הרב אברהם סתיו, שנו של הרב דוד סתיו, מגיב למתקפה של הרב יצחק יוסף נגד אביו ואומר כי הגיע הזמן להתעכב גם על סגנון הדיבור ולא רק על המהות.

כזכור, בשיעורו השבועי שנשא אמש, תקף הרב יוסף את רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא ואמר כי הוא עושה אותה כדי לרצות את הרב סתיו. לאורך דבריו הרב יוסף לא השתמש בתואר רב וכינה את הרב סתיו "דוד סתיו".

הרב הראשי דיבר על היחס של אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כלפי הרב סתיו ואמר: "שימו לב, מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר במילים כאלו קשות, מרן פעם דיבר על איזה רב עיר, אמר עליו שהוא רשע? אמר עליו שאין לו יראת שמיים? שהוא מסוכן ליהדות? מעולם. הרב כיבד, אך פה לא. פה הרב הוריד את הכפפות. מי יודע איזה חורבן זה יביא".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הרב יוסף (צילום: דר וסוחרת)

כאמור, בנו של הרב סתיו הגיב לדברים ואמר: "זה מהותי מבחינתנו. וחשוב לי לומר את זה בצורה מאד ברורה. כי כל פעם שאני, או מי מן המגזר, אומר משהו על הסגנון וצורת השיח יהיה מי שיאמר שאנחנו מתמקדים בטפל".

"אבל בעיניי זה לא טפל. ולא משנה אם מדובר בהתקפות מילוליות על חברי קואליציה ואנשי תקשורת שזורקים מדי פעם מילה בשבח הממשלה. או אם מדובר ברב יצחק יוסף, שהחליט לחגוג בדרשה האחרונה שלו על ההתבטאויות האומללות של אביו זצ"ל כלפי אבא שלי. ("מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר מילים כאלה קשות", ציין הרב יוסף, "מעולם הרב כיבד". כאילו ששכחנו איך הרב עובדיה אמר על הרבי מליובאוויטש שדבריו הם דברי כפירה, ועל הרב משה שטרנבוך שהוא שוטה, בהמה ולא נורמלי)".

"ובכל מקרה כזה אני רוצה לומר שמבחינתי עוצרים עכשיו הכל. שוברים את הכלים ולא משחקים. ובכלל לא מעניין על מה היה הוויכוח. כי תבינו, זה לא שולי בעינינו. זה הדבר עצמו.  הפרטים המדוייקים של מתווה הכשרות או של מתווה הכותל הם חשובים מאוד, בדיוק כמו ההלכות הספציפיות שנחלקו בהן תלמידי רבי עקיבא רגע לפני שהושמדו במגיפה".

"אבל אלו המילים שיוצאות לנו מהפה, המילים שהתרגלנו כבר לשמוע, שיעצבו לנצח את סוג החברה שבה נחיה. והן אלו שעשויות להותיר בסוף הקרב חברה שכבר לא מוצאת מה מחבר אותה, גם אם איכשהו יימצא פתרון שיסגור את הפינה של הכשרות או של הכותל".

"איך הולך המדרש הזה שאבא שלי כל כך אוהב לצטט? "חבור עצבים אפרים, הנח לו" – כשישראל מתחברים, אפילו לעבודה זרה, אין הקדוש ברוך הוא מזיק להם, אבל משחלק לבם – עתה יאשמו".