שר הביטחון בני גנץ: "לפעול ללא פשרות מול כל פשיעה לאומנית"

שר הביטחון בני גנץ: "לפעול ללא פשרות מול כל פשיעה לאומנית"

שר הביטחון בני גנץ בסיום הערכת המצב השבועית: "לפעול באופן מערכתי, תקיף וללא פשרות מול כל הפשיעה הלאומנית באיו"ש". אמש נפגעו קצין וחייל מגז שרוסס עליהם ליד שילה

author-image
גנץ: "לפעול ללא פשרות מול כל פשיעה לאומנית"
  צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ, התייחס הערב (חמישי) לאירועי האלימות האחרונים ביהודה שומרון, ולהיערכות למסיק הזיתים אומר: "לפעול באופן מיידי וממוקד בכדי לגדוע את התופעה".

גנץ אמר את הדברים בסיום הערכת המצב השבועית בהשתתפות סגן שר הביטחון, הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, ומתאם הפעולות בשטחים.

לפי ההודעה, גנץ הנחה את צה"ל לפעול באופן מערכתי, תקיף וללא פשרות, ביחד עם כוחות השב"כ והמשטרה, מול כל גילוי אלימות – נגד פלסטינים, יהודים וכמובן מול כוחות הביטחון.

כמו כן שר הביטחון גינה את המקרים האחרונים של פגיעה בחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, ואמר כי יש לפעול באופן מיידי וממוקד בכדי לגדוע את התופעה. במסגרת הערכת המצב הוצגה לשר הביטחון ההיערכות המוגברת בשטח, ואת הפעולות המשולבות הננקטות.

כוחות מג"ב (צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90)

הרקע לדבריו של גנץ הוא תקיפת קצין וחייל צה״ל אתמול (ד׳) שנפצעו באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי אזרח ישראלי סמוך ליישוב עדי עד שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״. השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה.

התקרית החמורה אירעה לאחר שנציגי מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) רמאללה וביניהם הקצין והחייל, הוקפצו למקום בעקבות דיווח על פשיעה לאומנית במרחב.

עוד באותו נושא

מערך הגינויים הסלקטיביים של הרמטכ"ל כוכבי


14

"עלייה מדאיגה בכמות מקרי האלימות"

ביום שלישי ועדת חוץ וביטחון התכנסה לדיון תחת הכותרת "טיפול כוחות הביטחון ביו"ש עם אלימות מצד גורמים קיצוניים ישראליים", שעורר סערה בין חברי הכנסת מימין לשמאל. הדיון היום מתקיים לבקשת חברי כנסת מהשמאל ומתרכז רק בטענות של אלימות מצד יהודים.

חבר הכנסת רם בן ברק, יו״ר ועדת החוץ והביטחון, אמר בפתח הדיון בנושא טיפול כוחות הביטחון ביו״ש עם אלימות מצד גורמים קיצוניים ישראליים: "הסרטונים שמגיעים מהאזור בשבועות האחרונים מראים על עלייה מדאיגה בכמות מקרי האלימות שאין להם מקום".

"אני יודע שמדובר בנושא טעון. הוא טעון רגשית, פוליטית והיסטורית כבר כמאה שנה. עם זאת – אנחנו לא נקיים דיון פוליטי, לגבי הנוכחות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון, כן או לא, אלא דיון שנוגע למשילות שלנו באזור."

ח"כ בן ברק (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

עוד הוסיף בן ברק: "משעה שאנחנו נמצאים שם וישנם שם ישראלים ופלסטינים, שחלקם בשטח שהינו באחריות ביטחונית ישראלית, אני רוצה לוודא שמשטרת ישראל וצה״ל וכוחות הביטחון פועלים על מנת לשמור על הסדר והביטחון של התושבים באזור ולא לתת יד לקיצוניים להשליט אימה, פחד ואלימות."

הרמטכ״ל, רב- אלוף אביב כוכבי, אמר אמש כי הוא מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון.

מדברי הרמטכ״ל: "עבריינות כנגד חיילי צה״ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
איש עלוב ...
יונתן | 14-10-2021 20:28
איש עלוב
2
טוב שיש מישהו...
אבי | 14-10-2021 20:30
טוב שיש מישהו שפוי בממשלה הזאת
3
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הצחקתה אותי...
רועי | 14-10-2021 20:33
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הצחקתה אותי מאוד,אימפוטנט אתה עקר ונבוב,ומה נישאר לך רק לאיים,לך תעשה פיפי ולישון יצור עלוב ורדוד,
4
הנערים תקפו את...
הפרעות תקשורת | 14-10-2021 20:52
הנערים תקפו את הפלסטיני שישב ברכב וזה לא יפה. גם חיילים נפגעו - אבל הם לא הותקפו!!
5
לא לדבר-לעשות!
אורח | 14-10-2021 22:04
גנץ, די להתחשב בשותף הערבי בממשלה- להתחיל לפעול! וכמו שאמר רם בן ברק: דיון שנוגע למשילות שלנו באזור...
6
הפשיעה הערבית הפורעים המחבלים והבוגדים אזרחי
הכהן | 14-10-2021 22:57
... אף ראש ממשלה או מפלגה לא יקומו אם לא יהיו מהלכים ראשוניים ליכולתם לבצע את המתרחש כאן באלימות הקשה וחוסר יכולתם המונעת מהפחד לבצע מהלכים של מפקדים איכותיים ללא חשש וחשש. . מילים, מילים. ארצות הברית פותחת קונסוליה במזרח ירושלים. ממשל מזויף שניצח את טראמפ בבחירות במעטפות מזויפות אל תאמינו להן. 30 שנה עם פצצה והודו כבשה עבורם חלק גדול מקשמיר. הבעיה הגדולה ביותר כאן בארצנו היא כנופיות מחבלים בערים לוד, רמלה, עכו. יפו, חיפה וכפרי המשולש הטרידו אותנו היהודים ואין מי שישלוט בהם (הפרקליטות ובתי המשפט מרפים ממשטרת ישראל כמו במצפה רמון. שבע וערד וכבישי הדרום ש התקשורת כמעט ולא מפרסמת ואין מי שיציל את אזרחי ישראל כי ידי הממשלה כבולות (אפילו בתקופתו של נתניהו). כמו מערכת המשפט כאן ומערכת המשפט בהאג בהולנד וגם מ מערב אירופה שיש לה רק מילים, ומארצות הברית שבהן זכו לשלטון מפוקפק.
7
שני נערי רווחה...
לול | 17-10-2021 14:27
שני נערי רווחה אבודים שזורקים אבנים על ג'יפ זה פשיעה לאומנית. 1000 מחבלים שיורים אש ובקטבים על חיילים ואזרחים זה תלוש לראיס על סך חצי מיליארד שקל. מי ידע לב גנץ?מי יבין ללב הלאומנות?