מקורב למנסור עבאס: "נלך עם נתניהו, הוא הכי חזק" - סרוגים

מקורב למנסור עבאס: "נלך עם נתניהו, הוא הכי חזק"

עלי סאלם, ראש העיר נצרת ומקורב לעבאס, אומר כי רע"מ תרצה להצטרף לממשלת נתניהו: "מי שיותר חזק, זה נתניהו. זאת הדעה של רוב ערביי ישראל". הבוקר אמר ח"כ סמוטריץ': "לא יהיה"

מקורב למנסור עבאס: "נלך עם נתניהו, הוא הכי חזק"
  (צילום:פלאש 90)

על רקע האפשרות של תמיכת מפלגת רע"מ בנתניהו, אומר עלי סאלם, ראש עיירת נצרת, בראיון ליניר קוזין ביומן הצהריים בגלי צה"ל: "תקום ממשלה ואנחנו נעשה הכל, נקבל מה שנדרוש, ומנסור עבאס יהיה בתוך הממשלה".

לגבי הפסילה של מפלגת הציונות הדתית, הוא אומר: "הם יכולים להגיד. מה שהורס את המדינה זה הקיצונים אצל היהודים ואצל הערבים. אני למדתי בפוליטיקה –  מה שאומרים בתקשורת ומה שאומרים בתוך החדרים , זה משהו אחר."

לדבריו, מפלגת רע"מ הולכת לפי הרחוב הערבי: "אנחנו נלך עם נתניהו. הוא הכי חזק. זו הדעה של רוב ערביי ישראל שאכפת להם מהעתיד שלהם. לטובת כולנו, לטובת על מדינת ישראל. רק ביבי – אתה אולי צוחק אבל זו האמת"

"אנחנו מעדיפים את החזקים, אנחנו פתוחים לכולם ומי שייתן ומי שיותר חזק, זה ביבי נתניהו. זאת הדעה של רוב ערביי ישראל המבינים ושאכפת להם מהעתיד שלהם."

עוד באותו נושא

בדרך לכנסת: צפו בחגיגות בביתו של מנסור עבאס

סמוטריץ': "תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה"

הבוקר (ה') הבהיר יו"ר הציונות הדתית, ח"כ סמוטריץ', את דעתו על האפשרות שהחלה לקבל הכשר בליכוד ושולל כל אופציה להקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס.

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר".

"לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה – כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסויימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה".

סמוטריץ' מציע פיתרון אחר לפלונטר הפוליטי וקורא לבנט וסער להיכנס לממשלת ימין: "נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת – במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90. עיבוד: סרוגים

לסיכום, סמוטריץ' קורא לבנט וסער לתאם דרישות מול נתניהו: "נפתלי, גדעון,אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכל בצד ובואו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
זאת ההזדמנות של...
נו באמת | 25-03-2021 13:58
זאת ההזדמנות של סמוטריץ ובן גביר להוכיח שהם לא גזענים כמו שאומרים עליהם
אתה צודק....
גגג | 25-03-2021 19:22
אתה צודק. כעת מה שעליך לעשות זה להחזיר את הבוגד ליברמן, סער ובנט בחזרה לצד הימני. חחח לצערי זה לא יקרה. סער מאוס השנאה העבירה אותו על דעתו. בגד בחבריו בליכוד וכעת בבוחריו המתיימרים להיות ימניים. אני מעדיף את עבאס על ממשלת שמאל שמתכוונת להרוס את המדינה היהודית.
Iמה יקרה כשירצו לטפל בהתפשטות הבדואים בנגב?
גגג | 25-03-2021 15:10
רעמ יטילו ווטו. ממשלת ימין בתמיכת רעמ זה ישראבלוף. רק ממשלת ימין אמיתית תוכל לפתור סוף סוף את הבעיות האקוטיות: לסיים את ההפקרות בצפון ובדרום, לספח את יו''ש ולהעיף משם את ההתערבות האירופאית. להחזיר את מערכת המשפט למימדים שפויים. להשיג הסכמי שלום עם עוד מדינות ערביות ולהעיף את הכלכלה של ישראל לשיאים חדשים.
זה לא...
מישהו | 25-03-2021 14:40
זה לא גזענות בשום צורה לא להסכים לשבת עם רשימה שקשורה לחמאס ונוגדת את כל הרעיון של הימין האידאולוגי.
2
עלי סאלם הוא...
פיני | 25-03-2021 14:18
עלי סאלם הוא ביביסט קיצוני. עוף מוזר בחברה הערבית ואפילו בסביבתו של ד'ר מנסור עבאס. דיעותיו אינן פופולריות . הדיעה של ד'ר מנסור עבאס היא שצריך לתת הזדמנות שווה גם לביבי וגם ללפיד. מי שיתן יותר איתו הוא ילך.
3
מנסור עבאס ימין על מלא מלא עם חומוס צ'יפס סלט
ישראל | 25-03-2021 15:09
מנסור עבאס ימין על מלא מלא עם חומוס צ'יפס סלט
4
תתפלאו אבל הרבה ערבים תומכים בנתניהו
מ | 25-03-2021 15:14
יצא לי לשוחח עם כמה ערבים שהביעו תמיכה בנתניהו. מה לעשות, התרבות הערבית מקדשת כוח. נתניהו הוא אדם חזק, מנהיג. הרבה ערבים מתעניינים יותר בבית ואוטו יפה מאשר אידאולוגיה. הם גם רואים את האחים שלהם בירדן, סוריה, מצרים - שקועים עמוק בחרא. מבינים כמה טוב להם בישראל.
נהנתניהו לחיץ...
צוריאל | 25-03-2021 18:17
נהנתניהו לחיץ ויתן להם מה שהם רוצים כדי לשמור על כסאו. ביבי יפנה את ההתיישבות היהודית ויסדיר את ההתישבות הבדואית בדרום....
5
רק נתניהו ימכור אותנו
אוריאל | 25-03-2021 15:23
פיגוע ליל הקלשונים ב-1992 המם את החברה הישראלית. המחדל הקשה והעובדה שמדובר במחבלים, ערבים ישראלים, תושבי האזור שבצעו את הפיגוע בעזרת גרזנים, קילשונים וסכינים ויצאו ללא פגע הלמה בציבור הישראלי. הם חדרו למאהל טירונים שהועמד באזור קיבוץ גלעד. המאהל לא היה מאובטח כנדרש והחיילים ששהו בו רבים מהם היו טירונים בגילאי ה-30, חלקם עולים חדשים. החוליה הצליחה להרוג שלושה חיילים בדקירות סכינים וקילשונים, לגנוב נשקים ולברוח מהמקום בלי שיעלו על עקבותיהם. כעשרה ימים לאחר הרצח נתפסו המחבלים, תושבי אום אל פאחם החברים בתנועה האסלאמית. בביתם נמצאו כלי הנשק של החיילים, חומרי תעמולה של האחים המוסלמים וגם את הפרוטוקולים של זקני ציון. על החוליה נגזרו מאסרי עולם. אמם של המחבלים שגרה מכתב למזכל חיזבאללה, חסאן נסראללה, בו קראה לו לפעול למען בניה בעסקאות שחרור מחבלים של חיזבאללה. במכתב ספרה על גבורת בניה שהכו את חיילי הציונים. טהא, מספר 6 ברשימה המשותפת לא היה לבדו באותו ביקור. למעשה כל ראשי התנועה האסלאמית של הפלג הדרומי השתתפו באותה פגישה. כלומר ההנהגה הרוחנית והפוליטית של מפלגת רעם ראתה לנכון לחבק את משפחת המחבלים מאום אל פאחם. בין היתר נכחו בפגישה חברי הכנסת דאז איברהים סרסור וטאלב אבו עראר. גם שייחים המייצגים את התנועה האסלאמית של הפלג הדרומי השתתפו בשיחת החיזוק להורי המחבלים. בראש המשלחת עמד יור הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית השייח חמד אבו דעבאס. סגנו של אבו דעבאס הוא חכ מנסור עבאס, יור מפלגת רעמ ומראשי הרשימה המשותפת.
6
הבית היהודי והליכוד מכניסים הערבים לממשלה.
שאול | 25-03-2021 15:25
מה שהשמאל לא עשה, ביבי יעשה למען החסינות. מתוך שלא לשמה בא לשמה.
7
מציעה לסמוריץ להרגע,...
מוני | 25-03-2021 15:31
מציעה לסמוריץ להרגע, נתנו לו קולות מהליכוד לא בכדי שישים לנו מקל בגלגלים. לא רוצים בחירות נוספות נמאסססס וחוצמיזה רעם לא דומים לאחרים הטרוריסטים הם השפויים בחבורה, ולבטח לא ישפיעו על כל חבורת הימין הם המיעוט של המיעוט. אז חלאס
8
סמוטריץ צודק!!! ...
כככ | 25-03-2021 16:16
סמוטריץ צודק!!!
9
לא יקרה בחיים....
עם ישראל | 25-03-2021 16:38
לא יקרה בחיים. ההנהגה היחידה רוטציה בנט גנץ, ממשלה עם סער לפיד סמוטריץ וחרדים