הרב רפי: "יש מקום לציונות דתית לא סקטוריאלית" - סרוגים

הרב רפי: "יש מקום לציונות דתית לא סקטוריאלית"

אחרי שנתיים בתפקיד, הרב רפי פרץ נפרד מהכנסת בנאום שבו התייחס לאחדות בציונות הדתית: "התפיסה שלי היא שיש מקום למפלגה ציונית דתית אבל היא לא סקטוריאלית. תפקידה הוא להיות הגשר הרחב והמכיל לכלל החברה בישראל"

author-image
הרב רפי: "יש מקום לציונות דתית לא סקטוריאלית"
  (צילום: פלאש 90)

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, נפרד היום (שלישי) מהכנסת אחרי שנתיים בתפקיד, כשבנאום הפרידה שלו התייחס לשלל נושאים – ביניהם האחדות הנדרשת בציונות הדתית והחזרתם של השבויים והנעדרים לישראל.

"לפני כשנתיים וחצי נקראתי לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי. כמי שחונך וחינך על המושג 'הנני' השבתי לקריאה להצטרף למפלגה בחיוב כשם שעשיתי פעמים רבות בחיי" אמר בפתח דבריו. "הפוליטיקה היא גם מקום של הנהגה, שליחות, אמונה בצדקת הדרך. חשוב לי לומר, כל מה שפעלתי ועשיתי היה לטובת הציבור ששלח אותי, בשום שלב לא העדפתי את טובתי האישית. בזה ליבי שקט. לחלוטין".

הנושא הראשון שהרב רפי ציין היה האחדות בציונות הדתית: "התפיסה שלי היא שיש מקום למפלגה ציונית דתית אבל היא לא סקטוריאלית. תפקידה הוא לחבר ולהיות הגשר הרחב והמכיל לכלל החברה בישראל. האמנתי שנכון להביא את החיבורים האלה גם למגרש הפוליטי. אני מאמין שהעם הזה ראוי לחיבור, וכמי שחינך אלפי בני נוער שונים ומגוונים מרקעים שונים ותפיסות שונות אמונתי עמוקה שבסיסנו רחב ויש מקום רב לגיוון אבל עם ראש חץ אחד וברור- מדינה יהודית ודמוקרטית".

בהמשך התייחס לפינוי הישובים בגוש קטיף: "בליל כ"ד באדר, תשס"ב, בעודי מחתן בוגר שלנו בירושלים התקבלה הודעה על חדירת מחבל לבית המכינה בגוש קטיף. בעיצומו של ערב לימוד תורה לחג הפסח פגע המחבל בבחורים, רצח חמשה מהם ופצע עשרות. בשבילי זהו רגע משבר מהקשים שחוויתי בחיי. ידענו, בחסדי ה' ובעזרת המשפחות והצוות הנהדר, להרים את הראש ולהמשיך קדימה, על אף הקושי הרב".

עוד באותו נושא

הרב רפי פרץ: "התמונה הזו מצמררת"


11

"לאחר איסוף השברים התמודדנו עם אירוע קשה מאוד לעם ישראל- גירוש גוש קטיף. הפצע מדמם בליבי ובלב רבים עד היום" המשיך וסיפר. "רצינו להישאר בנחלת אבותינו. לחבל עזה יש היסטוריה ארוכה של אחיזה יהודית מאז ומעולם אך ברגע שזיהינו שמדובר בסכנה למלחמת אחים אמרתי לכל תלמידיי לוקחים צעד אחורה, לא נחזור לזה לעולם. כך פעלנו וכך גם נפעל".

"בתפקידי היום אני מכהן כשר ירושלים ומורשת ניצבים בפני אתגרים מהותיים, הנוגעים לליבת החיים שלנו במדינת ישראל.אנו מתמודדים עם התופעה הנוראית של שוד העתיקות ביהודה ושומרון. זה ארוע שרוצה למחוק את שורשינו העמוקים בארץ הזו. מתוך זה הכפלנו את התקציב לשמירה על אתרי המורשת שלנו באזור.עם עין פקוחה ששומרת על הקיים, המשכנו להביט אל העתיד- במסגרת קול קורא לאתרי מורשת הוגשו מעל 500 בקשות מרשויות ועמותות שונות למען חיזוקם של אתרים אלו בכל הארץ".

"איני יכול לסיים את דבריי ולא להזכיר את המשימה שמוטלת על כתפינו כמדינה וכחברה. כרבצ"ר היתי זה שהכריז על הבנים כחללים" סיכם את נאומו. "עבורי מבצע צוק איתן שהחל בשנת 2014 לא ייגמר עד השבתם של הדר גולדין ואורון שאול זכרונם לברכה.כמי שבישר למשפחות גולדין ושאול האהובות והיקרות לליבי על נפילתם, אני רוצה להיות זה שייבשר על השבתם. צוק איתן לא תם. ואסיים בדברי הנביא ישעיהו שחלם לפני 2500 שנה על מדינה ובליבה אומה: 'צהלי ורוני יושבת ציון כי גדול בקרבך קדוש ישראל. התנערי מעפר קומי, שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו באו לך"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מה הוא לקח?...
שאול | 20-04-2021 21:40
מה הוא לקח? סמים? מי שהשניא את היהדות על רוב העם, פתאום מדבר על אחדות?!.
2
הציונות הדתית הפועל...
זחש | 21-04-2021 3:06
הציונות הדתית הפועל המזרחי הם האמיתיים כולכם לא ציונים. אתם מנצלים הזדמנויות ורוצים להיות יותר קדושים המקודשים האמיתיים. אתה פרץ מתאים לך להיות טייס מאשר פוליטיקאי אשר מתעסק בחרה לא לו
3
הרבי
נועם | 23-04-2021 12:51
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
4
הייתי
נועם | 27-04-2021 8:15
הייתי מצביע גם הבית היהודי
5
נפתלי
נועם | 27-04-2021 8:15
נפתלי בנט מנהיג היהודים
6
נפתלי
נועם | 27-04-2021 8:15
נפתלי בנט נגד אבו מאזן