גנץ אישר תושבות ביו"ש ל-4,000 פלסטינים - סרוגים

גנץ אישר תושבות ביו"ש ל-4,000 פלסטינים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע לרשות הפלסטינית על אישור 1,200 בקשות תושבות של פלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון, לצד שינוי כתובת של 2,800 שעברו מעזה ליו"ש. כל הבקשות שאושרו הן על רקע הומניטארי

גנץ אישר תושבות ביו"ש ל-4,000 פלסטינים
  (צילום: יונתן זינדל)

בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ לקידום צעדים אזרחיים וכלכליים ביהודה ושומרון, ובתום עבודת מטה שהתקיימה בנושא ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אושרו עדכונים ברישומם של כ-4,000 פלסטינים במרשם האוכלוסין הפלסטיני.

הבוקר (שלישי) הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לנציגי הרשות הפלסטינית כי אושרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ("חסרי תיעוד"). בנוסף, יתאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטיניים – הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני – אשר נולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון לפני שנת 2007.

עוד באותו נושא

בכירים בממשל ביידן: רוצים לקדם מו"מ עם הפלסטינים


7

במשרד הביטחון הדגישו כי כל הבקשות שאושרו – הינן על רקע הומניטארי וכי כל בקשה נבחנת באופן יסודי ותאושר בכפוף לאישור ביטחוני של גורמי הביטחון הרלוונטיים בישראל. בכלל המקרים מדובר בפלסטינים הנמצאים מזה שנים ארוכות ביהודה ושומרון.

האישור לרישום במרשם האוכלוסין הפלסטיני יינתן לפי שלושה קריטריונים מטעמים הומניטאריים, ועבור אוכלוסיות המתגוררות באזור יהודה ושומרון מזה שנים רבות. תושבים שברחו מרצועת עזה לפני שנת 2007 ומתגוררים באופן רציף ביהודה ושומרון יירשמו, לצד תושבים המתגוררים באזור ומסיבות שונות מעולם לא הונפקה להם ת.ז פלסטינית. כמו כן, תושבים פלסטינים שיצאו לחו"ל וחזרו לפני ההסכמים, והתיעוד נשלל מהם, ונמצאים באזור מזה עשרות שנים יוכלו לקבת תושבות.

עוד באותו נושא

לפיד קורא לפלסטינים: "פנינו לשלום"

עוד ציינו כי האישור לרישום יינתן לתושבים פלסטינים השוהים בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד, ולא יתאפשר רישום לפלסטינים המתגוררים בחו״ל. לפי ההסכמים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, מרשם האוכלוסין הפלסטיני מנוהל על ידי הרשות הפלסטינית הממונה עליו.

בעקבות הודעת המתפ"ש, במפלגות הימין זעמו על ההחלטה של גנץ. "אמרנו לכם שזאת ממשלה ישראלית פלסטינית ראשונה.ממשלה מסוכנת וחסרת אחריות!" אמרה ח"כ קטי שטרית מהליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
גנץ עיירה ביתך...
יוספה | 19-10-2021 12:31
גנץ עיירה ביתך על כל יושביו .
2
גנץ חלמאי מהלך,גורם...
אתי | 19-10-2021 12:57
גנץ חלמאי מהלך,גורם מלא נזקים,תיעלם כבר.
3
היכונו למדינה בלסטינית!!!...
ווקסנר את החדשה!!! | 19-10-2021 13:01
היכונו למדינה בלסטינית!!!
4
ממשלת בנט בדיוק 10 מעלות יותר ימינה
לצחוק ולבכות יחד | 19-10-2021 13:28
כל חצי שעה מבזק חדש של כניעה להתרפסות של בנט הנוכל בפני השמאל והערבים.. או פאשלה או רמאות.. זו תמצית העשייה של בנט הנוכל.
5
זה אותו גנץ...
רמץ | 19-10-2021 18:56
זה אותו גנץ שתחת פיקודו הופקר הלוחם יוסוף מדחת בקבר יוסף למוות, וכבר אז הוא שמח לסמוך על הפלסטינים שייבצעו חילוץ מהיר. סופו של אירוע במותו של הלוחם כיון שהפלסטינים כמו כול ערבי טוב לא הגיעו בזמן. הדם על הידיים שלו ושל אהוד ברק. אבל כבר מאז האיש מעדיף ערבים על יהודים ציוניים ששבו לחבלי מולדת.
6
מי החלמן הזה...
אזרח יהודי | 20-10-2021 7:46
מי החלמן הזה שמאשר למחבלים לבוא אלינו ולעזור לאוייבים שלנו לידחוף אותנו לים מי אתה דפוק לגמרי אתה מטומטם מי מאשר לו לעשות את הפשעים הביטחוניים האלה תלך לכל הרוחות השמאל מוכר את המדינה תשרפו בגיהנום