מסתמן: זה התאריך לפגישה של ארדואן והרצוג בטורקיה - סרוגים

מסתמן: זה התאריך לפגישה של ארדואן והרצוג בטורקיה

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי הנשיא יצחק הרצוג צפוי לבקר בטורקיה בתחילת חודש פברואר, כשהשניים ייפגשו בארמון הנשיאותי באנקרה. בירושלים ואנקרה דנים כעת על פרטי הביקור המתוכנן

מסתמן: זה התאריך לפגישה של ארדואן והרצוג בטורקיה
  (צילומים: סהריי ליודקביץ'\שאטרסטוק, יונתן זינדל\פלאש 90)

נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לבקר בטורקיה כבר בחודש הבא, כשבירושלים ואנקרה דנים כעת על תאריך סופי לביקור. בינתיים, הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן אמר הלילה (חמישי) כי השניים ייפגשו במהלך הביקור המדיני, כשהתאריך המסתמן יהיה "במחצית הראשונה של חודש פברואר" – כלומר, בשבועיים הקרובים.

בשלב הזה עדיין לא ברור כמה זמן ייערך ביקורו של הרצוג, וכן מה סדר היום יהיה – מלבד הפגישה של שני הנשיאים בארמונו של ארדואן. הרצוג יהיה הבכיר הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה זה שנים רבות, והפגישה מגיעה כחלק מהמאמצים של טורקיה לשקם את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל אחרי שנים רבות של נתק.

עוד באותו נושא

היסטוריה: הנשיא הרצוג ייצא לביקור באמירויות


4

כזכור, הרצוג וארדואן שוחחו פעמיים בטלפון מאז כניסתו לתפקיד הנשיא ביולי האחרון. השיחה הראשונה נערכה כשבוע אחרי השבעתו של הרצוג, ובמהלכה ארדואן בירך את מקבילו הישראלי לרגל תחילת תפקידו החדש. בדוברות בית הנשיא אמרו כי "הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה".

עוד ציינו כי "למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו-צדדי בין המדינות הוא להרחיב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים ביניהן. הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-טורקיה".

בנובמבר האחרון הרצוג שוחח שוב עם ארדואן, זאת אחרי שחרורם של נטלי ומורדי אוקנין שנעצרו בטורקיה והואשמו בריגול. ארדואן הדגיש בשיחה את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון. הרצוג מצדו ברך על הכוונה שתורכיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי – והשניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בני
נועם | 23-02-2022 6:13
בני גנץ נגד ארדואן
2
הרבי
נועם | 23-02-2022 6:13
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף