הרצוג על השותפות של רע"מ בקואליציה: "תהליך טבעי"

הרצוג על השותפות של רע"מ בקואליציה: "תהליך טבעי"

הנשיא הרצוג מתייחס לשותפות בקואליציה של רע"מ: "תהליך הטבעי של השתלבות גורמים מהחברה הערבית ליד שולחן מקבלי ההחלטות". לגבי ההפסד בבחירות 2015: "כאבתי את התוצאה הזו"

author-image
הרצוג על השותפות של רע"מ: "תהליך טבעי"
  צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

בראיון חג שיתפרסם ביום העצמאות, מתייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג בעיתון "ישראל היום" להתרחבות הסכמי השלום לעוד מדינות במזרח התיכון.

"הסעודים צריכים להצטרף למשפחת הסכמי אברהם, ובהחלט אשמח להגיע בעתיד למפגש גלוי בסעודיה, תהליך ההצטרפות לא תלוי רק בישראל, אלא גם בתהליכים הפנימיים בסעודיה וביחסי סעודיה־ארה"ב".

בהקשר למשבר הפוליטי בישראל מאז שנת 2019, הרצוג אומר: "אעשה הכול כדי לתרום ליציבות, לא בראייה פוליטית של מי יוביל, אלא בהבטחת תהליך פוליטי בריא. אי יציבות משפיעה ישירות על איכות חיינו, על יוקר חיינו ועל חינוך ילדינו".

בנט, לפיד וגנץ (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ')

"כאבתי את התוצאה הזו באופן אישי"

הנשיא נשאל מה דעתו על שילוב מפלגות ערביות בקואליציה: "זו שאלה פוליטית, אבל התהליך הטבעי של השתלבות גורמים מהחברה הערבית ליד שולחן מקבלי ההחלטות היה צפוי על ציר הזמן, וצריך לאפשר לשילוב הזה לקרות גם בצמרת. זה תהליך שקורה בכל האומות".

עוד באותו נושא

נתניהו מעדיף ממשלה בראשותו – או בחירות


90

בנוסף התייחס הרצוג לתחושותיו לאחר הפסדו בבחירות 2015 לנתניהו: "הפרק הזה מאחוריי, סגרתי אותו בתוך בקבוק וזרקתי לים – במובן זה שאני לא נוטר טינה, ומבין שהייתה תוצאה לגיטימית שכיבדתי אותה."

נתניהו הרצוג, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

"כאבתי את התוצאה הזו באופן אישי, אבל המשכתי הלאה, גם אם מדי פעם מבליח לי משהו בתת־מודע. היום אני במקום אחר, גם בתפקוד הפוליטי. אני לא יכול להיות מחנאי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עוד זבל חלאה...
מוסד הנשיאות מיצה את עצמו מיותר ולא ראוי,חוץ מביזבוז כספי ציבור לא עושים שם כלום, הנוכל בוזי מנצל את התקציבים ומטייל בעולם,ובתי מלון ופמליה מיותרים לחלוטין,לסגור לסגור לסגור, | 02-05-2022 8:46
עוד זבל חלאה אתה לא שייך לעם היהודי חתיכת זבל אתה לא יכול להיות במישרה הזאת כי אתה נוכל ביחד עם ברק הפדופיל שמרתה על זכות השתיקה בחקירות של העמותות של סוחר הסמים מספר אחד במדינה הנוכל ברק ימח שימך ושמו שני נבלות שמיתפלל שתיכרתו לאלתר מהיקום, מושחתים,אתה צריך לצאת מהבית של הנשיאים,אתה לא ראוי,וכל המבנה והעובדים ממש מיותרים ולא צריכים לבזבז כל שנה 65,000,000 ₪ על אחזקת נוכל וכל מה שמיסביב,יש לסגור מיותר לחלוטין כל המוסד המבזבז ולא מועיל,נהנתן זבל, תיקח את עבאס ותן אותו לילדות או לנכדות שלך חוצפן ארור,
2
שמור על זכות...
יהושע | 02-05-2022 8:50
שמור על זכות השתיקה החשוד מכמות ברק..
3
בוז'
ש | 02-05-2022 8:52
אתה נשיא פוליטי שתומך במפלגה שרוצה להשמיד את המדינה-סבא שלך ואבא שלך זועקים מהקבר-לא ציפו שאחד מבני המשפחה שלהם יתמכו במפלגה שרוצה להשמיד את המדינה שעליה הם נלחמו.
4
גם ללכת לעשות...
זלמן | 02-05-2022 9:45
גם ללכת לעשות צואה זה תהליך טבעי וגם מוות זה תהליך טבעי, השאלה לאיזה תהליך טבעי אתה מתכווון, טבעי של הגויים של מדינת כל אזרחיה, או טבעי יהודי השלטון הוא של עם ישראל.
5
הרצוג ,תאמין שאם...
עליה. | 02-05-2022 10:16
הרצוג ,תאמין שאם משרת הנשיא, הייתה מחוייבת בבחירות ישירות של העם ,היום היית יושב בביתך הפרטי . איש לא היה בוחר בך ,ובכלל נמאס לנו מנשיאים שמתערבים בפוליטיקה ברגל גסה.
6
לך הביתה מושחת...
אזרח שמשלם הרבה מיסים וטפילים נהנים ללא הפסקה,על חשבוננו, | 02-05-2022 14:40
לך הביתה מושחת לא חיבים להחזיק מוסד עם עלויות גבוהות בשביל יצור עלוב ולא ראוי,כל הבנין,וכל מי שנימצא שם מיותרים,וחבל על כספי ציבור שמיתבזבזים ללא הפסק,