"זה כמו מה שקרה לכם במלחמת יום כיפור" - סרוגים

"זה כמו מה שקרה לכם במלחמת יום כיפור"

שגריר אוקראינה בישראל עדכן כי הוא שוחח עם השרה שקד וביקש ממנה כניסה חופשית לפליטים, והשווה את המצב למלחמות קשות בהיסטוריה: "במלחמת העולם השנייה היה מצב דומה"

"זה כמו מה שקרה לכם במלחמת יום כיפור"
  קרדיט: יחצ

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קרוניצ'וק, מתאר את המציאות הקשה במדינתו בעקבות הפלישה הרוסית במושגים ישראלים.

קרדיט: יחצ

"מה שאנו חווים היום דומה למה שישראל חוותה במלחמת יום הכיפורים", טוען קרוניצ'וק. "אל תחפשו היגיון במה שמתרחש באוקראינה, אין שם היגיון, יש מתקפה ברברית של האויבים שלנו ורצח עם. מספר הקורבנות מגיע לאלפים על אלפים. אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים. במלחמת העולם השנייה היה מצב דומה".

עוד באותו נושא

לקבל את העליה מאוקראינה בלי עוויתות של; מיהו יהודי


21

"המצב במריופול דומה למה שאתם מכירים מחאלב שבסוריה. אני לא יודע אם אתם יודעים אבל הם הביאו קרמטוריומים ניידים כדי להסתיר את מספר ההרוגים באוקראינה. אני לא האמנתי. סנקציות הן טובות אבל זה יקח זמן. אנחנו צריכים שמרחץ הדמים יסתיים מיד".

השגריר דחק שוב בישראל להעניק סיוע לאוקראינים, גם צבאי: "אנו מבקשים סיוע בכל התחומים. ישראל היא חברה קרובה שלנו, ואנחנו מצפים ממנה לסיוע רב – כולל בנשק הגנתי וציוד להגנה עצמית כמו קסדות. אנחנו צריכים סיוע עכשיו. לא בעוד כמה שבועות – עכשיו. אם לא חוסמים את המתקפות הרוסיות אז מסייעים לפשעים נגד האנושות. אני קורא לאנשים הישראלים שמפגינים סולידריות – הפסיקו את העסקים עם רוסיה".

בתוך כך, ציין שגריר אוקראינה קורניצ'וק כי ישוחח עם שרת הפנים איילת שקד ויבקש ממנה לאפשר כניסה חופשית לפליטים אוקראינים. זאת כאשר על פי רשות האוכלוסין וההגירה, מפרוץ המלחמה ועד היום הגיעו 3,456 נוסעים ומתוכם סורבו 151.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השגריר הזה חצוף ולא מכיר את ההיסטוריה
אורן | 08-03-2022 18:06
מקווה שלפחות כאן שקד תוכל לעמוד על האינטרס הישראלי...