הרב בן דהן בסיור בדרום ת"א: "דואגים למסתננים מאפריקה, במקום ליהודים" - סרוגים

הרב בן דהן בסיור בדרום ת"א: "דואגים למסתננים מאפריקה, במקום ליהודים"

ישיבת הסדר חדשה הוקמה בדרום ת"א, בשכונות שסובלות מהמסתננים מאפריקה. סגן השר לשירותי דת שאמר: "אנחנו חייבים להתגייס כדי להחזיר את היהודים לדרום תל אביב. צריך להחזיר את בתי הכנסיות לידי הבעלים שלהם, לשפץ אותם ולהחיות אותם מחדש"

הרב בן דהן בסיור בדרום ת"א: "דואגים למסתננים מאפריקה, במקום ליהודים"

אתמול (ג') הוסר הלוט משלט הכניסה לישיבת הסדר חדשה בדרום ת"א.

האירוע התקיים במהלך סיור של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, יו"ר "זהות", איתי גרנק, וחברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, כשהישיבה החדשה שממוקמת באחד מבתי הכנסת בשכונת נווה שאנן, תהיה שלוחה של ישיבת ההסדר בשדרות.

הסיור של הרב בן דהן נועד בראש ובראשונה לעמוד על המאמצים להשיב פעילות יהודית לבתי הכנסת בדרום תל אביב, פעילות בה לוקחת חלק עיקרי, ההנהגה הצעירה של מפלגת הבית היהודי. במהלך הסיור, צפה הרב במתרחש במוסדות הדתיים בשכונות שפירא ונווה שאנן ונפגש עם התושבים והפעילים המקומיים. המחזה אותו ראה הרב הוא של חלק מבתי הכנסת מוזנחים ומספר המתפללים בהם מועט וחלקם הוטו לשימושים אחרים.

מנכ"ל זהות – איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק שהדריך את הסיור הגדיר את המטרות של הפעילות: "המשימה העיקרית שעומדת לנגד עיננו כוללת את הדאגה לזהות היהודית, שיפור הנראות, והחינוך לערכים של הילדים והנוער בדרום תל אביב ויפו. יש לשים לב כי למרות הקשיים הרבים, הציונות הדתית בדרום תל אביב ויפו מובילה מהפכה משמעותית באזור".

ישיבת הסדר חדשה בדרום ת"א

להחזיר את היהודים לדרום ת"א

הסיור נחתם בבית הכנסת מרמורוש בנווה שאנן, שם הוסר הלוט משלט הכניסה של ישיבת ההסדר, שקיימה אירוע סליחות מרכזי במקום. יחד עם הישיבה, יוקם בשיתוף המועצה הדתית תל-אביב, גם מכון 'משפט לעם' שיתפקד כבית דין לממונות ומרכז חינוכי לתלמידי האזור. "בזמן שעולם התורה מותקף יש עניין גדול לבית המדרש לקחת משימות חברתיות לטובת הציבור הישראלי" אומר הרב אריאל בראלי, ראש מכון משפט לעם בשדרות, "כעת עלינו לבוא ולחזק את התושבים היהודים בדרום תל אביב ולעשות צדק חברתי עם מי שנשכח בחצר האחורית של מדינת ישראל."

"אנחנו חייבים להתגייס כדי להחזיר את היהודים לדרום תל אביב." אמר בתום הסיור סגן השר הרב אלי בן-דהן. "לא יכול להיות שתהיה דאגה קודמת למסתננים מאפריקה בעוד ליהודים לא דואגים. צריך להחזיר את בתי הכנסיות לידי הבעלים שלהם, לשפץ אותם ולהחיות אותם מחדש. יש כאן פעילות אדירה של אנשי הציונות הדתית שהקימו את הגרעין בשכונת שפירא ומקימים כאן ישיבת הסדר בעזרת ה'." את הסיור חתם סגן השר בפנייה לציבור. "אני קורא לכל צעיר לבוא לגור כאן ולחדש את המרכזים הרוחניים של המקום."

מההנהגה הצעירה של הבית היהודי נמסר: "אנו שמחים שהנושא הכאוב של דרום תל אביב עולה למודעות ואנו מאמינים שבכוחות משותפים של חברי ההנהגה עם חברי הכנסת של הבית היהודי נצליח להוביל שינוי משמעותי בדרום תל אביב."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שיגיד לבוס שלו שרוצה להעניק להם זכויות עובדים.
@2 | 11-09-2013 13:24