היום (חמישי) נחגג ברחבי העולם יום הרווקים הסיני, אחד מימי המכירות וההנחות שיש בחודש נובמבר, שידוע כחודש הקניות הגדול. אז מה הסיפור של היום הזה?

שופינג

יום הרווקים הסיני מצויין מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת בכל שנה ב11.11, משום שהספרה 1 מסמלת את הרווקות. אחד מהדרכים לציון החג בסין, הוא ההנחות הרבות, שבכל העולם התלהבו לראות ולהינות מהן, אך זהו אינו המנהג היחיד של היום הזה.

היום יערכו בסין מיליוני בליינד-דייטים, על מנת לצמצם את תופעת הרווקות. לקראת היום, סינים רבים משתדלים להכיר בין חברים שלהם, על מנת לייצר כמה שיותר חתונות. לעומת הרצון לעודד זוגיות, באוניברסיטאות רבות ברחבי המדינה הרווקים דווקא נהנים היום מרווקותם, בשלל מסיבות שמיועדות לרווקים בלבד, ומחולקות למגדרים.

דייט בסין (צילום: שאטרסטוק)

זהו היום בו מתבצעות הכי הרבה עסקות אינטרנטיות, ובסכום הכי גדול. ב-2019 הרכישות דרך שלושת האתרים הגדולים ביותר בסין: עליבאבא (המוכר בישראל בשם עליאקספרס), Tmall וטאובאו הסתכמו ב-38.3 מיליון דולרים.

נובמבר סייל

יום הרווקים הסיני הוא אינו יום המכירות היחיד בחודש הזה. נובמבר הוא חודש הקניות הגדול, כשרק ביומיים האחרונים צויין בישראל שופינג IL, ובעוד שבועיים יצויין הבלאק פריידיי, בו צפויות להיות הנחות משמעותיות באתרים אמריקאים כמו אמאזון, וH&M. מיד אחרי הבלאק פריידיי מגיע הסייבר מאנדיי, יום שני שגם בו ממשיכות ההנחות.

אנחנו במערכת סרוגים תרבות ממליצים לא להתפזר, ולקנות רק את מה שבאמת צריך.