משגיחים עם מדים: הרב בן דהן יוזם משטרת כשרות - סרוגים

משגיחים עם מדים: הרב בן דהן יוזם משטרת כשרות

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יוזמים הצעת חוק לפיה מהיום יקבלו פקחי יחידת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל סמכויות פרקטיות בפעילותם למניעת מקרים של הונאה בכשרות

author-image
משגיחים עם מדים: הרב בן דהן יוזם משטרת כשרות
  הרב אלי בן דהן. למנוע הונאות בכשרות (צילום: פלאש 90)

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יוזמים הצעת חוק לפיה מהיום יקבלו פקחי יחידת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל סמכויות פרקטיות בפעילותם למניעת מקרים של הונאה בכשרות.

הצעת החוק הממשלתית שאותה מגיש סגן השר הרב בן דהן מגיעה בעקבות תלונות רבות על חוסר יכולתם של הפקחים לפעול נגד ההונאה בכשרות בשל מחסור בסמכויות אכיפה. בדברי ההסבר של ההצעה נכתב כי " ברבנות פועלת זה 14 שנים יחידה שנועדה לאכוף את החוק האמור, אולם סמכויותיהם של עובדי היחידה לא הוסדרו עד כה בחוק איסור הונאה בכשרות כלל, ועל כן פעילותם מתבצעת באמצעות סמכויות…באופן מוגבל ביותר."

על פי הצעת החוק יוסדרו סמכויות פיקוח שיינתנו למפקחים לצורך מילוי תפקידם ובכלל זאת, סמכות לדרישת הזדהות, סמכות לדרוש מסירת ידיעות, נטילת דגימות, סמכות כניסה לבתי עסק ונטילת תעודת הכשר שאינה בתוקף.

בנוסף הצעת החוק מסדירה סמכויות אכיפה שיינתנו למפקחים כאשר התעורר חשד לביצוע עבירה ובכלל זאת, סמכות חקירה, וסמכות לתפיסת חפצים הקשורים לעבירה כמו שוטרים.

כחלק מסמכויות האכיפה לפקחים קובע החוק חובת הזדהות על המפקחים בעת מילוי תפקידם באמצעות תג מזהה ומדי מפקח.

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן אומר כי מדובר בהצעה הכרחית ונחוצה שבאה לעשות סדר באכיפת הונאה בכשרות ולהחזיר את האמינות לתחום הכשרות. "עד היום נאלצו המפקחים להתמודד עם מחסור בסמכויות וכתוצאה מכך הפכו לחלשים בעיני עברייני הכשרות שחמקו ללא עונש. הצעת החוק נועדה לתת כלים לפקחים להילחם באופן אפקטיבי בתופעת הונאת הכשרות ובעברייני הכשרות."

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר: "אני מאמין שכל אדם בישראל בין מי שהכשרות חשובה לו ובין מי שפחות, מבין את הצורך ביושרה כלפי אזרחים המבקשים כשרות ונופלים קורבן להטעיות.יבורך סגן השר על עזרתו בנושא."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו