הליכוד וכחול לבן מסכימים: חוק הקנסות יאושר היום - סרוגים

הליכוד וכחול לבן מסכימים: חוק הקנסות יאושר היום

המאבק על חוק הקנסות: בליכוד מסכימים לחזור להצעה המקורית ודורשים לכנס את המליאה כבר היום על מנת לאשר את החוק. כחול לבן: "היה אפשר להציל חיים אם לא הייתם עסוקים בתחמונים"

author-image
הליכוד וכחול לבן מסכימים: חוק הקנסות יאושר היום
  (צילום: דוברות הכנסת)

היום בשעה 13:30 תתכנס ועדת הכנסת על מנת לדון האפשרות להמשיך בדיונים על חוק הקנסות, במטרה שוועדת החוקה תתכנס לאשר אותה ולהביא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הליכוד הודיע כי הוא "תומך בכינוס מליאת הכנסת היום כדי לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את חוק הקנסות."

הבוקר אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות. רה״מ, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה."

מפלגת כחול לבן, שאתמול הצביעו נגד הארכת הסגר והתעקשו למנוע כל פשרה בחוק הקנסות אומרים לאחר החלטת הליכוד: "‏לקח זמן אבל הבנתם: דין בני ברק כדין הרצליה. היה אפשר להציל חיים אם לא הייתם עסוקים בתחמונים."

לאחר הודעת המפלגות השונות הודיע יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, כי במידה וחוק הקנסות יאושר היום לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוקה, חוק ומשפט, הוא יאפשר את כינוס המליאה לאישורו באופן מיידי, וזאת במידה ולא תהיה התנגדות לכך מצד מי מסיעות הבית.

עוד באותו נושא

הדיון בחוק הקנסות הפך לעימות חריף. צפו במהומה


23

"תהרוג את הקמפיין של כחול לבן"

אתמול (ד') אחרי יום שלם של דיונים בוועדת החוקה נתקעו בשל מחלוקת בין החרדים לכחול לבן כשל. ‏יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר רצה בערב לאשר את ההצעת החוק שהוועדה דנה בה אך בכחול לבן התעקשו לקיים דיון בוועדת הכנסת על טענת 'נושא חדש' על כל התיקונים שהוצעו. לקראת 22:00 הישיבה ננעלה ללא הסכמות.

מוקדם יותר בדיון אמש, יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הודיע: "נותן צ'אנס נוסף להגיע להסכמות, הייתי מאוד רוצה להצביע נגד החוק הזה בגלל שאני מרגיש שנעשה לנו לינצ' כאילו אנחנו לא דואגים לבריאות"

ח"כ יעקב אשר פתח את דיון הוועדה מחדש בניסיון להגיע להסכמות על חוק הקנסות ואמר: "כינסתי את הישיבה בניסיון כן ואמיתי לנסות להגיע להסכמה. קשה לי לומר הסכמה כי אני לא מסכים לכל החוק הזה, לא בגלל מהותו אלא בגלל התפירה שלו כמשהו שנועד לציבורים מסוימים חלשים והניסיון לתייג, אבל זו מערכת בחירות שבה דבר כזה בוודאי יקרה."

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) קרא כבר אצמול לח"כ אשר להגיע להסכמות: "הגעתי עם שני סקופים- לא משנה כמה תבוא לקראת כחול לבן הם לא יסכימו לשום פשרה גם אם תגיד שאתה מסכים לדרישות של 48 שעות ומספר ילדים- כחול לבן יפילו את זה. אני מציע לאדוני להסכים לדרישות ולראות שכחול לבן מפילים את זה, כי הם רוצים שלא יהיו קנסות ואכיפה – וזה הסקופ השני."

"אם התקנות האלו לא יעברו אי אפשר יהיה לאכוף אף אחד, ולהפסיק את הבעיה של פתיחת מוסדות החינוך בזמן הקורונה. אני גיליתי שבמחנה השמאל יש גם אנשים אחראים, לא כולם הם כחול לבן, לכן אם תוריד את מספר הילדים ותביא תיקון ל-24 שעות יימצאו אנשים אחראים שיצביעו בעד, החוק יעבור ונוכל לעשות לבעיה הזו סוף. כחול לבן משרתים קמפיין פופוליסטי במקום לדאוג לבריאות של אזרחי ישראל, ואני קורא לך כיו"ר הרב אשר, בוא נהיה המבוגר האחראי ונעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל וניתן לכחול לבן עץ אחר להיתלות עליו. אני פונה אליך יעקב – רד מהדרישות. תהיה מבוגר אחראי ותהרוג את הקמפיין של כחול לבן נגד החרדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יותר מתים ממלחמת יום הכיפורים
משה | 28-01-2021 12:43
כ – 4,600 מתים שרובם המכריע קורבנות שווא מול 2,569 קורבנות שווא ביום כיפור. נתניהו לא סגר את נתבג, הביא אלפי אברכים חולים מארהב, לא אכף את החוק מול החרדים והערבים, עבר על החוק בפסח כאשר בניגוד לתקנות הכניס לביתו בני משפחה שלא גרים עימו, שלח אותנו לשתות בירה לאחר הסגר הראשון, שלח את עם ישראל לדובאי לייבא קורונה, לא ביצע סגרים דיפרנציאליים וכד'. היה אפשר אחרת.