"שירות עם שליחות": היריד המיוחד של החמ"ד - סרוגים

"שירות עם שליחות": היריד המיוחד של החמ"ד

כנס 'שֵׁרוּת עִם שְׁלִיחוּת' נערך השבוע לתלמידות כיתות "א י"ב בחינוך הממלכתי דתי. ביומיים התלמידות קיבלו חשיפה לשירות הלאומי אזרחי כחלק מתוכנית הכנה חברתית אמונית לשירות

author-image
"שירות עם שליחות": היריד המיוחד של החמ"ד
  (צילום: אינטלקט)

אחרי שנה של הפסקה, בחמ"ד חידשו השנה את המסורת של כנס 'שֵׁרוּת עִם שְׁלִיחוּת' לכיתות י"א י"ב בחינוך הממלכתי דתי, המאפשר להביא חשיפה לשירות הלאומי אזרחי כחלק מתוכנית הכנה חברתית אמונית לשירות; 'תיקון עולם' לבת הדתית.

הכנס התקיים בשני ימים בבניני האומה בירושלים, בהובלת רשות השירות הלאומי-אזרחי, מינהל החינוך הדתי, אגף שירות לאומי ומינהל חברה ונוער במשרד החינוך וכלל יריד דוכנים ענק ומגוון של התחומים השונים במקומות השירות הלאומי והעמותות המפעילות. התלמידות קיבלו מידע רלוונטי ועדכני אודות התקנים השונים, שמעו שיחות מעוררות השראה מפי גב' יעל שבח ומהגב' חני ליפשיץ ונהנו ממיצג סיכום מרגש בו הועלה על נס פועלן של בנות השירות הלאומי בחזית האזרחית, החברתית והחינוכית.

(צילום: אינטלקט)

עוד הוצגו סיפורים מרגשים המדגישים את האחריות הגדולה והשינוי שהבנות מחוללות בחברה הישראלית במקומות שונים בארץ. בסיום האירוע נהנו הבנות מהופעה של הזמר והיוצר נתן גושן ומברכתו של הרב שמואל אליהו רב העיר צפת.

בימים אלו בוגרי ובוגרות החמ'ד מצויים בעיצומו של תהליך התמיינות למסגרות המשך ומלווים על ידי צוותי החינוך בבתי הספר על מנת לסייע בבחירת מסגרת המשך מיטבית. זהו נדבך נוסף בפיתוח זהות ציונית דתית של בוגרי ובוגרות החמ"ד.

(צילום: אינטלקט)

רוה"מ נפתלי בנט אמר בברכתו לבנות: "אני מודה לכן על ההחלטה לעשות מעשה ציוני, לתרום לחברה ולמדינה במסגרת השירות הלאומי ומאחל שתדעו לבצע את הבחירה הנכונה לקראת תקופה כל כך חשובה ומשפיעה בחיים שלכם".

שרת החינוך דר' יפעת שאשא ביטון, "קהילת המתנדבות והמתנדבים בשירות הלאומי הפכה לסמל ומופת בנוף החברתי של מדינת ישראל. האמונה בחשיבות של השירות למען הכלל התפיסה של סולידריות חברתית והרצון להקל על הקהילה היא תמצית השירות ההתנדבותי. מגוון האפשרויות להתנדבות בחינוך מטביע חותם על כל תחומי חיינו. בנות יקרות, אתן מסבות גאווה וכבוד לכולנו. מוקירים את פועלכן המבורך, את הכח הצעיר והנפלא שלכן. הנכן החוסן החברתי של מדינת ישראל'.

ראובן פינסקי, מנכל הרשות לשירות לאומי אזרחי, "השירות הלאומי והאזרחי הולך ותופס מקום בחברה הישראלית כחוד החנית של החוסן הלאומי האזרחי. למעלה משמונה עשרה אלף מתנדבות ומתנדבים בחברה, בחינוך, בבריאות ברווחה ובכל מקום בהם הם נדרשים".

שוש נגר, מ"מ ראש מינהל החמ"ד, "היריד הוא עוד תחנה בדרך המאפשרת לתלמידות להיחשף למגוון האפשרויות המצוינות בשרות בהתאמה לחוזקותיהן וכישוריהן.כל בת הבוחרת בשרות משמעותי זוכה לקיים התפילה "לתקן עולם במלכות שדי" הבחירה בשרות לאומי אזרחי משמעותי היא בחירה להיות חלק משרשרת ארוכה של נתינה וראיית הזולת. ערכי הדאגה לאחר ולקיחת אחריות על הכלל, הם אשר היוו תמיד בסיס איתן לשמירה על הזהות היהודית לאורך הדורות והבנות זוכות להמשיך השרשרת החשובה. כל בת בתרומתה ובמעשיה זוכה להיות שותפה ביצירת חברת מופת".

(צילום: אינטלקט)

שושי שפיגל, מפקחת חינוך חברתי חברה ונוער: "הכוון הבנות לשירות משמעותי הוא ביטוי לעולם הערכים שאנו מבקשים להקנות לתלמידות החמ"ד ומוציא מן הכוח לפועל את מגוון היכולות והמיומנויות שרכשו במשפחה,בקהילה ובמערכת החינוך".

דוד פלבר, מנהל האגף לשירות לאומי: "הבחירה בשירות לאומי משמעותי תהיה השורה הראשונה בקורות החיים שלכם, לאחר שנים של צמיחה וקבלה במערכת החינוך אתן עוברות. לצד המנהיג, המעניק והמעצים.
מערכת החינוך היא המקום בו נבנית הזהות האישית והלאומית ואתן יכולות להיות המבוגר המשמעותי והמשפיע המאמין בילד".

אתי אורלב, סגנית מינהל חמ"ד: "מינהל החינוך הדתי רואה חשיבות עליונה בליווי ובהכנת הבנות לקראת שירות משמעותי ומשקיע בכך משאבים ומאמצים רבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו