המנדט להרכבת הממשלה יוטל עד סוף שבוע הבא - סרוגים

המנדט להרכבת הממשלה יוטל עד סוף שבוע הבא

נשיא המדינה יטיל את המנדט להרכבת הממשלה עד יום רביעי הבא, כך נמסר היום מבית הנשיא. על פי הנחיית הנשיא, סבב ההתייעצויות עם הסיעות הנבחרות לכנסת יועבר בשידור חי

המנדט להרכבת הממשלה יוטל עד סוף שבוע הבא
  צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת

מנכ״ל בית הנשיא שלח היום (שני) מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-24 והודיע להם כי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות ביום שני הבא.

עוד נמסר כי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד המועמדים לכל המאוחר עד ליום רביעי הבא.

עוד באותו נושא

לוח זמנים פוליטי: מה צפוי בדרך להטלת המנדט?


4

בתום סבב ההתייעצויות, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות.

כפי שהתבצע לראשונה בבחירות 2019, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל אמצעי המדיה השונים בשקיפות מלאה מול אזרחי ישראל.

מוקדם יותר פרסמנו כי גורמים במפלגת רע"מ של מנסור עבאס, אומרים כי הם החלו מגעים עם הליכוד, ובקרוב צפויה להיערך פגישה בין יו"ר הכנסת, יריב לוין, ליו"ר המפלגה מנסור עבאס.

עבאס נהנה בימים האחרונים ממעמד בו לא זכתה מפלגה ערבית מעולם, כשהוא מהווה את לשון המאזניים לשני הגושים, ובלעדיו אין אפשרות לאף צד להקים ממשלה.

עוד לפני הבחירות הבהיר עבאס כי הוא אינו כבול למחנה השמאל וכי בכוונתו ללכת עם מי שימלא את דרישותיו לטובת הציבור הערבי. ראוי לציין כי עבאס אינו זה שמקבל את ההחלטה הסופית, אלא מועצת החכמים (השורה) של הפלג הדרומי.

במקביל לעבאס, ברשימה המשותפת ישנה מחלוקת בנוגע להמלצה על יאיר לפיד בפני הנשיא. אחרי שהמליצו על בני גנץ שלא הצליח להקים ממשלה, במשותפת זהירים יותר הפעם.

מבין ששת חברי הכנסת ברשימה, 5 צפויים להמליץ על לפיד, בעוד יו"ר מפלגת בל"ד סמי אבו שחאדה, צפוי לא להמליץ על אף אחד.

בתוך כך, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד – העומד בראש המפלגה הגדולה בגוש "אנטי ביבי", נפגש במהלך השבת עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שלמפלגתו תפקיד מכריע בהקמת הממשלה הבאה.

במהלך הפגישה הציג עבאס ללפיד את דרישות המפלגה בתמורה להמלצה עליו. גורמים פוליטיים אמרו כי רשימת הדרישות של עבאס כוללת חופש הצבעה בענייני להט"ב, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאה של חוק קמיניץ וחוק הלאום לצד תוכנית מעשית למיגור הפשיעה בחברה הערבית.

בנוסף, עבאס נפגש גם עם חבר הכנסת לשעבר מהליכוד איוב קרא מהליכוד. על פי הדיווח באתר ynet, במהלך הפגישה נשמע עבאס חסר אונים.

על פי הדיווח עבאס אמר לקרא: "בסוף יהיה שיתוק. אנחנו לא יכולים ללכת ימינה או שמאלה, לא יכולים לצאת להפגנה, אז מה אנחנו – כלים פרלמנטריים וזהו?". קרא השיב לו כי "זה כמו המדבר, אין כלום. בסוף אתה צריך מעשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השועל הזקן הערמומי מרחביה מחכה לטרף
רובי השועל | 30-03-2021 10:12
הרובי הזה מחכה שנים במארב לטרוף את ביבי היקר