מבחן טעימה: אוזני המן ללא גלוטן - לא מה שחשבתם - סרוגים

מבחן טעימה: אוזני המן ללא גלוטן – לא מה שחשבתם

פורים בפתח וזה אומר שזו עונת האוזני המן. למרות שמדובר במאכל שאין לו יחסי ציבור מי יודע מה, גילינו שיש אוזני המן ללא גלוטן שיגרמו לכם להתאהב במאכל המסורתי

author-image
מבחן טעימה: אוזני המן ללא גלוטן - לא מה שחשבתם
  (צילום: אמיר מנחם)

אוזני המן הם ללא ספק מאכל החג שיש לו את התדמית הגרועה ביותר מבין מאכלי החגים. קל וחומר כשמדובר באוזני המן ללא גלוטן. בכל זאת, מדובר בעוגיה שהיא בסך הכל בצק פריך בצורת משולש, עם קצת ממרח במקרה הטוב, ופרג במקרה הניתן לויכוח.

שלחנו נסיינית צליאקית לטעום אוזני המן של 3 חברות שונות, שמתחייבות שהעוגייה שלהן היא הטעימה מכולן, והמסקנה שלנו מהמבחן היא שמסתבר שכל השנים האלו לגמרי פספסנו. אין שום קשר בין המאכל הדלוח והיבשושי שמקבלים בגן לבין העוגיות הנימוחות שנהננו מהן עכשיו.

ביגה

רשת ביגה מציעה כל השנה מאפים ומאכלים מותאמים לחולי צליאק. כמעט בכל סניף יש מקרר מלא מוצרים שהסועדים יכולים לרכוש הביתה כמו לחמניות, תחתיות לפיצה ועוגות שונות. לקראת פורים הרשת מציעה מארזים של אוזני המן במילוי שוקולד, פרג, תמרים וחלבה.

(צילום: אמיר מנחם)

אנחנו ניסינו את השוקולד והפרג הקלאסי. מה שהפתיע אותנו לטובה זה שהעוגיות שמנמנות וממש לא התקמצנו בהן על מילוי. הנסיינית אהבה מאוד את מילוי השוקולד, וכשעברה לאכול את מילוי הפרג, היא גילתה שמחכה לה חבילת אוזני המן ממולאים שוקולד. מבולבלים? מסתבר שגם היא, כי העוגיה הראשונה שאכלה מתוך מחשבה שמדובר במילוי שוקולד משובח – היתה ממולאת בפרג!

אי אפשר להחמיא לפרג יותר, הטעם עמוק ושוקולדי, ואפילו הילדים נהנו ממנו וחשבו שמדובר בשוקולד שהם אוהבים.

לסיכום: בצק עבה ונהדר, מילוי משובח.

בליקמח

מאפיית הבוטיק נמצאת ברמת החייל בתל אביב, והיא בעצם גן עדן לכל מי שנמנע מגלוטן. חולמים על סינבון ללא גלוטן? או על סמבוסק ראוי? זה המקום בשבילכם. כל המאכלים שצליאקים רק חולמים עליהם נמצאים שם, והכל מבוסס על קמחי מקור בריאים ולא מעובדים.

(צילום: בליקמח)

לקראת פורים המאפייה מציעה אוזני המן ללא גלוטן ממולאות בשוקולד, תמרים ופרג, ובשבוע הבא יהיו גם מגה אוזני המן על בסיס בצק שוקולדצ'יפס. הבצק קראנצ'י והטעם חמאתי עמוק. הפרג נהדר, ומיועד בעיקר למבוגרים חובבי המאכל, מילוי השוקולד הוא נוטלה שתמיד מנצחת, וגם התמרים הולך נהדר.

אנחנו הבנו שמאכל החג הוא רק תירוץ לביקור במאפייה, ויצאנו משם בשלל רב כשרכשנו לחמים ומאפים שיספיקו לנו לחודש הקרוב לפחות. ביקור חובה.

לסיכום: העוגייה היא רק תירוץ, אבל אחלה של תירוץ!

KAZZE

בית הקפה הירושלמי הוא מקום אידיאלי לבילוי לנמנעים מגלוטן וגם למי שלא – מדובר בבית קפה שכולו ללא גלוטן, ולא מפחדים להציע בו מאכלים על בסיס בצק, פשוט בצק נטול. אנחנו כבר התענגנו על הניוקי עננים שלהם, וגם על הפיצה, הפסטה והעוגות, כך שהנחנו שגם אוזני ההמן שלהם הן הימור בטוח.

(צילום: סרוגים)

טעמנו שני מילויים: שוקולד ונוגט, ואין ספק שיש כאן מנצח ברור. מילוי הנוגט הוא לא פחות מגאוני, השילוב של בצק חמאתי עם המילוי האוורירי והעמוק הזה פשוט מוצלח. העדות הטובה ביותר לעניין היא ששלושת המארזים שהגיעו למשרדי מערכת סרוגים התחסלו תוך פחות מ-5 דקות, כשרק אחת מחברות המערכת היא צליאקית. כולם הסכימו שהמוצר טעים יותר מכל אוזן המן "רגילה" שאכלו אי פעם.

לסיכום: אם אתם מתלבטים על מה ללכת – אין ספק שזה הנוגט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עוד פרסומת סמויה להשגחת צהר
משה דוידוב | 14-03-2022 11:49
קזה בהשגחת צהר, עשיתי פרצוף מופתע. האם סרוגים מקבלים כסף מצהר בשביל הכתבה הזו?