לפני ביקור הרצוג: שר החוץ הטורקי בתמיכה בפלסטינים - סרוגים

לפני ביקור הרצוג: שר החוץ הטורקי בתמיכה בפלסטינים

לפני ביקורו הצפוי של הנשיא הרצוג בטורקיה, שר החוץ מבלוט צ'בושולו הבהיר היום כי "כל צעד שננקוט בנוגע ליחסים עם ישראל לא ייעשה על חשבון מחויבותנו להקמת מדינה פלסטינית"

לפני ביקור הרצוג: שר החוץ הטורקי בתמיכה בפלסטינים
  שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו (צילום: שאטרסטוק)

רגע לפני ביקורו הצפוי של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה, שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אמר היום (שלישי) כי למרות התחממות ביחסים עם ישראל, טורקיה עדיין נותרה מחויבת לפלסטינים.

עוד באותו נושא

יהיה מפגש? הרצוג וארדואן שוחחו על האפשרות


4

"העמדה שלנו ברורה – אנחנו לא נתפשר על מחויבותנו להקמת מדינה פלסטינית" אמר צ'בושולו במהלך מסיבת עיתונאים שערך באנקרה עם שר החוץ של פינלנד פקה האוויסטו. עוד הבהיר כי "כל צעד שננקוט בנוגע ליחסינו עם ישראל, כל נורמליזציה, לא ייעשה על חשבון הפלסטינים, כמו שעשו מדינות אחרות" – כשהוא עוקץ במרומז את איחוד האמירויות ובחריין על כינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם.

לדבריו, "עוד קצת נורמליזציה ביחסים יכולה גם לחזק את התפקיד שטורקיה תשחק בקידום פתרון שתי המדינות, בתור מדינה שתהיה בקשר עם שתי המדינות. אבל אנחנו לעולם לא נחזור בנו מעקרונות היסוד שלנו".

כאמור, דבריו של צ'בושולו באים על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה בחודשים האחרונים. בתחילת השבוע דווח כי נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שוחחו טלפונית, כשבין השאר השניים דנו על האפשרות שייפגשו בקרוב. עוד לפני השיחה הטלפונית, ארדואן אמר בתקשורת המקומית כי הרצוג יגיע לביקור ראשון בטורקיה, ייתכן שכבר בתחילת חודש מרץ.

בשלב הזה עדיין לא ברור כמה זמן ייערך ביקורו של הרצוג, וכן מה סדר היום יהיה – מלבד הפגישה של שני הנשיאים בארמונו של ארדואן. הרצוג יהיה הבכיר הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה זה שנים רבות, והפגישה מגיעה כחלק מהמאמצים של טורקיה לשקם את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל אחרי שנים רבות של נתק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה הבעיה?
צבועים נמאסתם | 08-02-2022 18:02
גם החליפ החלול וגם חלק גדול מהממשלה והקואלציה ההזויה הזו תומכים בפלשתינאים? למה אחיהם המוסלמים לא יתמכו בהם? למה שיהיו יותר פרו יהודים מלפיד וחבריו? בישלתם? אכלתם...
2
ובטח הנשיא הרצוג...
יוסי המזמר | 09-02-2022 17:25
ובטח הנשיא הרצוג יגיד להם שאנחנו נתמוך בהקמת מדינה לכורדים בחלק של טורקיה ????????
3
שר החוץ הטורקי...
ממי, | 09-02-2022 22:55
שר החוץ הטורקי לא עושה דבר בלי תיאום עם ארדואן, אלא אם הוא רוצה להגיעלגן עדן. זו פגיעה בכבודנו הלאומי, לכן הנשיא צריך לבטל את הביקור. במזרח התיכון הכבוד מאוד חשוב. המדינות הערביות האחרות צופות.