יו"ר הכנסת: המליאה תתכנס ביום ראשון לאשר את חוק הקנסות

יו"ר הכנסת: המליאה תתכנס ביום ראשון לאשר את חוק הקנסות

לאחר מאבק של שבוע בין הליכוד לכחול לבן, יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע כי ביום ראשון המליאה תתכנס לאשר את החוק. כעת הממשלה צפויה גם לאשר את הארכת הסגר, מעבר ליום ראשון

author-image
יו"ר הכנסת: המליאה תתכנס ביום ראשון לאשר את החוק
  (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר שהושגה הסכמה בין כל סיעות הכנסת, הכנסת צפויה לאשר ביום ראשון את "חוק הקנסות", המגדיל את הקנס על מפירי הגבלות הקורונה ומעניק סמכויות לסגור עסקים ומוסדות חינוך שנפתחו ללא אישור.

בהודעה שפרסמה דוברות יו"ר הכנסת נמסר: "בעקבות פנייתו של יו"ר הכנסת לסיעות הבית, הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. לפיכך, המליאה תכונס בהסכמה ביום ראשון בשעה 14:00."

הסגר הנוכחי אמור להסתיים בחצות שבין יום ראשון ליום שני, והממשלה טרם אישרה את הארכתה, למרות המלצת משרד הבריאות. כחול לבן דורשים לאשר קודם את "חוק הקנסות" ואז לאשר בממשלה את הארכת הסגר.

כעת עם אישור כינוס המליאה ביום ראשון, ידרשו נתניהו ואדלשטיין בממשלה גם את הארכת הסגר, לאור נתוני התחלואה הגבוהים.

מוקדם יותר הבוקר אמר שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת."

"נותר לי רק לבקש מכם, חברים – תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות. בריאות לפני הכל!"

שבוע של דיונים

ועדת החוקה דנה מספר ימים בחוק, לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ניסה להכניס שינויים שמקשים על סגירת מוסדות חינוך. כחול לבן סירבו לכל שינוי ותקעו את החוק. הוויכוח התלהט לאחר שתחילה הליכוד צידד בדרישת הסיעות החרדיות אך לבסוף התיישר דווקא לנוסח שרצו בכחול לבן.

אתמול (ה') אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות. רה״מ, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה."

מפלגת כחול לבן, שביום רביעי הצביעו נגד הארכת הסגר והתעקשו למנוע כל פשרה בחוק הקנסות אמרו לאחר החלטת הליכוד: "‏לקח זמן אבל הבנתם: דין בני ברק כדין הרצליה. היה אפשר להציל חיים אם לא הייתם עסוקים בתחמונים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
פתאום מתברר כי...
מדהים שוב ושוב ושוב | 29-01-2021 10:10
פתאום מתברר כי בכלל לא צריך את אשור הרשימה המשותפת על מנת לכנס את הכנסת. אז למה ספרו לנו שהכל בגלל אחמד טיבי? האם זה היה עוד שקר שנועד להסתיר את ההתרפסות בפני החרדים ולהטיל את האשמה על משהו אחר?
מי פה...
חחחח בבוניסט מצוי | 29-01-2021 13:04
מי פה האוויל? אתה נפלת לספין כי צריך הסכמה של כולם, ואחר כך נפלת לספין כי הושגה הסכמה. הביביסטים כל כך הרגלו שמשקריםמלהם בפרצוף שהם אפילו לא מסוגלים לבדוק את העובדות.
אתה צריך...
בני | 29-01-2021 12:35
אתה צריך ללמוד,ואתה צריך ללמוד לקרוא,ואתה צריך הבנת הניקרא,כל כך הרבה אתה צריך לעשות,אל תגיב כי אויל מחריש לחכם יחשב,
2
צודק כל מילה,...
בני | 29-01-2021 10:13
צודק כל מילה, יולי, הם לא דואגים לעם,הם דואגים להמשיך את הכאוס, והניפטרים, והבילבול כדי להקשות על נתניהו,יש לנטרל את הזבל גנץ,ובא לציון גואל,גנץ אתה מיותר לך לשלויימי בראש העיין חברא קדישא לקחת מידות,
3
כמה מגוכחים אדלשטיין...
ריבונות-כבר-ביום-ראשון | 29-01-2021 10:16
כמה מגוכחים אדלשטיין וביבי אחרי שהביאו אלפי חרדים חולים מניו יורק ומאות בבונים נהנתנים וחולים מהאמירויות.
לא נסוגלים...
בהחלט | 29-01-2021 13:48
לא נסוגלים להחיל רבונות בבני ברק ובטח שלא בנגב. ביבי מנהיג חלש מאד ורופס שקורס שוב ושוב ברגע האמת. יחצן ואיש מכירות. לא מנהיג.
4
יוזמת הגדלת...
זברה | 29-01-2021 12:28
יוזמת הגדלת הקנסות..: יופי טופי, נרשמים קנסות. בפועל - שולמו רק כרבע, וחלק ניכר לא ישולם לעולם, כי נציגים של המגזר הבעייתי ( בלי הכללות על הנאמנים, אך בציון מנהיגים קדושים רבים אצלם, כולל השר ( של התורה, וגם זה שבממשלה !!!), המחוברים לעטין הציבור בגלל הגועליציה, יפעלו לבטל את הקנסות עליהם (ייחודיים...). רק אכיפה מיידית, ומניעת אישפוז מוחלטת מהמפרים, תניב תוצאות.
5
אסור להצביע לסמוטריץ
ירון | 29-01-2021 12:50
החמור גרם הסתום הזה לא קולט???? סליחה על הביטוי אבל זה כבר נהיה מגוחך סמוטריץ הולך לדפוק את כל מחנה הימין ולכן היה מאוד אחראי לא להצביע לו שישרוף כמה שפחות קולות ,אני הולך להצביע ליהדות התורה ואני בקושי מסורתי ,בלי איחוד עם עוצמה יהודית והבית היהודי שכן גם הם שווים יותר ממה שהסקר מראה ,אסור להצביע לסמוטריץ
6
ישראל עלתה למקום...
עונשים קשים | 29-01-2021 13:46
ישראל עלתה למקום הראשון באסיה ומקום 10 בעולם בכמות נדבקים ביחד לאוכלוסיה. מי אשם? אחמד טיבי!!! מי פתח את שדה התעופה ואישר אלפי טיסות לדובאי מוכת הקורונה בלי חובת בידוד? אחמד טיבי! מי אחראי להפקרות במיגזר החרדי? אחמד טיבי! הרשימה המשותפת שאחראית למותם של 1500 ישראלים תוך חודש חייבת לשלם את המחיר!!
7
לוין מיור הכנסת...
יורם | 30-01-2021 13:37
לוין מיור הכנסת הפך להיות הלחיים של ביבי עושה דברו בצורה גסה .בושה לליכוד שהצמיח אחד כמוהו .