צפו: דרום תל אביב התחברה לירושלים בריקודגלים המוני - סרוגים

צפו: דרום תל אביב התחברה לירושלים בריקודגלים המוני

אתמול כבשו כאלף סרוגים את רחובות דרום ת"א לשירה וריקודגלים לכבוד יום ירושלים. "כל יום אנחנו רואים פה רק מסתננים. היום פשוט כיף לראות שעם ישראל חי".

author-image
צפו: דרום תל אביב התחברה לירושלים בריקודגלים המוני
  רוקדים בת"א לכבוד ירושלים (ההנהגה הצעירה)

למעלה מאלף איש הגיעו אתמול (ב') לדרום העיר תל אביב לחבר את העיר העברית הראשונה עם עיר הקודש ירושלים, לקיום תהלוכת ענק של ריקודגלים, שירי יום ירושלים וריקודי שמחה.

היוזמה לאירוע הייתה של ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, שידועה בפעילותה בערים המעורבות, יחד עם הגרעין התורני 'שקמים' בנות השירות של בני עקיבא ותנועות הנוער. הצעירים המשיכו את המסורת וחגגו ברחובות העיר את יום ירושלים.

הצעדה התקדמה לאורך כ-3 קילומטרים בתוך העיר, בשירה וריקודים. תושבי האזור פתחו את החלונות ועשרות יצאו החוצה להצטרף לתהלוכה. ליד התחנה המרכזית נתקלה התהלוכה במסתננים רבים אך לא נרשמו עימותים בין שתי הקבוצות.

בהמשך, התכנסו מאות הצעירים ומאות תושבי המקום ברחבת 'בית דני' בשכונת התקווה ופתחו מעגל ריקודים גדול. חברי הכנסת מוטי יוגב ויוני שטבון (הבית היהודי) הצטרפו למעגלי הריקוד ובהמשך הצטרף גם הרב אלישע וישליצקי. גם כאשר נהיה כבר חשוך הצעירים לא התעייפו והמשיכו לרקוד דקות ארוכות עם תושבי העיר.

אחת מתושבות השכונה אמרה בהתרגשות: "כל יום אנחנו רואים פה רק מסתננים. היום פשוט כיף לראות את כל הדבר הזה, לראות שעם ישראל חי".

צפו בחגיגות הריקודגלים בדרום ת"א (ההנהגה הצעירה)

ח"כ מוטי יוגב שהגיע לחגיגות תיאר: "אנשים בגיל שלי מתרגשים באופן מיוחד כל פעם מחדש לרקוד יחד עם צעירים שעוד לא נולדו במלחמת ששת הימים. אני כל כך שמח להצטרף לריקודגלים הזה וכמו שאני מכיר את החבר'ה הצעירים שלנו הם ימשיכו להפתיע כל הזמן ביוזמות חדשות".

חבר ההנהגה הצעירה יעקב לנדוירט אמר: "ירושלים היא בירתנו הניצחית. ותל אביב היא עיר ואם בישראל. זה מסר שהועבר דרך הריקוד לכל מי שמנסה לשנות קביעות אלו. חברים, תל אביב, העיר העברית הראשונה תישאר כזו ואף גורם זר לא ישתלט עליה. אין צורך להדגיש את הנושא לגביי ירושלים. חגה של ירושלים מבטא יותר מכל את הכמיהה שלנו לחיבור של שלל חלקי העם- עם ארצו. שלו. נמשיך להחזיר ולחזק את הזהות היהודית במדינה, ובדרום תל אביב בפרט".

איתי גרנק – מנכ״ל זהות ופעיל בולט בתל אביב – יפו סיכם: ״איחדנו השנה את כל ריקודי הדגלים המסורתיים לריקוד דגלים אחד גדול ומרכזי בדרום ת"א. מעל 1000 איש הגיעו היום ואמרו   ״יום ירושלים – חג לאומי״, יום ירושלים הוא חג של כולם: מסורתיים , חילונים, דתיים וחרדים. היום כולם הגיעו לכאן בהמוניהם וזוהי תחילתה של מסורת נפלאה בתל אביב – יפו״

משה מדמון יו"ר סניף הבית היהודי בתל אביב, ממארגני ריקוד הדגלים, התפעל מכמות האנשים שהגיעה ואמר שכבר הרבה זמן הוא לא זוכר אירוע כזה של הציונות הדתית בתל אביב.

תמונות מריקוד הדגלים בדרום ת"א (ההנהגה הצעירה)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו