"תנו לו ללכת" זאת הבטחה שהתרסקה | ביקורת סרט - סרוגים

"תנו לו ללכת" זאת הבטחה שהתרסקה | ביקורת סרט

"תנו לו ללכת" היה סרט עם הבטחה רצינית. שחקנים ישק מטקס האוסקר וטריילר מצויין. חבל שרמת המופרכות עולה על גדותיה, מה שלא מחמיא לשחקנים

"תנו לו ללכת" זאת הבטחה שהתרסקה | ביקורת סרט
  (צילום: Kimberley French / Focus Features)

ל"תנו לו ללכת" הייתה הזדמנות להפוך להפתעה קולנועית מרעננת ופנינת מערבונים בניחוח של פעם. הוא מתהדר בטריילר מבטיח ובשמותיהם של זוכה האוסקר קווין קוסטנר, והמועמדת לאוסקר דיאן לין.

עוד באותו נושא

מהיר ועצבני 9 | החבורה חוזרת לשכונה • ביקורת

בנוסף, עצם היותו סרט מערבונים ראשון שמגיע לאולמות הקולנוע מאז חזרתם לפעילות, הופכת אותו למסקרן במיוחד בייחוד על בליל סרטי האקשן הגנריים שגודשים את האולמות מדי שבוע.

מערבון? דרמה?

למרות זאת, למרבה הצער, מי שחושב שימצא כאן סרט מערבון בניחוח של פעם, עשוי להתבדות ולהתאכזב. קשה למעשה לפענח את הזהות של הסרט שנע בין הכלאה של דרמת פשע לבין דרמה זוגית ומשפחתית.

קווין קוסטנר בתנו לו ללכת (צילום: Kimberley French / Focus Features)

כבר ב-2008 בסרט "קיל שוט", גילמה דיאן לין אישה שברירית שנאבקת במתנקש אכזרי שמעמיד בסכנה אותה ואת משפחתה. במידה רבה גם בסרט הנוכחי, שמתרחש כתריסר שנים אחרי, היא מגלמת את אותה הדמות בדיוק.

לקווין קוסטנר, שבשנים האחרונות  הנמיך פרופיל, ניכרת השתדלות לעשות כמיטב יכולתו. אולם המוגבלות של התסריט לא מאפשרות לשניים לקחת את הדמות לקצה ותצוגת המשחק שלהם, בתוספת התסריט הדל, מוגבלת ומאכזבת.

תנו לו ללכת

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



עלילת הסרט

השריף בדימוס ג'ורג (קוסטנר) ואשתו מרגט (לין) מאבדים את בנם יחידם אשר מותיר מאחוריו אלמנה צעירה (קיילי קרטר), ועולל בן שנה.

כעבור זמן קצר אלמנת בנם נישאת מחדש לבחיר ליבה שמתגלה כגבר אלים, שתלטן, וכזה שאינו מסתפק בלהכות אותם בפומבי, אלא גם רוצה אותם קרוב אליו ואל משפחתו המסוכנת שמתגוררת בערבות דקוטה.

עוד באותו נושא

‏‎האישה בחלון | כוכבים גדולים וביצוע כושל •ביקורת

כאשר ג'ורג' ומרגט מגלים זאת ומבינים שגורם של נכדם טמון בידם, הם מחליטים להתחקות אחריהם ולהשיב את נכדם לחיקם. לאחר מסע חתחתים ממקום מושבם במונטנה ועד הגיעם ליעד שבפאתי דקוטה, הם מגיעים לבית המשפחה המסוכנת והמטורללת שמנוהלת ביד רמה על ידי האם הכוחנית והאכזרית (לסלי מנוויל).

האמא מבהירה להם מהר מאוד שמכאן אף אחד לא יוצא. מהנקודה הזו, כשהם מבינים שאין להם סיכוי אחר מולם- הם מחליטים להילחם בהם עד חורמה.

רמת אמינות

מנקודת הזמן הזו הסרט הופך מדרמה זוגית רגועה למין גרסה מערבונית של "חתונת הדמים" של משחקי הכס. רמת המופרכות העלילתית והמעברים החדים היא לא הבעיה היחידה.

קווין קוסטנר בתנו לו ללכת (צילום: Kimberley French / Focus Features)

אחת מהבעיות המרכזיות היא תצוגת המשחק השטחית של כל השחקנים, כולל זו במיוחד של האם הרעה שהייתה יכולה דמות מעניינת ובפועל מספקת תצוגת משחק מעצבנת ומלאת מניירות.

גם כשמגיע הסוף קשה להזדהות או להתרגש, ומוטב שמכאן לא נוסיף עוד פרטים כדי לא לספיילר.

זה לא הגיל זה התרגיל

הרבה מדברים על הגילנות של הוליווד, העורף שהיא מפנה לדור הבוגר שלה ועל כפיות הטובה שלה. מספיק למשל להסתכל על ניקולס קייג' והסרטים הנחותים שלו מהשנים האחרונות, כדי ללמוד על עומק המגמה הזו.

עוד באותו נושא

"קרואלה" זה השטן לובשת פראדה על ספידים | ביקורת

במידה רבה זו גם התחושה שעולה בזמן הצפייה בסרט שנדמה כי כל מהותו נועדה לספק תעסוקה לשלל כוכביו המתבגרים ויש מי שיגידו המתבזים, וחבל, כי דיאן ליין היא שחקנית אדירה וכמוה גם קוסטנר.

הסרט הזה רחוק מלהשאיר חותם ברזומה העשיר שלהם, והוא תפור יותר לעידן הדי וי די ז"ל.

כל שנותר לקוות שאת הקשיחות של דיאן לין שראינו בעונה האחרונה של "בית הקלפים", נוכל לראות בעוד סרטים שיאפשרו לה להיות קשוחה ונהדרת כפי שהיא יודעת לעשות כשהיא רוצה ויכולה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו