 17-05-2022 22:22
חזק וברוך הרב שילה
45
כמה פרומות!!! וחלק...
נמאס | 18-05-2022 21:28
כמה פרומות!!! וחלק מהן דוחות בעע
46
נגד הזרם, זה...
שלי | 19-05-2022 6:50
נגד הזרם, זה בעד חשיבה עצמאית שבבסיסה יש ערכים אנושיים ולכן ההגדרה קדושה מתאימה.
47
שלכת ה"סתיו"
נאמן | 19-05-2022 10:16
שלכת הסתיו
48
צודק! יישר כוח!...
איתמר | 19-05-2022 10:25
צודק! יישר כוח!
49
נמאסתם כבר עם...
חיה | 19-05-2022 13:18
נמאסתם כבר עם הקדושה שלכם. לכל מי שמניח כפה על ראשו אתם קוראים צדיק או קדוש. להזכיר לכם כמה צדיקים וקדושים שכאלה כמו משי זהב וולדר? מספיק כבר ים הצדיקות המזוייפת והקדושה המזוייפת. פשוט תהיו בני אדם שחושבים טוב עושים טוב ולא שונאים את ני שלא נראה כמותכם, מדבר כמותכם ומתלבש כמוכם. די צאו לנו מהאוכל מהקבורה מבתי החולים מהנישואים ועוד ועןד!
50
לא נראה לי...
נילי כץ | 20-05-2022 10:52
לא נראה לי שאתרום יותר לקבוצה הליברלית הזאת הרחקתם לכת,קדושה!!!בושה!!!
51
הרי יש זרם של קדושה ולעומתו יש זרם של ביוב!
נגד איזה זרם ללכת?? | 01-11-2022 16:56
חשיבה שטחית או אג'נדה?