בטורקיה מאשרים רשמית: בקרוב הרצוג יבקר במדינה - סרוגים

בטורקיה מאשרים רשמית: בקרוב הרצוג יבקר במדינה

בהודעה משותפת שיצאה מבית הנשיא ומשרד החוץ, דווח על ביקור היסטורי של משלחת טורקית בכירה בישראל, כחלק מההכנות לביקורו של הנשיא הרצוג בטורקיה

author-image
בטורקיה מאשרים רשמית: בקרוב הרצוג יבקר במדינה
  נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

בישראל מאשרים: ‏הטורקים הודיעו הבוקר (שלישי) כי סגן שר החוץ הטורקי ויועצו של ארדואן, שהיה מעורב במגעים לשחרור הזוג אוקנין, יגיעו ארצה בימים הקרובים. בנוסף, בטורקיה אישרו הבוקר (שלישי) באופן רישמי כי הנשיא בוז'י הרצוג יבקר במדינה בתאריכים 9-10 במרץ. טרם אושר הדיווח מהצד הישראלי.

עוד באותו נושא

יהיה מפגש? הרצוג וארדואן שוחחו על האפשרות


4

כזכור, הרצוג וארדואן שוחחו פעמיים בטלפון מאז כניסתו לתפקיד הנשיא ביולי האחרון. השיחה הראשונה נערכה כשבוע אחרי השבעתו של הרצוג, ובמהלכה ארדואן בירך את מקבילו הישראלי לרגל תחילת תפקידו החדש.

בנובמבר האחרון הרצוג שוחח שוב עם ארדואן, זאת אחרי שחרורם של נטלי ומורדי אוקנין שנעצרו בטורקיה והואשמו בריגול. ארדואן הדגיש בשיחה את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון.

משלחת טורקית בכירה

בהודעה הרישמית נכתב: משלחת רשמית בכירה מטורקיה תגיע השבוע לישראל כחלק מההכנות לביקור המתוכנן של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ובמטרה לדון ביחסים בין המדינות. המשלחת הטורקית כוללת את הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, ואת סגן שר החוץ התורכי סאדת אונאל. במהלך הביקור ייפגשו השניים עם מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז, עם מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי ועם בכירים במשרד החוץ ובבית הנשיא.

עוד באותו נושא

מחווה פרטית: הרצוג בפגישה אישית עם בן זאיד

ביקור המשלחת הבכירה הינו ביקור גומלין לביקורו של מנכ״ל משרד החוץ אושפיז, בתורכיה בדצמבר 2021 במהלכו החל השיח על ביקור הנשיא והיחסים בין שתי המדינות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אקטיויזם
DR | 15-02-2022 17:47
ישראל צריכה לפתוח נציגות כורדית בירושלים ולהכיר בשואה הארמנית