אדלשטיין: "יציאה מהסגר עכשיו תהיה חסרת אחריות" - סרוגים

אדלשטיין: "יציאה מהסגר עכשיו תהיה חסרת אחריות"

על רקע נתוני התחלואה העולים, שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר כי "בלי ירידה במספר המאומתים היומי, לא נוכל להפסיק את הסגר. אני מבין את הקושי של הציבור, אבל לצאת מהסגר במצב התחלואה הנוכחי זה הפקרות"

author-image
אדלשטיין: "יציאה מהסגר עכשיו תהיה חסרת אחריות"
  (צילום: לע"מ)

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים בארץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך הבוקר (חמישי) תדרוך לתקשורת מבית החולים ברזילי באשקלון. בדבריו התייחס לצורך בהארכת הסגר המלא כדי להביא לירידה בתחלואה, והזהיר מפני פתיחת המשק ב-1 בפברואר לאור נתוני התחלואה הנוכחיים. לצד אדלשטיין נכחו גם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס ופרוייקטור הקורונה נחמן אש.

"אנחנו רואים כיום את התפוסה המלאה במחלקות הקורונה בבתי החולים, שחלקם צריכים לפתוח מחלקות נוספות בגלל גל התחלואה הנוכחי" אמר אדלשטיין. "משרד הבריאות עושים הכל כדי לבלום את גל התחלואה. המאמץ אדיר ומתבצע בכמה חזיתות – מצד אחד מבצע חיסונים חסר תקדים וייחודי בעולם, שבו אם לא יהיו הפתעות נגיע בסוף השבוע לשלושה מיליון אזרחים שהתחסנו. אך במקביל רואים גל תחלואה שמסרב לרדת, כנראה בגלל אותה מוטציה שמשתוללת".

לדבריו, "הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה, אבל לא ראינו את הירידה שהיינו רגילים לראות אחרי שבועיים-שלושה של סגר. אנחנו עושים כל מאמץ לא לתת למוטציות נוספות להיכנס לישראל, כחלק מזה סגרנו את שדה התעופה – וטוב שכך עשינו".

עוד באותו נושא

אדלשטיין: "לצערי אין מנוס מהארכת הסגר"


9

בבתי החולים המצב מאד קשה, שלא היה כמותו בכל המשבר. אלפי חולים קשים, במצב קריטי או מונשמים. בלי ירידה משמעותית במספר הזה, ובלי ירידה במספר המאומתים היומי, לא נוכל להפסיק את הסגר" הבהיר. "לדעתי אנחנו צריכים פרק זמן לא ארוך מדי להמשיך את הסגר. אני מבין את הקושי של הציבור – כולנו עייפים ורוצים לחזור לעבודה, להחזיר את הילדים לבית הספר ולעשות דברים פשוטים. אבל לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר זה פשוט הפקרות, ולא בטוח שנוכל לעמוד בזה".

בסיכום דבריו אמר כי "אמרו לי לפני כמה ימים כשנודע שנבקש הארכה שהשותפות הקואליציוניות לא יתנו לנו. אני רוצה להבהיר, אני לא ביקשתי שום דבר. מה זה לא יתנו לך? הסגר הוא למען בריאות הציבור, למען העסקים הסגורים והמובטלים. זה דבר שצריך להיות ברור. לא נשתף פעולה עם אמצעים בכאילו. או שיהיה סגר, או שחברי במערכת הפוליטית יקחו אחריות ויפתחו את הכל. לא נשאיר כמה הגבלות ונראה ששום דבר לא נסגר. האחריות היא של כולנו, הסגר הוא למעננו, וגם בממשלה וגם בכנסת צריכים להבין את זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אנשים בקבוצת סיכון נדבקים רק בבית
עמוס | 28-01-2021 14:57
מה יעזור סגר על גלישה בים? האם סבתא של אייכלר גולשת? איפה היא נדבקה אם לא בים? ברור: במקום בו כל האנשים בקבוצת סיכון נדבקים, בבית שלהם. האם משהו מכל ההסברה מכוון לנושא הזה. בדקתי - אין רמז אפילו קטן בכל האתרים ברשת בנושא של הדבקה בין דורית. כלום!! למה לפרסם מה שכולם יודעים חחחחחחחחחחחחחחח.